شرط لازم برای ثبت نام در آزمون سراسری 1402
تاریخ : 1399/11/11       

داوطلبان و متقاضیان عزیزی که می خواهند در کنکور 1402 شرکت کنند موضوع مورد بحث ما در این مقاله در مورد شرط شرکت در کنکور سراسری 1402 مطالب به روزی را در اختیارتان قرار دهیم. داوطلبان کنکور 1402 باید شرایط عمومی ثبت نام در کنکور 1402 را دارا باشند . این شرایط در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اعلام شده است . در ادامه این مقاله این شرایط را برایتان عنوان می کنیم با ما همراه باشید.در صورت مواجه با هر گونه سوال در این قسمت با همکاران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشند.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

    

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

شرایط شرکت در کنکور سراسری 1402

سازمان سنجش شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1402 را برای کلیه ی داوطلبان کنکور نظام قدیم و نظام جدید در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قرار داده است و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور 1402 را دارند قبل از اقدام برای ثبت نام باید از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور 1402 مطلع شوند .
ثبت نام کنکور 1402 طبق روال هر ساله توسط سازمان سنجش انجام خواهد شد و علاقه مندان به انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد ، درصدد ثبت نام و آمادگی برای شرکت در آزمون این رشته ها می باشند . با توجه به این که همزمان با فرآیند ثبت نام ، دفترچه ثبت نام کنکور 1402 نیز منتشر می شود ، داوطلبان می بایست پس از دانلود دفترچه و مطالعه دقیق آن برای ثبت نام اقدام نمایند . کلیه شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی ، مقررات وظیفه عمومی ، سهمیه ها و سایر ضوابط در دفترچه مذکور درج شده است که تنها داوطلبان واجد این شرایط ، مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود . با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله سعی کرده ایم شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1402 را به طور مختصر شرح داده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم . و در صورتی که در هر کدام از شرایط تغییری ایجاد شد در این مقاله تغییرات را اعمال می کنیم.و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

برای اطلاع از مطالب مرتبط با کنکور سال 1402 مقاله های زیر را مطالعه کنید.

نحوه برگزاری کنکور

کنکور برای افراد نظام قدیم چگونه است؟

 

 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1402

  • اعتقاد به اسلام و يا یکی از اديان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران .
  • ( عدم احراز عناد ) نه اعتراض نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران .
  • تبصره - درصورتی كه داوطلب قبلا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، بايد تغيير نظر او احراز شود .
  • نداشتن سابقه عضويت در سازمان های غيرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها .
  • عدم احراز فساد اخلاقی .
  • عدم اعتياد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور 1402

دارا بودن یکی از مدارک :

  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
  • دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید ( 6 - 3 - 3 )
  • کلیه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) یا دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل شده می توانند در کنکور شرکت نمایند .
  • در صورت قبولی داوطلبان در رشته هایی كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال تحصيلی جدید آغاز می گردد به شرط دريافت مدرک تحصيلی ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 و يا پيش دانشگاهی و يا مدرک كاردانی تا تاريخ 30/بهمن/1401 ، ثبت نام و ادامه تحصيل آنان بلامانع می باشد .
  • پذيرفته شدگان نهايی دوره روزانه کنکور ( اعم از پذیرفته شدگان متمرکز یا نیمه متمرکز ) حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی ، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور 1402 به منظور انتخاب رشته محل های دوره روزانه نخواهند بود . 
  • داوطلبانی که دارای طرح اجباری هستند ، در صورت قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی طرح آنها به تعویق افتاده و می توانند ادامه تحصیل دهند و خدمات قانون خدمت خود را پس از اتمام تحصيل با تعهدات خدمت مقطع جديد انجام دهند ، اما اگر در رشته هایی غیر از رشته های مذکور پذیرفته شوند قبولی آن ها لغو شده و می بایست ابتدا طرح خود را بگذرانند .
  • نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه
  • دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نباشد. 

به دلیل وجود سایر شرایط هم چون مقررات وظیفه عمومی و تبصره های ویژه شرایط خاص توصیه می کنیم دفترچه ثبت نام کنکور 1402 را با دقت مطالعه کرده و در صورت وجود ابهام در هر قسمت از طریق تماس با شماره های درج شده در بالا با مشاوران در سامانه صدای مشاور در تماس باشید.

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com