پروژه کسری خدمت دانشگاه امام علی
تاریخ : 1400/3/24       

در این مقاله می خواهیم راجع به پروژه کسری خدمت دانشگاه امام علی علیه السلام بپردازیم.یک فرصت ارزشمند دیگر که برای کاهش زمان خدمت مقدس سربازی برای فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و همچنین دکتری و بالاتر وجود دارد، دریافت و انجام پروژه های تحقیقاتی از دانشگاه ها و موسسات و سازمان های مرتبط است.بر این اساس داوطلب در راستای رشته ی تخصصی خود می تواند از سازمان های ارائه دهنده ی پروژه ی کسری خدمت سربازی طرح دریافت کند و در قبال آن کسری خدمت بگیرد. قسمتی از این طرح ها، پروژه های کسری خدمت دانشگاه های تحت نظر نیرو های مسلح می باشند که از آن جمله می توان پروژه کسری خدمت دانشگاه امام علی علیه السلام را نام برد.عزیزان همراه در صورت دریافت اطلاعات به روز در خصوص نظام وظیفه ,سربازی , معافیت ها و کسری خدمت ها میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

 

 

مطالب مرتبط مفید برای خوانندگان :

 

پروژه کسری دانشگاه امام حسین

 

پروژه کسری خدمت دانشگاه مالک اشتر

 

 

انواع پروژه کسر از خدمت

در پروژه کسری خدمت دانشگاه امام علی علیه السلام نیز مانند دیگر دانشگاه ها و موسسات ارائه دهنده ی پروژه، دو نوع کسر از خدمت وجود دارد:

اگر پروژه کسری خدمت متقاضی در راستای طراحی و ساخت و یا خصوصا پژوهش ویژه ی امنیتی باشد که به لحاظ نظامی دارای اهمیت است، زمان کسر از خدمت بیشتری را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. اما توجه کنید که در پروژه هایی که کسر از خدمت بیشتری را به متقاضی ارائه می دهند طبعا سخت گیری ها و نظارت نیز بیشتر است. متقاضیان در این گونه طرح ها باید هر 3 ماه یکبار گزارش کار داده و در یک جلسه ی دفاع شرکت نمایند



 

داوطلبان چه تعداد پروژه می توانند دریافت نمایند؟


هدف از ارائه ی پروژه ی کسری خدمت دانشگاه ها را می توان استفاده از همه ی توان علمی دانشجویان سراسر کشور نام برد.

همچنین واگذاری این پروژه ها به دانشجویان فرصتی برای آسان شدن و کاهش زمان خدمت سربازی برای مشمولان می باشد.

از دیگر اهداف طرح واگذاری پروژه ها به داوطلبان می توان به ارتقا و پیشرفت های علمی پژوهشی کشور اشاره کرد.

با توجه به سابقه و توان علمی متقاضیان و رای کارشناسان مربوط به هر دانشگاه، تعداد پروژه های کسر از خدمت که هر فرد می تواند دریافت نماید متفاوت است.

پروژه کسری خدمت دانشگاه امام علی علیه السلام تحت نظر سازمان نیرو های مسلح و نیز بنیاد ملی نخبگان می باشد. پروژه هایی که به وسیله ی این دانشگاه به داوطلبین گرامی ارائه می شود در رشته ها و گرایش های مختلف و نیز در راستای برطرف کردن مشکلات و نیاز های علمی کشور است.

 

 



نحوه گرفتن پروژه کسر خدمت

برای گرفتن پروژه باید گام های زیر را طی کنید:

1- مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تحویل مدارک، رزومه و تشکیل پرونده (نحوه عضویت در بنیاد ملی نخبگان)، بعد آنها شما را به یک سازمان مرتبط به زمینه کاری تان معرفی می کنند و شما به آن سازمان مراجعه کرده و بر روی انجام یک پروژه به توافق می رسید (حتما در مورد این که چند ماه می خواهید کار کنید و چند ماه کسری برای شما ثبت میکنند به توافق برسید) و سپس پروژه را شروع می کنید.

