روزی چند ساعت باید برای کنکور درس بخوانیم؟
تاریخ : 1400/2/30       

همراهان همیشگی ما در این مقاله می خواهیم در مورد روزی چند ساعت باید برای کنکور درس بخوانیم؟ این موضوع را باید جدی بگیریم به این دلیل که بسیاری از متقاضیان کنکور در این امر افراط و تفریط می کنند و یا خیلی مطالعه می کنند و یا خیلی استراحت که در این مقاله روش صحیح را به شما آموزش می دهیم. در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

عزیزان همراه سایت می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص روزی چند ساعت باید برای کنکور درس بخوانیم؟ می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از اطلاعات مشاوران تخصصی بهره مند شوند.

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد
،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

روزی چند ساعت باید برای کنکور درس بخوانیم؟

متقاضیان عزیز کنکور اول باید زیاد درس بخونید و بعد خوب درس بخونید. کیفیت مطالعه اهمیت زیادی داره اما نباید از کمیت مطالعه هم غافل شد. نقطه اشتراک همه رتبه های برتر کنکور ساعت مطالعه بالا بوده. همه رتبه های برتر تعداد تست زیادی حل کردن به عنوان مثال آقای محمد احمدی رتبه ۱ کشور در کنکور تجربی به گفته خودش ۲۷۹۹۴ تست فقط برای درس زیست شناسی حل کرده بود. اول باید کمیت مطالعه بالا باشه تا بعد بتونین کیفیت رو بالا ببرید چون هر چقدر هم خوب درس بخونید اما کم بخونید فایده ای نداره. چه فایده اگر روزی ۱۰ ساعت کتاب جلوتون باشه و به خطوط و شکل های کتاب نگاه کنید اما مدام خمیازه بکشید یا مدام دچار حواس پرتی و عدم تمرکز بشین و به چیزهای دیگه فکر کنین، در این حالت شاید مفید ۲ ساعت هم درس نخوندید!در کنار کمیت و ساعت مطالعه بالا برای کنکور، کیفیت مطالعه و اصولی و بر اساس برنامه ریزی صحیح مطالعه کردن هم خیلی مهمه. اگر دانش آموز کنکوری هستید و امسال کنکور دارید حداقل هفته ای ۵۰ ساعت  میتونین درس بخونین، بیشتر باشه که بهتر. اگر دانش آموز دبیرستانی هستید و امسال کنکور ندارید هفته ای حداقل ۳۰ تا ۴۵ ساعت باید درس بخونید. ساعت مطالعه ایده آل متوسط برای فارغ التحصیل ها و پشت کنکوری هایی که مدرسه نمیرن بین ۶۰ تا ۹۰ ساعت در هفته است چون وقت بیشتری دارن و مدرسه نمیروند.

ساعات مطالعه چه کم و چه زیاد حتما باید داخل دفتر برنامه ریزی کنکور نوشته بشود. دفتر برنامه ریزی از مهم ترین ابزارهای برنامه ریزی برای کنکور محسوب میشود.بعضی ها توصیه میکنند که روزی ۱۵ تا ۱۶ ساعت برای کنکور درس بخونید! این ها کسانی هستند که از برنامه ریزی واقعی آموزشی اطلاعی ندارند و اصلا اعتقادی به این جمله ندارند اگر هفته قبل ۱۵ ساعت درس خوندید یکدفعه تصمیم نگیرید هفته آینده ۹۰ ساعت بخونید! یواش یواش و هفته به هفته ساعت مطالعه رو بالا ببرید.اما در کل قطعا بیشتر خوندن در صورتی که اصولی و با برنامه باشه بهتر از کمتر خوندن هست. هر چقدر که در روز یا هفته مطالعه می کنید باید عادت کنید کم کم و با شیب ملایم ساعات مطالعه رو بیشتر کنید تا ماه آخر مونده به کنکور یعنی دوران جمع بندی روزانه بتوانید حداقل ۱۱ تا ۱۳ ساعت در روز درس بخونید.

 

تعادل ساعت مطالعه اختصاصی و عمومی

هر چند ساعت در هفته که درس میخونید باید نسبت مطالعه دروس اختصاصی و عمومی رو رعایت کنید. توصیه میشه ۷۰ درصد ساعت مطالعه هفتگی دروس اختصاصی باشه و ۳۰ درصد هم دروس عمومی. مثلا کسی که هفته ای ۵۰ ساعت مطالعه داره باید حدود ۳۵ ساعت دروس اختصاصی و ۱۵ ساعت در هفته دروس عمومی رو بخونه. بین اختصاصی ها درسی که بیشترین ضریب در کنکور رو داره باید وقت بیشتری براش گذاشته بشه مثلا یک دانش آموز رشته تجربی حدود ۱۴ ساعت در هفته زیست شناسی (تقریبا هر روز ۲ ساعت)، حدود ۹ ساعت در هفته شیمی و حدود ۱۲ ساعت در هفته هم جمعا به ریاضی و فیزیک وقت بدن. برای چهار درس عمومی هم تقریبا هر کدوم ۴ تا ۵ ساعت در هفته یعنی در مجموع حدود ۱۵ ساعت.این برای کسی بود که هفته ای ۵۰ ساعت مطالعه داره و تقریبا سطح قوی یا ضعیف بودنش در درس های مختلف زیاد اختلافی نداره. اگه کسی یک در درس ضعیف تره باید وقت بیشتری به اون درس بده. اگر هم کسی بیشتر یا کمتر از ۵۰ ساعت مطالعه دارد به هر حال باید نسبت حدودی ۷۰ درصد اختصاصی به ۳۰ درصد عمومی رو رعایت کنه.اوایل سال به دروس اختصاصی بیشتر باید توجه بشه اما اواخر سال دروس حفظی مثل دروس عمومی باید نسبت به اول سال تحصیلی اهمیت و وقت بیشتری بهشون داده بشود. دروسی مثل ریاضی و فیزیک و در درجه بعدی عربی و زبان انگلیسی در اول سال تحصیلی و مخصوصا اگه دانش آموز دهم یا یازدهم دبیرستان هستید از الان باید براشان پایه ریزی خوبی داشته باشید چون سال کنکور و مخصوصا ماه های آخر نزدیک به کنکور فرصت کمتری برای جهش چشمگیر در این ۴ درس وجود دارد.

در این قسمت می خواهیم در مورد کیفیت مطالعه در کنار کمیت مطالعه برای کنکور صحبت کنیم که جدای از کمیت و ساعت مطالعه، کیفیت مطالعه هم مهمه. مطالعه باید اصولی و عمیق باشه. برای کنکور اگه ۸۰ درصد مطالب رو با کیفیت و عمق ۱۰۰ درصد بخونید بهتر از اینه که ۱۰۰ درصد مطالب رو با کیفیت و عمق کمتر یعنی ۸۰ درصد بخونید. شاید دانش آموزانی رو دیده باشید که ساعت مطالعه بالایی دارن اما نتیجه خوبی در آزمون های آزمایشی و کنکور نمیگیرن. اینجاست که مشخص میشه احتمالا کیفیت و عمق مطالعه این افراد پایین بوده هر چند کمیت و ساعات مطالعشون ممکنه بالا بوده باشه.و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com