معافیت متولدین 57 تا 60
تاریخ : 1399/6/11       

خوانندگان این مقاله ما طبیعتا متولدین 57 تا60 خواهند بود مشمولینی که بنا به هر دلیلی به سربازی نرفته اند بزرگترین نگرانی انها معافیتشان می باشد به همین علت ما در این مقاله در خصوص معافیت ها مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان با خواندن این مطالب به پاسخ پرسش های خود دست پیدا نمایید ... . همراهان عزیز توجه داشته باشید این مطالب مربوط به سالهای گذشته است. معافیت متولدین 57 تا 60 در حال حاضر امکان پذیر نیست. در صورتی که اطلاعات جدیدی منتشر شود در همین مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

 

 

 

 

دستگیری و محاکمه سربازان فراری

وی از دستگیری و محاکمه سربازان فراری در قانون جدید خبر داد و تاکید کرد: بر اساس قانون جدید اگر هر سربازی که تا سه ماه مرتکب غیبت شود از سه ماه اضافه خدمت برخوردار می شود، همچنین اگر مدت غیبت بیشتر از 1 سال شود فرد غایب در صورت مراجعه و دستگیری به محاکم قضایی معرفی می شود. این در حالیست که بر اساس قانون فعلی مشمولان غایب هم اکنون تنها با 3 ماه اضافه خدمت معرفی می شوند.

 

 

 

جریمه صاحبان مشاغل در صورت استفاده از سربازان غایب

سردار کمالی از جریمه صاحبان مشاغل در صورت استفاده از سربازان غایب تاکید کرد: بکارگیری مشمولان غایب در کارگاه ها، تعمیرگاه ها، شرکت ها و مراکز آموزشی خصوصی و آزاد ممنوع است و نیروی انتظامی، وزارت بازگانی و وزارت کار موظف اند این مراکز را کنترل کنند. اگر افراد از سرباز غایب استفاده کنند، بار اول هزینه یک سرباز معادل 950 هزار تومان و بار دوم هزینه 3 سرباز را باید بپردازد.

 



عفو رهبری


۵ سال قبل .. مشمولین غایب متولد قبل از ۱۳۵۵ مورد عفو رهبری قرار گرفتند .. متولدین ۵۵ به بعد نیز امیدوار شدند که تا چند سال آینده احتمال دارد این معافیت مشکل ایشان را نیز حل کند سال ۸۴ عنوان شد افراد بالای ۳۰ سال از فهرست مشمولین حذف میشوند .. این برای افرادی که در آستانه ۳۰ سالگی بودند به توعی امید بخش بود .. البته یک اشکالی در کار بود و اینکه تجربه ۷۰ سال اخیر نشان داده که همیشه معافیتها به یک شکل اعمال نمیشود و بازه های زمانی آن نیز خیلی نزدیک نیست .. الان ۵ سال از سال ۸۵ گذشته متولدین دهه ۵۰ همه مرز ۳۰ سالگی را رد کرده اند بعضی از مشملین در آستانه ۳۵ سالگی هستند و هنوز هیچ مرحمتی نشده است .. و البته مشمولین غایب ما از ترس یا نجابت یا مشغولیت زندگی توان کوچکترین اعتراض را ندارند که البته که توان دارد که مشمولین غایب که مجرم هستند و قانون مجرمشان میداند توان داشته باشند .. ولی منصفانه قضاوت کنیم .. در خصوص مشمولین دهه ۵۰ که فروش سربازی را در زمان خود دیده اند .. عفو رهبری را در همسایگی سنی خود حس کرده اند .. تصویب معافیت مشمولان لیسانس به بالا و رد آن توسط شورای نگهبان را دیده اند .. وعده و وعید ۱۰ ساله مسولین نظام وظیفه را شنیده اند .. معادلات و محاسباتشان همه بر هم خورده .. درگیر زندگی شده اند و حقیقتا خدمت سربازی در زندگی آنها تاثییر نامطلوب میگذارد و دردی را هم از کشور مرتفع نمیکند .. و هر کدام ۵ تا ۱۵ سال محرومیت از بسیاری امکانات داشته اند ...


 

 

معافیت های جدید

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از خدمت سربازی معاف شدند. خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه دختر و یک پسر دارند پسر از خدمت سربازی معاف می‌شود.

وی افزود: مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند. مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند 5 سال معافیت موقت دریافت می‌کنند. بعد از 5 سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت 5 ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می‌کند. مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می‌تواند ازدواج کند.

سردار کمالی ادامه داد: یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد. همچنین یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می‌شود.



 

گروه های مشمول معافیت عفو رهبری

معافیت عفو رهبری 97 با توجه به مدرک تحصیلی و سن مشمولیت به چهار گروه تقسیم می گردد:

1-زیر دیپلم ،دیپلم،فوق دیپلم و لیسانس (متولدین تا پایان 1354)

2-فوق لیسانس (متولدین تا پایان 1352 )

3-دکتری غیرپزشکی (متولدین تا پایان1350 )

4- دکتری پزشکی و دامپزشکی (متولدین تا پایان 1344)

معافیت عفو رهبری 97 : به استناد تبصره ماده 9 آئین نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1397/11/8 کلیه مشمولینی که سن آنان بیش از 50 سال باشد در صورت عدم تغییر سن در شناسامه، اصل شناسنامه عکسدار آنان به منزله کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی می باشد,دراجرای فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، پرونده کلیه مشمولان فراری سنوات مذکور که صرفاً جرم فرار از خدمت را دارند، از سوی سازمان قضائی نیروهای مسلح مختومه اعلام خواهد شد.

شرایط استفاده معافیت عفو رهبری برای ایرانیان مقیم خارج از کشور :  با در دست داشتن مدارک زیر به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه نموده و پس از برابر اصل نمودن مدارک و تایید فرم مربوطه توسط نمایندگی، تصاویر برابر اصل شده مدارک را به همراه اصل وکالتنامه، برای وکیل خود در ایران (والدین نیاز به وکالتنامه ندارند) ارسال نمایند تا مراتب از طریق مراکز پلیس +10 پیگیری گردد.همچنین لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی به همراه اصل مدارک در ایران حضور داشته باشد شخصا می تواند با مراجعه به مراکز پلیس +10 مراتب را پیگیری نماید.

 

همراهان عزیز توجه داشته باشید این مطالب مربوط به سالهای گذشته است. در صورتی که اطلاعات جدیدی منتشر شود در همین مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com