پروژه کسری خدمت نیروی انتظامی
تاریخ : 1399/11/27       

پروژه کسری خدمت نیروی انتظامی

 

با توجه به این که یکی از دغدغه های اصلی فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی بحث خدمت سربازی می باشد و این که اخیرا امکان انجام طرح های پژوهشی جایگزین بخشی از خدمت سربازی دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی فراهم شده تصمیم گرفتم با توجه به نیاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطالب مهم در رابطه با اخذ و اجرای طرح پروژه خدمت سربازی را در این قسمت برای شما ارائه دهم.هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از توان علمی دانشجویان مشمول، تسریع و تسهیل امور سربازی برای افراد واجد شرایط و همچنین ارتقاء دستاورد های تحقیقاتی است.

برای آن دسته از نخبگان و استعداد های برتر که شرایط آن ها در قانون آمده و بنیاد ملی نخبگان نیز آنان را تایید کرده است نحوه سربازی به این شکل است که آنان می‌بایست یک پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشکری و کشوری را انجام داده و پس از آن باگذراندن یک دوره آموزشی کارت پایان خدمت بگیرند، البته ارائه پروژه در موضوعات لشکری و کشوری دارای شرایطی است که یکی از آنها این است که حداقل یک سال مراحل تحقیقاتی این پروژه طول بکشد و این طور نباشد که یک فردی بیاید و پروژه‌ای را یک ماهه انجام بدهد و کارت پایان خدمت بگیرد.

کسانی که جزو نخبگان و استعدادهای برتر هستند باید به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و در آنجا این افراد به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند که پس از آن با توجه به نیازهای دستگاه‌ها و نهادها این افراد برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به نهادهای مختلف معرفی می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است فردی به وزارت نفت معرفی شده و فردی دیگر متناسب با تخصص و مهارتی که در انجام کار پژوهشی دارد به وزارت راه برود و همچنین سایر نهادها و دستگاه‌ها.دوستان عزیز همیشه همراه سایت نظام وظیفه اینبار در خصوص پروژه کسر خدمت نیرو انتظامی برای شما نوشته ایم که عنوان های مطرح در این مقاله عبارت است از

برای گرفتن پروژه باید گام های زیر را طی کنید

قوانین و مقررات اخذ پروژه کسری خدمت

پروژه کسری خدمت نیروی انتظامی

اخذ پروژه متقاضیان بخش کسر خدمت

بعد از خواندن این مقاله در صورت داشت ابهام یا سوالی می توانید با مشاوران تخصصی نظام وظیفه تماس حاصل کرده و از راهنمایی و دانش مشاوران سامانه صدای مشاور بهره مند شوید.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

 

,,,,,,,,,

 

 

Image result for ‫پروژه کسری خدمت نیروی انتظامی‬‎

 

 

 

 

برای گرفتن پروژه باید گام های زیر را طی کنید

1- مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تحویل مدارک، رزومه و تشکیل پرونده (نحوه عضویت در بنیاد ملی نخبگان)، بعد آنها شما را به یک سازمان مرتبط به زمینه کاری تان معرفی می کنند و شما به آن سازمان مراجعه کرده و بر روی انجام یک پروژه به توافق می رسید (حتما در مورد این که چند ماه می خواهید کار کنید و چند ماه کسری برای شما ثبت میکنند به توافق برسید) و سپس پروژه را شروع می کنید.

2- مراجعه به یک سازمان نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و توافق بر سر انجام یک پروژه برای اون سازمان در ازای گرفتن کسری خدمت. سپس به نخبگان نامه ارسال میکنند و برای شما در نخبگان تشکیل پرونده داده خواهد شد. دقت کنید این فرایند دقیقا برعکس روش 1 می باشد و توصیه می شود! به این دلیل که شما حق انتخاب دارید و می توانید به تعداد زیادی سازمان مراجعه کرده و بهترین سازمان (سازمانی که پروژه مناسب تری برای شما داشته باشد و راحت تر کسری بدهد و …) را انتخاب کنید.

معمولا دو نوع پروژه کسری خدمت وجود داره یکی این که شما پروژه ساخت یا تحقیقاتی یا طراحی سنگین برداشته اید و بالای نه ماه کسری خدمت می خواهید دوم این که شما کمتر از نه ماه کسری برای پروژه ی خود می خواهید. در مورد طرح های تحقیقاتی سنگین و یا اجرایی روند کار به این صورت می باشد که ارگان نظامی مربوطه طرح را به شما ارائه می کند و میزان کسری خدمت پیشنهادی آنها با توجه به طرح به شما ارائه میشود. در طول طرح معمولا از شما گزارش پیشرفت کار ( معمولا سه یا چهار ماه یکبار خواسته میشود)و پس از اتمام کار ابتدا باید طرح را در نهاد مربوطه ارائه دهید و بعد آنها پیشنهاد نهایی میزان کسری خدمت خود را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می دهند.