2- مراجعه به یک سازمان نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و توافق بر سر انجام یک پروژه برای اون سازمان در ازای گرفتن کسری خدمت. سپس به نخبگان نامه ارسال میکنند و برای شما در نخبگان تشکیل پرونده داده خواهد شد. دقت کنید این فرایند دقیقا برعکس روش 1 می باشد و توصیه می شود! به این دلیل که شما حق انتخاب دارید و می توانید به تعداد زیادی سازمان مراجعه کرده و بهترین سازمان (سازمانی که پروژه مناسب تری برای شما داشته باشد و راحت تر کسری بدهد و …) را انتخاب کنید.

معمولا دو نوع  پروژه کسری خدمت  وجود داره یکی این که شما پروژه ساخت یا تحقیقاتی یا طراحی سنگین برداشته اید و بالای نه ماه کسری خدمت می خواهید دوم این که شما کمتر از نه ماه کسری برای پروژه ی خود می خواهید. در مورد طرح های تحقیقاتی سنگین و یا اجرایی روند کار به این صورت می باشد که ارگان نظامی مربوطه طرح را به شما ارائه می کند و میزان کسری خدمت پیشنهادی آنها با توجه به طرح به شما ارائه میشود. در طول طرح معمولا از شما گزارش پیشرفت کار ( معمولا سه یا چهار ماه یکبار خواسته میشود)و پس از اتمام کار ابتدا باید طرح را در نهاد مربوطه ارائه دهید و بعد آنها پیشنهاد نهایی میزان کسری خدمت خود را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می دهند.





قوانین و مقررات اخذ پروژه کسری خدمت

1- برای اخذ پروژه کسر خدمت تنها کافیست دانشجوی ارشد و به بالا باشید و مهم نیست که سرباز هستید و یا فارغ التحصیل و یا در زمان مرخصی تحصیلی اما نباید در دوران غیبت باشید.

2- فارغ التحصیلان لیسانس نمی توانند از این طرح استفاده نمایند.

3- مهم نیست شما در کدام شهرستان سکونت دارید.

4 -مهم نیست در کدام سازمان خدمت می کنید. مثلا کسی که در نیروی انتظامی خدمت می کند می تواند پروژه را از ارتش بگیرد.

5- کسانیکه سرباز هستند برای اخذ پروژه حداقل باید 1 ماه از مدت خدمت سربازی آنها باقی مانده باشد. (این عدد بعضا 6 ماه و 8 ماه است!)

6- شما تنها می توانید دو پروژه اخذ نمایید.

7- شما به ازای هر پروژه می توانید از دو ماه تا 11 ماه کسر خدمت بگیرید. (سقف کسری بعضا 21 ماه عنوان شده است.)

8- مطابق قوانین تا این لحظه میزان کسر خدمت بسیج و جبهه و جانبازی و تاهل و … (غیرتحقیقاتی) نمی تواند از یکسال بیشتر باشد اما کسری تحقیقاتی به هر میزان که باشد به این مقدار اضافه خواهد شد.

9- در خصوص میزان کسری برای انواع پروژه ها یک قانون نانوشته وجود دارد که بر اساس تجربه به دسات آمده است و آن اینکه:

رشته هایی که تحقیقات آنها صرفا نظری است از هر پروژه نمی توانند بیش از 6 ماه کسری بگیرند.
رشته هایی مانند مهندسی مکانیک که دارای شبیه سازی هستند و یا مهندسی برق و معماری و کامپیوتر که دارای طراحی و پیاده سازی و … هستند می توانند از هر پروژه تا 9 ماه نیز کسر خدمت بگیرند.
در هر رشته که پروژه وارد فاز ساخت شود تا 11 ماه نیز ممکن است کسری بگیرند.


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com