رتبه لازم برای قبولی در رشته سونوگرافی 1401-1402
تاریخ : 1398/4/27       

دوستان عزیز در این مقاله می خواهیم در مورد رتبه لازم برای قبولی در رشته سونوگرافی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم . در این مقاله قصد داریم آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته سونوگرافی دانشگاه دولتی در کنکور و حداقل درصد دروس و آخرین رتبه لازم جهت قبولی در رشته سونوگرافی دانشگاه دولتی روزانه در کنکور رتبه لازم برای قبولی در رشته سونوگرافی را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

برای رفع هرگونه سوال و ابهام در رابطه با رشته سونوگرافی می توایند مقالات موجود در همین سایت را مطالعه نموده و از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با همکاران ما در تماس باشید.در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 برای اطلاع از دانلود نمونه سوالات آزمون ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

 

عزیزان همراه سایت می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص رشته سونوگرافی چه رتبه ای میخواد می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی بهره مند شوند.

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته سونوگرافی دانشگاه دولتی در کنکور 1402

حدود آخرین رتبه لازم برای قبولی در رشته سونوگرافی دانشگاه دولتی از طریق ارائه آخرین کارنامه قبولی در کنکور رشته سونوگرافی دانشگاه دولتی را در این مقاله ملاحظه خواهید نمود.

7664

منطقه 3

علوم پزشکی تربت حیدریه

7908

منطقه 3

علوم پزشکی بابل

9010

منطقه 3

علوم پزشکی کردستان – سنندج

 

متخصصان سونوگرافی در واقع متخصصان پزشکی هستند که با تجهیزات به خصوصی کار می کنند.

به منظور تعیین مشکلات پزشکی یا پیگیری هر مساله ای که مربوط به سلامت بدن باشد. سپس با پزشکانی کار می کنند تا تصاویری را ایجاد کنند که شرایط پزشکی فرد را نشان می دهد.کلمه سونوگرافی از لفظ لاتین sono به معنی صوت و نیز graphic به معنی شکل و ترسیم گرفته شده است و ultrasound از ultra به معنی ماورا و نیز sound به معنی صوت یا صدا گرفته شده‌است. سونوگرافی داپلر (به انگلیسی: Doppler sonography) نوعی از سونوگرافی است که برای تصویربرداری خون جاری در قلب و عروق استفاده می‌شود. در مامایی نیز از سونوگرافی داپلر جهت گوش دادن به صدای قلب جنین استفاده می‌شود. سونوگرافی داپلر همچنین برای تشخیص ترومبوز وریدی، تنگی و انسداد شریانی به ویژه در شریان کاروتید استفاده می‌شود . در این قسمت در مورد بازار کار رشته سونوگرافی مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم.برای اطلاع از برای قبولی در رشته پرستاری چه رتبه ای نیاز می باشد؟ کلیک کنید. در رابطه با بازار کار رشته سونوگرافی باید بگوییم که تخصص های متعددی هستند که تکنولوژیست های Ultrasound می توانند به دنبال آن باشند، شامل تکنولوژی سونوگرافی عروق، سونوگرافی تشخیصی قلب، و سونوگرافی تشخیصی پزشکی. تکنولوژی سونوگرافی عروق از امواج صوتی استفاده می کند تا روی رگ های انسان تحقیق کند. سونوگرافی تشخیصی قلبی هم روی قلب انسان تمرکز دارد که از امواج صوتی استفاده می کند و ممکن است به زیررشته اکو کاردیوگرافی بزرگسالان، اکوکاردیوگرافی در کودکان و اکوکاردیوگرافی جنین تقسیم شود. بازار کار این رشته مناسب است و بستگی به میزان مهارت و محل ارائه خدمات سونوگرافی دارد.

 

 

چگونگی ورود به رشته سونوگرافی بدون کنکور

برای اینکه وارد رشته رادیولوژی شوید، باید در کنکور تجربی شرکت کرده و در دانشگاه وارد رشته پزشکی عمومی شوید. بعد از فارغ‌التحصیل شدن از رشته پزشکی عمومی باید در آزمون دستیار تخصصی شرکت کنید.آزمون دستیار تخصصی توسط وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود. برای ثبت‌نام به وب‌سایت این وزارت مراجعه کنید. ثبت‌نام این آزمون معمولاً در آذرماه انجام می‌شود. در آزمون دستیاری باید رشته رادیولوژی را انتخاب کنید. بعد از فارغ‌التحصیلی تبدیل به یک رادیولوژیست می‌شوید که انجام سونوگرافی نیز از وظایف اوست.
ازآنجاکه در هیچ دانشگاهی نمی‌توانید بدون کنکور مدرک پزشکی بگیرید، نمی‌توانید بدون کنکور وارد رشته سونوگرافی (یا همان رادیولوژی) بشوید؛ اما اگر از طریق کنکور موفق نشدید و خیلی به این رشته علاقه دارید، تنها راه این است که در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور مدرک پزشکی بگیرید. توجه داشته باشید که مدرک پزشکی آن کشور باید موردقبول کشور ایران باشد تا بتوانید در آزمون دستیاری شرکت کنید.و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

رشته رادیولوژی چند سال است؟

همان‌طور که گفته شد، بعد از دیپلم باید وارد پزشکی عمومی شوید؛ طول تحصیل در پزشکی عمومی به‌طور متوسط ۷ سال است.بعد از فارغ‌التحصیلی شما ۲ سال تعهد خدمت در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده را دارید.سپس باید ۴ سال نیز در رشته رادیولوژی تحصیل کنید.
بعد از این مرحله مجدداً ۲ سال تعهد خدمت خواهید داشت .بنابراین جمعاً شما باید بعد گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی، ۱۵ سال زمان صرف کنید تا بتوانید وارد کار موردنظر خود شوید؛ هرچند درواقع بعد از ۱۳ سال تبدیل به یک رادیولوژیست شده‌اید (چون ۲ سال آخر به‌عنوان رادیولوژیست در مکانی که برایتان تعیین می‌شود خدمت می‌کنید).


و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com