دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400
تاریخ : 1399/11/6       

دوستان عزیز کنکوری در این سایت همه مطالبی که مرتبط با کنکوری سراسری 1400 می باشد موجود است در واقع با یک سرچ ساده در سایت نظام وظیفه می توانید به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهامی می توانید با سامانه صدای مشاور تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران تخصصی تحصیلی بهره مند شوید.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1400 شامل اطلاعات لازم جهت ثبت نام داوطلبان شرکت در کنکور سراسری 1400 در رشته های دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، دانشگاه آزاد و غیره می باشد . دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400 شامل دو بخش راهنمای عملی ثبت نام کنکور 1400 و شرایط و مقررات شرکت در آزمون سراسری 1400 می باشد . ما در این بخش به طور خلاصه در مورد مطالب دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 توضیح خواهیم داد و به همه ی داوطلبان رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، زبان و هنر توصیه می شود که یک بار مطالب دفترچه را به طور دقیق مطالعه نمایند . داوطلبان شرکت در آزمون سراسری 1400 دانشگاه آزاد آزمون جداگانه ای ندارند و همزمان با شرکت در کنکور سراسری 1400 حق انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال 1400 را پیدا خواهند کرد . دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 همزمان با شروع ثبت نام کنکور 1400 در بهمن ماه از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد که به محض انتشار از سوی سازمان سنجش لینک مربوطه در این بخش فعال خواهد شد. 

برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

 

ثبت نام اصلی کنکور سراسری 1400

پس از ورود به سایت قسمت سراسری را انتخاب کرده وقبل از هرکاری اطلاعیه ی مربوط به نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را مطالعه و اطلاعات خود را دراین باره تکمیل نمایید.

ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد تلفیق شده است و به طور همزمان از طریق همین سایت انجام می گیرد و کافی است شما هنگام ثبت نام کارت اعتباری مربوطه را تهیه نمایید . و البته دقت نمایید که برای ثبت نام در هر قسمت باید کارت اعتباری مجزا تهیه نمایید. همچنین اگر می خواهید در دو کنکور مانند ریاضی و هنر شرکت نمایید باید برای هر کدام کارت اعتباری مخصوص خودش را تهیه نمایید.

( برای شرکت در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور نیز کارت جداگانه تهییه کنید)

صفحه ابتدایی ثبت نام مربوط به شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون کنکور می باشد، آن را به دقت مطالعه فرمایید،در صفحه ی دوم باید وضعیت تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص کنید و سپس بند های مربوط به مشخصات فردی محل تولد،سال دریافت دیپلم و کدمنطقه معدل کتبی نهایی دیپلم و ... را به دقت پر کنید.

 

طریقه استفاده از دفترچه  ثبت نام کنکور سراسری 1400

در دفترچه کنکور سراسری 1400 همه اطلاعات در مورد شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری 1400، پذیرش دوره ها و دانشگاه های مختلف، شرایط تحصیل مجدد، تحصیل دانشجویان انصرافی، نحوه پذیرش داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید، شرایط نظام وظیفه، سهمیه های موجود و… کاملا تشریح شده است و داوطلب با توجه به شرایط خود و علاقه به رشته تحصیلی اقدام به ثبت نام نماید.

با توجه به اینکه لیست رشته های بدون کنکور سال 1400 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده است لذا اگر متقاضی رشته های بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستید نیاز نیست که در کنکور سراسری 1400 شرکت نمایید جهت اطلاعات بیشتر با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید به شماره 9099071613 و تمامی سوالات خود را مطرح نمایید.

شرایط شرکت در کنکور سراسری 1400

1 – دانشجویانی که در دوره روزانه تحصیل می کنند و با انصراف از تحصیل در کنکور 1400 شرکت می نمایند، در صورت قبولی در دوره روزانه در کنکور 1400 از پرداخت هزینه انصراف معاف می گردند. توصیه می گردد این دسته از داوطلبان ، مقاله شرایط انصراف از دانشگاه روزانه را مطالعه نمایند .

2 – داوطلبین آقا که قصد انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکورسراسری را دارند در صورتی که برای اولین بار قصد انصراف از دانشگاه را دارند ، می توانند تا یک سال از معافیت تحصیلی انصراف استفاده نمایند . توصیه می گردد داوطلبان از شرایط معافیت تحصیلی انصراف از دانشگاه  آگاهی یابند .

3 – شرایط ثبت نام فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در کنکور سراسری 1400 با دیگر داوطلبان کنکور 1400 کمی متفاوت است . توصیه می گردد شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی را مطالعه نمایید .

اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 و دانستن نکات مهم برای شرکت در کنکور سراسری 1400 ،برای متقاضیان گرامی ضرورت دارد. لازم به ذکر است با توجه به وجود اشکالاتی در ورود اطلاعات ، درهنگام ثبت نام  از طریق کافی نت ها و همچنین داوطلبانی که خودشان اقدام به ثبت نام می نمایند متقاضیان دچار مشکلاتی در مراحل ثبت نام کنکورسراسری می گردند .

 

Image result for ‫ثبت نام کنکور 98‬‎

 

در سال 1400 ، سنجش با دو آزمون جداگانه ( دو مجموعه سوال ) مطابق موارد ذیل انجام می‌شود ، ضمناً از مباحث صرفا از منابع نظام جدید مطرح می شود.





- در آزمون سراسری سال 1400 ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی ، حداكثر 30 درصد است و 20 درصد با تاثیر قطعی و 10 درصد با تاثیر مثبت اعمال می‌شود.

 

 

شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

  •     اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
  •     ملتزم به احكام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات ) .
  •     ملاک وضع كنونی داوطلب در هنگام ثبت نام است.
  •     اقلیت های دینی ( ادیان رسمی ) مندرج در قانون اساسی ، از این شرط مستثنی هستند ( به شرط عدم تجاهر به نقص احكام  اسلام )
  •     عدم احراز عناد ( نه اعتراض ) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران .
  •     در صورتی كه داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود .
  •     نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن .
  •     عدم احراز فساد اخلاقی .
  •     عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال ( در صورت اشتغال فعلی )
  •     برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر .

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

همان طور که می دانید داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 از نظر وضعیت تحصیلی ، نظام وظیفه ، طرح نیروی انسانی و …. در وضعیت های مختلفی قرار دارند . سازمان سنجش کشور به منظور ایجاد رقابتی سالم وضعیت های مختلف داوطلبان را بررسی کرده و تحت عنوان شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 ارائه می کند . در این قسمت بخشی از این شرایط را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

وضعیت تحصیلی داوطلبان

داوطلبان می‌بایست دارای مدرك كاردانی مورد تأييد وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند .دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره كاردانی به شرط اخذ مدرك كاردانی تا تاريخ ۳۱ خرداد ۱۳1400 برای انتخاب رشته های تحصيلی نيمسال اول و يا در صورت فارغ التحصيلی تا تاريخ ۳۰ بهمن 1400 منحصراً برای انتخاب رشته های تحصيلی نيمسال دوم مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون مي باشند .

داوطلبانی که مدرک بالاتر از کارشناسی داشته باشند حق ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 در رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی را ندارند .دارندگان مدارک معادل مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و مدارك معادل سازمان امور استخدامی كشور ( كـه فاقـد مجـوز وزارت علـوم هستند ) به شرط ارائه گواهی قبولی در آزمون جامع دارندگان مدارک معادل ، می‌توانند در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها و مؤسسات و مراكز آمـوزش عالی و پردیس ها ثبت نام نمایند .

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com