گروه ب در سربازی چیست؟
تاریخ : 1399/5/21       

دوستان عزیز و مشمولا گرامی در اولین قدم میخواهیم برایتان بگوییم معاف رزم چیست و شامل چه کسانی میشود، معاف از رزم: برای مثال افرادی که به دلایلی مشکل یا مشکلاتی دارند ، نمی توانند مدت زمان زیادی در مناطق نظامی بماند  . بعضی افراد نیز لازم نیست که تفنگ در دست بگیرند و یا وظایف بعضی سربازان را انجام می می دهند . به طور کلی فرد دارای بیماری یا مشکلی هست که به وسیله آن نمی تواند به دریافت معافیت کامل اقدام کند . تنها می تواند از معافیت موقت استفاده کند..

 

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

 

 

 

 

کارت پایان خدمت هوشمند

اما کارت پایان خدمت هوشمند مجهز به تراشه هستند که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات به صورت داده‌های دیجیتالی را دارد و این اطلاعات تنها به کمک دستگاه‌های کارت خوان مخصوص درج و خوانده می‌شوند. فضای ذخیره سازی کارت به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که علاوه بر اطلاعات هویتی و اطلاعات نظامی فرد، برخی اطلاعات امنیتی نیز در آن درج شده است که امکان دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات را به حداقل می‌رساند. اگرچه کارت‌های هوشمند قابلیت درج و تغییر اطلاعات را دارند، اما تغییر در این اطلاعات مستلزم داشتن تجهیزات خاص با سطح امنیتی بالا هستند که افراد عادی یا غیرمجاز نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین می‌توان ادعا کرد که با ظهور کارت پایان خدمت هوشمند، قضیه جعل آنها به کلی منتفی شده است و تنها می‌توان ظاهر کارت را جعل کرد که به دلیل اسکن کارت کاربرد چندانی ندارد.


کارت پایان خدمت هوشمند یکی از نوآوری‌ های جدید در حوزه نظامی و انتظامی کشور است که از قابلیت‌های کارت‌های هوشمند برای بالا بردن ظرفیت کارت پایان خدمت استفاده کرده‌اند. در این کارت‌ها از یک تراشه برای نگهداری اطلاعات استفاده شده است که اطلاعات هویتی و برخی اطلاعات نظامی در آن درج شده است. در کارت‌های قدیمی امکان تأیید صحت گفته‌های فرد و هویت وی وجود نداشت، اما با وجود کارت‌های هوشمند، تنها با استفاده از یک دستگاه کارت‌خوان و اسکن ساده، می‌توان به اطلاعات هویتی و اطلاعات نظامی وی دسترسی داشت و صحت اطلاعات را تأیید کرد.

 

 

حذف گروه ب برای معاف از رزم ها

حذف گروه ب برای معاف از رزم ها اخیرا مقررات مربوط به معاف از رزم تغییراتی داشته و گروه ب از دسته معاف از رزم ها حذف شده است. اکنون افراد حداکثر تا ۴۵ روز می تواند گروه ب باشند و در این مدت 45 روزه باید برایشان شورای پزشکی تشکیل شود تا اگر سالم بودند که از دسته معاف از رزم خارج شوند و در غیر این صورت معاف از رزم میشوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از امکان تبدیل کسری 9 روزه به 12 روزه خبر داد و درباره افرادی که قبلا کسری 9 روز در ماه را با توجه به قانون قبلی دریافت کردند، اما مشمول معافیت تحصیلی شده و اکنون درسشان به اتمام رسیده است، افزود: این افراد بعد از اعزام می‌توانند جهت تبدیل کسری های 9 روزه به 12 روزه به یگان های مربوطه مراجعه کنند.



 

اطلاعات معاف از رزم روی کارت پایان خدمت سربازی ثبت می شود

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از ثبت اطلاعات پزشکی معاف از رزم‌ها روی کارت‌های پایان خدمت خبر داد.
سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با ثبت نشدن کسری 9 روزه مشمولان غایب اظهار کرد: مشمولان غایب متولد 72 و قبل از آن که از 19 آذر 96 اعزام شده‌اند، می‌توانند در ماه 9 روز کسری خدمت بگیرند.

