آخرین مهلت پرداخت اقساط خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰
تاریخ : 1399/10/24       

آخرین مهلت پرداخت اقساط خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰ : سردار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات قطعی تقسیط جریمه ریالی سربازی را تشریح کرد.او گفت: متقاضیان ابتدا به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و در آنجا اعلام می‌کنند که می‌خواهند جریمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند تا پس از ثبت درخواست این افراد، سازمان وظیفه عمومی همچون دیگر متقاضیان اقدام به بررسی مدارک و مستندات این افراد کند و مبلغ جریمه را با توجه به سنوات غیبت، مدرک تحصیلی، وضعیت تأهل و تعداد اولاد اعلام خواهد کرد.او ادامه داد: سپس متقاضیان به یکی از بانک‌های عامل که در حال حاضر بانک انصار و قوامین هستند، معرفی می‌ شوند تا تشکیل پرونده داده شده و ضمانت‌های لازم از متقاضیان دریافت ‌شود.

او تاکید کرد: البته متقاضیان ابتدا باید حداقل یک سوم جریمه ریالی خود را پرداخت کنند،‌ و پس از آن وام بانکی با کارمزد 4 درصد به این افراد تعلق گیرد.سردار کمالی با بیان اینکه مشمولان غایب موظفند 36 ماه اقساط خود را پرداخت کنند گفت: پس از طی این روند بانک عامل مجدداً‌ نامه‌ای را به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال کرده و بر اساس آن کارت معافیت موقت با اعتبار 36 ماهه برای فرد متقاضی صادر خواهد شد و پس از 36 ماه که متقاضی اقدام به تصفیه وام خود کند بانک مجدداً در نامه‌ای به سازمان وظیفه عمومی این موضوع را اعلام کرده و نسبت به دائمی شدن کارت معافیت موقت اقدام خواهد شد.در این مقاله برای اطلاع دانش اموزان و دانشجویان مشمول میخواهیم در خصوص :

آخرین مهلت پرداخت اقساط خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰

پرداخت جریمه غیبت سربازی

پرداخت یک سوم مبلغ جریمه الزامی است

تمدید مهلت پرداخت جریمه سربازی

برای شما همراهان مطالبی بنویسیم.

 

 

 

آخرین مهلت پرداخت اقساط خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰

مصوبه مجلس برای پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال 1400

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه 9 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، تبصره 11 ماده واحده این لایحه را با 195 رأی موافق و 5 رأی ممتنع از مجموع 221 نمایندگان حاضر در جلسه مصوب کردند.

نمایندگان مجلس مصوب کردند تا افرادی که تا پایان سال 1400 نسبت به تسویه اقساط خود اقدام نکنند مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام ‌شوند.

 

 

 

 

پرداخت جریمه غیبت سربازی:

از بین افراد ثبت نام شده ، ۱۹۷ هزار نفر جریمه های خود را واریز کردند و کارت بیش از ۹۵ درصد آن ها صادر شده است. صدرالسادات افزود: حدود ۱۳۵ هزار نفر از مشمولان جریمه خود را واریز نکردند که طبق مقررات، یک سال به میزان غیبت آن ها افزایش می یابد. وی ادامه داد: این دسته از افراد باید در سال 98 ثبت نام کرده تا از این طریق اعلام آمادگی برای پرداخت جریمه غیبت سربازی کرده باشند در غیر این صورت جز مشمولان غایب به شمار آمده و برگه اعزام برای آن ها ارسال می شود .رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره اینکه مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن جرائم مشمولان غیبت سربازی را در دست بررسی دارد، آیا با افزایش میزان غیبت، میزان جریمه های آن ها نیز افزایش می یابد؟ گفت: نحوه پرداخت این جریمه ها باید مشخص شود البته پرداخت این جریمه ها از آن جایی که یک سال دیگر به غیبت آن ها افزوده شده، متفاوت خواهد بود. وی تاکید کرد: با تصویب قسطی شدن این جریمه ها، افراد با سازو کارهای تعریف شده، می توانند جریمه های خود را به صورت قسطی پرداخت کنند.

 




پرداخت یک سوم مبلغ جریمه الزامی است

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه متقاضیان ابتدا باید حداقل یک سوم جریمه ریالی خود را پرداخت کنند،‌ اظهار کرد: پس از آن وام بانکی با کارمزد 4 درصد به این افراد تعلق گرفته و مشمولان غایب موظفند طی 36 ماه اقساط خود را پرداخت کنند.کمالی اضافه کرد: پس از طی این روند بانک عامل مجدداً‌ نامه‌ای را به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال کرده و بر اساس آن کارت معافیت موقت با اعتبار 36 ماهه برای فرد متقاضی صادر خواهد شد و پس از 36 ماه که متقاضی اقدام به تصفیه وام خود کند بانک مجدداً در نامه‌ای به سازمان وظیفه عمومی این موضوع را اعلام کرده و نسبت به دائمی شدن کارت معافیت موقت اقدام خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره افرادی که پس از دریافت کارت موقت اقدام به پرداخت اقساط خود نکنند گفت: درباره این افراد علاوه بر اینکه بانک تضمین‌ها را به اجرا می‌گذارد موضوع به سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز اطلاع داده شده و سازمان پس از چهار ماه اعتبار کارت موقت معافیت را ساقط می‌کند و فرد مذکور نیز همچون دیگر سربازان غایب و فراری باید به سربازی برود. فعلاً دو بانک انصار و قوامین به عنوان بانک عامل شناخته شده‌اند اما بانک‌های دیگری که داوطلب هستند می‌توانند برای این منظور اقدام کنند.



 



ثبت نام 600 هزار نفر برای پرداخت جریمه فرار از خدمت

سردار بهرام نوروزی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد میزان جریمه مشمولان غایب گفت: در حال حاضر و براساس تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ جریمه مشمولان غایب برای افراد زیر دیپلم ۱۰۰ میلیون ریال، دیپلم ۱۵۰ میلیون ریال، فوق‌دیپلم ۲۰۰ میلیون ریال، لیسانس ۲۵۰ میلیون ریال، فوق‌ لیسانس ۳۰۰ میلیون ریال، دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵۰ میلیون ریال، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰۰ میلیون ریال و دکترای تخصصی علوم پزشکی و بالاتر ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. همچنین بر اساس این بند، به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه، اضافه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یک سال محسوب می‌شود.برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل، ملاک محاسبه دارا بودن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهند بود. برای مشمولان متأهل ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند، ۵ درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می شود.



۱۵ هزار نفر از افراد دارای کارت های پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی که سوابق آنها به دلیل عدم اقدام برای تعویض کارت های قدیمی خود با کارت هوشمند در سامانه‌های ما ثبت نشده بود، با دریافت پیامک برای بررسی وضعیت خود به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کردند.وی با بیان اینکه امسال حدود ۷۳ هزار نفر در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده اند، گفت: همچنین ۵۰۰ نفر از مشمولان غایب که از خارج از کشور از طریق کنسولگری ها و نمایندگی های ایران ثبت درخواست کردند.همانطور که میدانید طرح خرید خدمت سربازی در سال 1400 منتفی اعلام شد در صورت دریافت اطلاع جدید خرید خدمت در همین سایت اعلام خواهیم کرد

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com