شرایط سربازی همزمان دو برادر
تاریخ : 1400/2/29       

مشمولان نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص شرایط سربازی همزمان دو برادر مطالبی بنویسیم خیلی از مشولین در خانه چند برادر دارند و پیگیر این قضیه هستند که ایا شرایط سربازی همزمان دو برادر وجود دارد یا خیر ؟به همین دلیل ما مقاله ای جمع آوری کرده ایم تا شما عزیزان با خواندن ان به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا نمایید همچنین شما همراهان سایت نظام وظیفه میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سربازی همزمان دو برادر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از راهنمایی مشاوران با تجربه این مرکز بهره مند شوید...

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد
،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 



 

2 برادر ناتنی چگونه میتوانند از معافیت دو برادری استقاده کنند


برادران ناتنی اگر وابسته به پدر باشند، می‌توانند از امتیاز معافیت چهار فرزند استفاده کنند اما اگر وابسته به مادر باشند، نمی‌توانند. یعنی مثلاً پدری دو زن یا بیشتر داشته است. نام فرزندان اینها در شناسنامه پدر است و این فرزندان می‌توانند از معافیت استفاده کنند. ولی اگر زنی مثلا از یک مرد ۲ پسر و از مرد دیگر هم ۲ پسر دیگر دارد، این فرزندان نمی‌توانند از معافیت چهار فرزند استفاده کنند. دلیلش این است که طبق قوانین ما فرزند متعلق به پدر است و اگر شما بخواهید مادر را هم حساب بکنید ممکن است ما بعداً به مشکل بخوریم. یعنی این مادری که ۲ تا پسر دارد چون نام آنها در شناسنامه پدر است، پدر می‌تواند برای فرزندان دیگرش آنها را محاسبه کند و ممکن است یکبار دیگر مادر هم بیاید همین ادعا را بکند. اختلاف بین پدر و مادر می افتد و دادگاه حق را به پدر می دهد لذا ملاک شناسنامه پدر است.


 




استفاده همزمان 2 برادر از کسری خدمت ایثارگری

فرض کنید که یکی از برادرها در حال انجام خدمت سربازی باشد. اگر مدت کسری سابقه ایثارگری والدین بیشتر از مدت سربازی باقی مانده او باشد، مدت کسری ایثاگری باقی مانده به برادر دیگر تعلق می گیرد.

 

 

 

 

احتمال اجرای معافیت دو برادری در آینده

احتمال اجرای معافیت دوبرادری در آینده، بر اساس قانون دوبرادری، چنانچه که دو برادر خدمت کرده باشند، برادر سوم از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود که اجرای این موضوع نیازمند این است که موالید ذکور کشور افزایش یابد و ستاد کل باید در این زمینه تصمیم بگیرد.به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در حال حاضر زمینه اجرای این بند از قانون فراهم نشده است.صدرالسادات همچنین درباره اینکه آیا امکان انتخاب یگان‌های محل انتخاب برای سربازان به شکل دلخواه نیز وجود دارد؟ گفت: فعلا چنین امری وجود ندارد، اما در تلاشیم تا با انجام هماهنگی‌های لازم، این موضوع نیز اجرایی شود

 

 

 

پرسش و پاسخ شرایط سربازی همزمان دو برادر

اگر فرزند چهارم که مشمول قانون جدید بخشودگی و معافیت از خدمت سربازی می‌شود، در حال گذراندن دوره سربازی باشد، باید چه کار کند؟


الان سریعاً باید ترخیص شود. یعنی ما به نیروهای مسلح ابلاغ کرده ایم که نفر چهارم مراجعه کرده را باید سریعا ترخیص کنند.یکسری فرمهایی پیش بینی شده و به محض اینکه فرد کپی یا اصل کارت پایان خدمت برادرهایش را ارائه کند، ترخیص می شود.



در مورد صحت کارتهای پایان خدمت افراد استعلام هم می‌کنید؟

بله. در خصوص صحت کارتهای پایان خدمت، استعلام صورت می‌گیرد چون بعضاً ممکن است افرادی باشند که کارت پایان خدمتشان جعلی باشد.



اگر ۲ فرزند یک خانواده خدمت کرده باشند و نفر سوم در حین خدمت به دلایلی معافیت یا معافیت پزشکی گرفته، آیا برادر چهارم معاف می‌شود؟

کسانی که در زمان جنگ شش ماه و بعد از جنگ یک سال خدمت کرده اند، بعد به دلایلی از خدمت ترخیص شده اند، مثلا تصادفی کرده یا بیماری داشته و به هر دلیل ترخیص شده اند، چنین افرادی در شمول خدمت کرده محسوب می شوند و برادر آنان می تواند از این تسهیلات استفاده کند.



۲ فرزند یک خانواده خدمت کرده‌اند و فرزند سوم و چهارم ۲ قلو هستند، کدامیک معاف و کدامیک باید به سربازی برود؟

در اینجا پدر خانواده باید یکی را برای معاف شدن و یکی را برای خدمت رفتن انتخاب کند. در صورتی که پدر زنده نباشد انتخاب با مادر یا ولی قانونی او است.

 

 

اگر فرزند سوم و چهارم ۲ قلو نبوده بلکه یک سال باهم فاصله سنی دارند، برادر سوم در حال گذراندن سربازی است، تکلیف برادر چهارم چه می‌شود ؟

اگر ۲ برادر خدمت کرده‌اند، برادر سوم هنوز خدمت سربازی اش را به پایان نرسانده باشد، ۲ حالت دارد یا این برادر سوم متعهد است مثلاً متعهد خدمت به قوه قضاییه است، در اینجا اگر برادر سوم ۲ سال تعهد خود را انجام داده، برادر چهارم معاف خواهد شد، اما اگر برادر سوم متعهد نبود و در حین گذراندن سربازی است ، اگر یک سال خدمتش انجام شده باشد، برادر چهارم معاف می‌شود، اما اگر کمتر بود، به برادر چهارم تعویق اعزام می‌دهیم تا آن برادر یک سال خدمت کند و بعد وی معاف شود. در هر حال مشکلی پیش نخواهد آمد.

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com