تغییرات کنکور 1400 - نحوه طراحی سوالات کنکور 1400
تاریخ : 1400/2/30       

همراهان عزیز موضوع امروز ما در مورد تغییرات کنکور 1400 - نحوه طراحی سوالات کنکور 1400 می باشد . بسیاری از داوطلبان و متقاضیان کنکور به دلیل اینکه تغییری در شیوه آموزشی به وجود آمده و به دوسته نظام قدیم و نظام جدید تقسیم شده است دچار سردرگمی شده اند و نمی دانند سوالات کنکور برچه اساس طراحی می شود که کنکور سال 99 به این صورت بود که دو کنکور برگزار شد دانش آموزانی که شیوه تدریس نظام قدیم بوده اند کنکور 1400 نظام قدیم را دادند و دانش آموزانی که شیوه تدریس نظام جدید برایشان اعمال شده کنکور 1400 نظام جدید را دادند که نحوه برگزاری کنکور در سال 1400 را برایتان توضیح می دهیم. که در این مقاله توضیحات کامل در این خصوص را در اختیارتان قرار می دهیم.در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

عزیزان همراه سایت می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص تغییرات کنکور 1400 - نحوه طراحی سوالات کنکور 1400 می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی بهره مند شوند.

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد
،

با شماره 901400071611 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

تغییرات کنکور 1400 و نحوه طراحی سوالات کنکور

با تحول در نظام آموزشی کشور و تبدیل مقطع پیش دانشگاهی به سال دوازدهم ، کنکور 98 اولین کنکور پس از تغییرات بوجود آمده در نظام آموزشی برای داوطلبان نظام قدیم خواهد بود . سازمان سنجش ابتدا اعلام کرده که نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان نظام قدیم همانند داوطلبان نظام جدید بر اساس منابع نظام جدید است و برای داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور 98 سوال جداگانه طرح نخواهد شد . در ادامه مقاله تغییرات در نحوه برگزاری کنکور 1400 و میزان تاثیر سوایق تحصیلی نظام جدید و نظام قدیم را شرح داده ایم .

 

نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 اعلام کرد که در این کنکور همانند کنکور سال گذشته 2 نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به صورت مجزا طراحی نمی شود . بر این اساس در کنکور سراسری 1400 یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید برای همه داوطلبان طراحی می شود . منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در برای تمامی رشته ها می باشد . تمامی داوطلبان نظام قدیم و جدید کنکور 1400 می توانند برای اطلاع لحظه ای از اخبار این آزمون عضو کانال تلگرام کنکور سراسری باشید .

 

چگونگی طراحی سوالات کنکور سراسری 1400

همانطور که قبلا اشاره کردیم منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 1400 از کتاب های نظام جدید پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد و از کتاب های نظام قدیم هیچگونه سوالی در کنکور سراسری 1400 مطرح نمیگردد و تمامی داوطلبان نظام قدیم جدید برای مطالعه کنکور سراسری 1400 لازم است که کتاب های درسی نظام جدید را مطالعه نمایند . جهت دریافت کتاب های درسی نظام جدید به پست دانلود کتاب درسی مراجعه نمایید و بر اساس رشته ی تحصیلی خود می توانید کتاب های سال دهم و یازدهم و دوازدهم که منبع طراحی سوالات در کنکور سراسری 1400 را می باشد را دانلود نمایید .

 

کنکور 1400 به چه شکل است؟

برخلاف کنکور 99 که دو مجموعه سوال برای دیپلم‌های نظام قدیم و جدید طراحی می‌شود، در کنکور 1400 صرفا یک مجموعه سوال وجود خواهد داشت.
لازم به‌ذکر است که عناوین دروس پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه مرتبط با هر گروه آزمایشی آزمون سراسری که وزارت آموزش و پرورش امتحان آن‌ها را به‌صورت نهایی برگزار می‌کند، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، برای اعمال سوابق تحصیلی، اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین فهرست منابع سوالات آزمون برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید (۳-۳-۶) نیز اعلام خواهد شد. در نظر داشته باشید که نظام قدیمی ها سهمیه ندارند آبه این صورت که مجموعه سوال‌ها برای کنکوری‌های نظام قدیم و جدید متفاوت است اما برای مباحث مشترک بین این دو به صورت یکسان سوال طرح شده است. تاکید هم کردند که حتما متقاضیان در کنکوری شرکت کنند که مطابق با نظام آموزشی آنهاست و نگران نباشند.سازمان سنجش بر خلاف تصوری که از قبل بحثش بود، قرار نیست برای داوطلبان نظام قدیم سهمیه‌ای جداگانه در نظر بگیرد. به گفته مسئولان سنجش قرار است نمرات دو گروه تراز شود و گزیش به شکل رقابتی باشد که براساس نمره کل نهایی کنکور در زیر گروه مرتبط باشد.


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com