سربازی معلمان چگونه است
تاریخ : 1400/3/23       

 بر اساس قانون گذشته، فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم پس از پنج سال گذراندن دوره تعهد و دیدن آموزش نظامی کارت پایان خدمت دریافت می کردند. اما با توجه به اینکه وزارتخانه مسئول تامین هزینه آموزش بود، باید هزینه ها تامین می شد. به دلیل عدم تامین هزینه بسیاری از این افراد آموزش نظامی را ندیدند. با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تمامی افرادی که تا 31 شهریورماه امسال تعهد خود را به پایان رسانده اند با اخذ تعهد برای گذرندان دوره آموزش کارت پایان خدمت دریافت کردند. البته افرادی که از ابتدای سال به خدمت گرفته شده اند ابتدا باید دوره آموزشی را طی کنند.عزیزان همراه سامانه صدای مشاور با مشاوران با تجربه در زمینه خدمت سربازی اماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند اگر سوالی در خصوص اینکه سربازی معلمان چگونه است داشته باشید میتوانید با این مرکز مشاوره تماس حاصل نمایید ...

 

همچنین بخوانید : 

دوره آموزشی سربازی دانشجو معلمان

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 


 

سربازی معلمان چگونه است ؟

درباره جزئیات تغییر قانون نظام وظیفه،خبرگزاری مهر  گفتگویی با معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی ناجا انجام داده است گزیده ای از آن را می خوانید:

- در قانون سابق سال تولد در سن 18 سالگی ملاک عمل برای تعیین سن مشمولیت بود. ولی در قانون جدید، ماه تولد ملاک است.به عبارتی، برابر قانون سابق، هر فرد ذکور ایرانی از اول فروردین سالی که طی آن سال به سن 18 سالگی تمام می‌رسید مشمول خوانده می‌شد ولی براساس قانون جدید، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن 18 سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی خواهد بود.


- یکی از مهمترین تغییراتی که در قانون جدید ایجاد شده و کاربرد زیادی دارد، تعیین سقف تحصیلی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی است. برابر تبصره (1) ماده (33) قانون، حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن 20 سال تمام و در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی 5/2 سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال، دکترای پزشکی پیوسته 8 سال و دکترای تخصصی 6 سال تعیین شده است.

- در قانون جدید وظیفه عمومی که مطابق با قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور است فقط به مشمولان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و معادل آن در حوزه های علمیه که علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند اجازه داده شده که در صورت داشتن شرایط برای ادامه تحصیل, به خارج از کشور مسافرت کنند.

-- مدت خدمت دوره ضرورت به شرح زیر است: مدت خدمت کارکنان وظیفه مامور به دستگاه های غیر نظامی (امریه) : 24 ماه، مدت خدمت کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح و یگان های حفاظت در مناطق عادی : 21 ماه، مدت خدمت در مناطق جنگی و امنیتی درگیر : 18 ماه و مدت خدمت در مناطق امنیتی غیر درگیر و مناطق عملیاتی و محروم و بد آب و هوا : 19 ماه

 




طرح سرباز معلم چیست؟

طرح  سرباز معلم، طرحی است که به جوانانی که مشمول اعزام به خدمت مقدس سربازی هستند و هیچ غیبتی ندارند، اختصاص پیدا می کند تا بخشی از دوران خدمت را به عنوان معلم، در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شده و به شغل شریف معلمی مشغول شوند. این که شما به  عنوان سرباز در چه استانی مشغول به تدریس شوید و اعزام شما به مناطق شهری باشد یا روستایی، به تشخیص ستاد کل نیرو های مسلح و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود




 

طرح سرباز معلم چیست؟

آیا پس از طرح سرباز معلم، می توان در آموزش و پرورش استخدام شد؟خیر. پس از  اتمام خدمت وظیفه  عمومی  سربازان، طرح  سرباز معلم نیز خاتمه یافته و این طرح، هیچ تعهدی برای وزارت آمورش و پرورش نسبت به جذب سربازان ایجاد نمی کند. استخدام در وزارت آموزش و پرورش، مشمول مقررات استخدامی کشور و قبولی در آزمون استخدامی بوده که جزییات آن را در سایت وزارت آموزش و پرورش و اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور بدست آورید.

 

 

 

چه کسانی می توانند برای طرح سرباز معلم اقدام کنند؟

برای سال تحصیلی جدید اسامی داوطلبانی که متقاضی شرکت در طرح بوده و واجد شرایط تشخیص داده شوند، بررسی و آن دسته از سربازانی که تاریخ اعزام آن ها تیر و شهریور است، امتیاز بندی می شوند و نفرات منتخب در این طرح نام نویسی خواهند شد.

داوطلبان واجد شرایط که برگه آماده به خدمت داشته و غیبت ندارند، طبق بخش نامه جذب سرباز معلم وزارت آموزش و پروش، ثبت نام خواهندشد. به کار گیری سربازان مشمول این طرح که واجد شرایط تشخیص داده شوند، بر  اساس رشته تحصیلی بوده و جذب آن ها طبق طرح طبقه بندی مشاغل معلمان سراسر کشور انجام خواهد شد.

کدام ارگان آموزش و پرورش وظیفه جذب سرباز معلم را بر عهده دارد؟

توجه داشته باشید که به کارگیری سربازان مشمول این طرح، توسط  اداره کل آموزش و پرورش هر استان انجام شده و اعزام سربازان معلم به مدارس، بر اساس نیاز مناطق و اولویت های تخصیصی انجام خواهد شد.

سربازان چه رشته هایی در طرح سرباز معلم گزینش نخواهند شد؟

سربازانی که دانش آموخته رشته های پیرا پزشکی مثل ارتوپدی، فوریت های پزشکی و مامایی  و امثالهم باشند، در این طرح بررسی نخواهند شد.

استخدام سرباز معلم در چه واحدهای آموزشی در سراسر  کشور انجام می شود؟

قابل ذکر است که جذب و به کار گیری معلمان وظیفه،  فقط در کلاس های درسی واحدهای آموزشی دولتی امکان دارد که در مناطق  کم تر توسعه یافته که سازمان برنامه و بودجه تعیین کرده است،  امکان پذیر بوده و به کار گیری سرباز معلم در بخش  های اداری و خدماتی و مناطق شهری و مراکز استان های کشور قانونی نیست.

 

 

 

 

جذب سهیمه چگونه انجام می شود؟

سازمان وظیفه عمومی ناجا، در صورت ارسال قهرست اسامی سربازان معلم پذیرفته شده در این طرح به ستاد کل نیرو های مسلح، هیچ گونه جذب جدیدی انجام نخواهد داد. پذیرش صرفا از میان سربازانی که مدرک کارشناسی در اختیار دارند و نه کارشناسی ارشد و دکتری انجام شده و اسامی نهایی قبول شدگان، مطابق سهمیه اختصاصی به حوزه ستادی ارسال می شود.

 

 

متقاضی ثبت نام طرح سرباز معلم، چه مدارکی بایدآماده کند؟

    دفترچه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت از سازمان وظیفه عمومی ناجا
    ارائه رونوشت کارت ملی و شناسنامه
    گواهی مدرک تحصیلی کارشناسی
    تکمیل فرم تعهد نامه رعایت شئونات معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش
    تکمیل فرم پرسش نامه اطلاعات فردی گرینش
    یک قطعه عکس

 

همراهان عزیز توجه داشته باشید این مطالب مربوط به سالهای گذشته است. در صورتی که اطلاعات جدیدی منتشر شود در همین مقاله بروزرسانی خواهد شد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی و اخرین اخبار با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.



مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com