وی در ادامه افزود: با ابلاغ مقررات جدید سامانه وظیفه مبنی بر ثبت 18 روز کسری برای سربازان در حال خدمت،گرفتن کسری 9 روز در ماه به مشکل برخورده و در حال حاضر امکان ثبت در سامانه وجود ندارد. متقاضیان تا برطرف شدن مشکل سامانه وظیفه عمومی برای ثبت کسری مراجعه نکنند.

سردار کمالی در پاسخ به این سوال که آیا سربازان مشمولی که همزمان دارای کسری ایثارگری و دارای کسری بسیج فعال هستند، می‌توانند از هر دو مورد استفاده کنند، گفت: این دسته از افراد از هر دو گزینه می‌توانند استفاده کنند.


 


پرسش و پاسخ مهم در این خصوص


1 – مشمولیکه تقاضای معافیت پزشکی نموده اگر معاف نگردد و سرباز شناخته شود آیا برای وی غیبت درج می شود؟
اگر موقع صدور نظریه شورای پزشکی از موعد اعزام بخدمت قانونی وی نگذشته باشد غیبت برای وی درج نمی گردد ولی اگر از موعد اعزام بخدمت وی گذشته باشد ۳ ماه اضافه خدمت برای وی درج می شود.

2 – گر مشمول قبل از زمان اعزامش برای معافیت پزشکی اقدام نماید و معاف از رزم شود آیا برای وی غیبت اولیه درج می شود؟
در صورتیکه مشمول معاف از رزم شود و در اولین اعزام که اعلام گردیده به خدمت اعزام شود ، غیبت اولیه برای او درج نمی‌شود. به شرط آنکه با غیبت وارد شورای پزشکی نشده باشد.

3 – آیا مشمولان غایب می توانند به استخدام نیروهای مسلح درآیند؟
خیر – مشمولان غایب قانوناً نمی توانند به استخدام نیروهای مسلح درآیند مگر اینکه غیبت مشمول توسط سازمان وظیفه عمومی جهت استخدام در نیروهای مسلح موجه تلقی شود که این امر صرفاً در صورت داشتن معاذیر موجه از سوی مشمول امکان پذیر می باشد.

4 – آیا مشمولانیکه سابقه خدمت قبلی دارند و بعلل قانونی از خدمت ترخیص می‌گردند(مانند قبولی در دانشگاه)برای ادامه خدمت باید به یگان قبلی اعزام گردند؟
بله ، اینگونه مشمولان جهت ادامه خدمت باید به همان یگان خدمتی قبلی اعزام گردند.

5 – غایب بین راه به چه مشمولانی گفته می شود؟
یه مشمولانیکه مرکز آموزش آنان مشحص گردیده است و در حین عزیمت به مرکز آموزش مرتکب غیبت شود غایب بین راه گویند.

6 – مشمولانیکه خدمت قبلی داشته انددر صورتیکه مرتکب غیبت منجر به فرار شوند و مجدداً با کتمان حقیقت به یگان دیگری اعزام شوند وضعیت ایشان چگونه است؟
برابر ماده ۲۲ آئین نامه اجرائی خدمت ثانویه کان لم یکن تلقی شده و باید مجددا خدمت خود را از یگان اولیه ادامه و به پایان رساند.ه چند که با توجه به راه اندازی سیستم مکانیزه در وظیفه عمومی کتمان این موضوع عملاً وجود ندارد.

7 – مدت زمانی که فارغ التحصیلان دانشگاهها و سایر موسسات آموزش عالی فرصت دارند پس از فارغ التحصیلی خود برای خدمت وظیفه عمومی اقدام نمایند چند ماه است؟
از زمان فراغت از تحصیل حداکثر بمدت شش ماه مهلت دارند که مدارک خود را از طریق دفاتر پلیس+۱۰ در سیستم مکتنیزه وظیفه عمومی ثبت نمایند و نسبت به پیگیری وضعیت مشمولیت خود اقدام کنند.



 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

  





مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com