آیا امکان اعزام همزمان دو برادر به سربازی وجود دارد ؟
تاریخ : 1400/2/29       

مشمولان عزیز ما در این مقاله می خواهیم در مورد اعزام همزمان دو برادر به سربازی مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. طبق ماده 127 قانون وظيفه عمومي، از دو يا سه برادر اعزام به خدمت، يكي از برادران مي‌تواند تا پايان خدمت برادر ديگرش، معاف موقت شود. در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

عزیزان همراه سایت نظام وظیفه می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص خبر های نظام وظیفه به خصوص اعزام همزمان دو برادر به سربازی می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی بهره مند شوند.

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد
،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

امکان اعزام همزمان دو برادر به سربازی

طبق ماده 127 قانون وظيفه عمومي، از دو يا سه برادر اعزام به خدمت، يكي از برادران مي‌تواند تا پايان خدمت برادر ديگرش، معاف موقت شود.سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: از دو يا سه برادر واجد شرايط اعزام به خدمت، يكي از آنها كه سن كمتري دارد به شرطي كه خود و برادري كه به خدمت رفته فاقد غيبت باشند با ارائه گواهي اشتغال به خدمت برادر يا برادران ديگر مي‌تواند به تاريخ خاتمه خدمت برادر يا يكي از برادران، دفترچه آماده به خدمت دريافت كند.گفتني است اگر برادر بزرگتري كه برادر يا برادران كوچكتر او به خدمت اعزام شده‌اند و اعزام وي قبل از آنها به هر علت مقدور نبوده است، چنانچه فاقد غيبت باشد مي‌تواند تا خاتمه خدمت يكي از آنها از تاخير در اعزام به خدمت استفاده كند؛ در صورتي كه مشمول مذكور به خدمت اعزام شده باشد، نمي‌تواند از تاخير در اعزام استفاده كنند.متقاضيان لازم است گواهي خدمت برادر حين خدمت بدون غيبت، تصوير كارت پايان خدمت كليه برادران، تصوير شناسنامه كليه افراد ذكور و پدر را ضميمه درخواست كرده و به سازمان وظيفه عمومي ارسال كنند. به عنوان مثال، اگر تاريخ اعزام مشمول18 آذر سال جاري باشد و موعد اعزام برادرش نيز در همين تاريخ باشد طبق ماده 127 قانون وظيفه عمومي يكي از برادران مي‌تواند تا پايان خدمت برادر ديگرش معاف موقت شود؛ اين در حاليست كه هر دو بايد فاقد غيبت باشند.در صورتي كه مشمول در حال خدمت نيز باشد و موعد اعزام برادرش فرا برسد برادر مشمول تا پايان خدمت برادرش معاف است.گفتني است،‌مدارك بعد از رسيدگي و ثبت در سيستم مكانيزاسيون به آدرس مندرج در روي پاكت‌هاي پستي ارجاع خواهد شد؛ لذا مشمولان بايد در حفظ و نگهداري مدارك خود دقت كنند. و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

معافیت دو برادری امکان اجرا شدن ندارد

رئیس سازمان وظیفه عمومی در خصوص معافیت دو برادری امکان اجرا شدن ندارد. اظهار نظر ها در مورد کاهش یا افزایش سربازی صحت ندارد .کسانی که دو نفر از اعضای درجه خانواده شان را در زمین لرزه از دست دادند طبق ماده 24 از خدمت وظیفه معاف می شوند.رئیس سازمان وظیفه عمومی با اعلام کشف 350 کارت پایان خدمت جعلی در زمان اجرای طرح تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت می توانیم بگوییم با تسهیلات جدید مشمولان می توانند تاریخ اعزام را خودشان تعیین کنند. مشمولانی که منزل آنها در زلزله تخریب شده و قابل سکونت نیست می توانند از سه ماه مرخصی استحقاقی استفاده کنند و در نزدیک ترین یگان خدمتی در محل سکونتشان به کار گرفته شوند. همین طور وی ادامه داد: در صورتی که در زلزله سرپرست خانواده فوت کند یا معلول شود و نتواند امور خود را انجام دهد و فرزند دیگرش در استان حضور ندارد، فرزند دیگرش می تواند از معافیت استفاده کند. همچنین مشمولی که فرزند و همسرش را از دست داده یا دچار معلولیت شده اند نیز از خدمت وظیفه معاف می شوند. از آغاز طرح تعویض کارتهای پایان خدمت خبر داد و همچنین طرح تعویض کارت های معافیت صادر شده از سال 85 به بعد از سال گذشته آغاز شد و از ابتدای خرداد نیز تمامی کارتهای پایان خدمت سال 70 به بعد تعویض می شود.وی با اشاره به ارائه تسهیلات اعزام مشمولان به سربازی با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مشمولان در زمان تعیین تکلیف که معمولا یک سال است می توانند تاریخ اعضامشان را تعیین کنند. با این کار دیگر کسی برای تمدید مراجعه نمی کند. هم اکنون مشمولان نمی توانند یگان خدمتی را مشخص کنند اما در حال هماهنگی هستیم و امیدواریم این موضوع در سال آینده عملیاتی شود. برخی کاندیداها که می گویند سربازی را آسان می کنیم یا مدت آن را کاهش می دهیم باید بدانند تغییر در قانون نه به مصلحت است و نه امکان دارد. هر گونه اظهار نظر در مورد وضعیت و نوع خدمت احتیاج به کارشناسی دارد و تا زمانی که کارهای کارشناسی انجام نشود نمی توان هیچ تغییری در قانون ایجاد کرد. به مشمولان توصیه می کنیم که بدانند قانون جدید ملاک تصمیمات است و باید براساس همین قانون عمل کرد. سخنانی که در مورد حرفه ای سازی یا کسر خدمت اعلام می شود خلاف واقع است و آنچه می تواند مورد عمل واقع شود همان قانونی است که در حال حاضر اجرا می شود بعید است برای آینده نزدیک قانونی تغییر کند.

و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.


 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com