در صورتی که پیشنهاد کسری خدمت آنها بالای نه ماه بود ( البته این میزان قبلا شش ماه و در حال حاضر نه ماه است و ممکن است تغییر کند) شما در دو مرحله یکی با حضور نماینده و یا استاد راهنمای طرح از ارگان مربوطه و یک مرحله دفاع پایانی در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح از طرح خود دفاع می کنید و در نهایت میزان کسری خدمت پیشنهادی بنیاد نخبگان ارائه خواهد شد. اما با توجه به این که پروژه های کسری خدمت با پیشنهاد کسری با زمان زیاد، روند اداری طولانی تری دارند پیشنهاد می شود که دو یا سه پروژه کسری خدمت ساده تر با زمان کسری معمولا زیر شش ماه اخذ نمایید ( معمولا نهادها اجازه اخذ حداکثر دو تا سه پروژه کسر خدمت را می دهند) معمولا این پروژه ها در مدت زمان سه تا چهار ماه قابل اجرا می باشد و در نهایت بعد از انجام پروژه شما با اخذ نامه پیشنهاد کسری خدمت خود از نهاد مربوطه به بنیاد نخبگان مراجعه و پس از دفاع از طرح خود ( فقط یکبار و بدون نیاز به حضور نماینده از نهاد مربوطه) کسری خدمت توسط بنیاد نخبگان ارائه می شود.


قوانین و مقررات اخذ پروژه کسری خدمت

1- برای اخذ پروژه کسر خدمت تنها کافیست دانشجوی ارشد و به بالا باشید و مهم نیست که سرباز هستید و یا فارغ التحصیل و یا در زمان مرخصی تحصیلی اما نباید در دوران غیبت باشید.

2- فارغ التحصیلان لیسانس نمی توانند از این طرح استفاده نمایند.

3- مهم نیست شما در کدام شهرستان سکونت دارید.

4 -مهم نیست در کدام سازمان خدمت می کنید. مثلا کسی که در نیروی انتظامی خدمت می کند می تواند پروژه را از ارتش بگیرد.

5- کسانیکه سرباز هستند برای اخذ پروژه حداقل باید 1 ماه از مدت خدمت سربازی آنها باقی مانده باشد. (این عدد بعضا 6 ماه و 8 ماه است!)

6- شما تنها می توانید دو پروژه اخذ نمایید.

7- شما به ازای هر پروژه می توانید از دو ماه تا 11 ماه کسر خدمت بگیرید. (سقف کسری بعضا 21 ماه عنوان شده است.)

8- مطابق قوانین تا این لحظه میزان کسر خدمت بسیج و جبهه و جانبازی و تاهل و … (غیرتحقیقاتی) نمی تواند از یکسال بیشتر باشد اما کسری تحقیقاتی به هر میزان که باشد به این مقدار اضافه خواهد شد.



نکاتی که باید درباره پروژه کسر خدمت بدانید

- در همین ابتدا گفتنی است که اخذ پروژه های کسر خدمت همچون دیگر کارهای اداری مستلزم امری به نام «پارتی» است که فرایند "اخذ" پروژه ساده تر می کند، البته خبر خوب این است که علاقه مندان می توانند با حضور در موسساتی که در ادامه معرفی شده، بدون هیچ رابطه ای اقدام به پروژه کنند.

- طبق آخرین راهنمای اخذ پروژه در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، تاکنون روند به این صورت بود که نامه های شروع به کار ارسالی از سازمان ارائه کننده پروژه به بنیاد، پس از بررسی در بنیاد رد یا تأیید میشدند؛ ولی با تغییرات انجام شده اکنون نامه های شروع به کار ابتدا برای تأیید به ارگان دیگری رفته و تنها در صورت تأیید آن ارگان است که بنیاد پروژه ها را مورد بررسی قرار می دهد و تأیید یا رد میکند.

- پرواضح است که انجام پروژه های تحقیقاتی توسط متقاضیان کسر خدمت قبل از تأیید نامه بکارگیری در بنیاد اقدامی اشتباه بوده و ممکن است در صورتیکه فرد در رابطه با تأیید بکارگیری از بنیاد پیگیریهای لازم را انجام نداده و پروژه را به اتمام رسانده باشد، متضرر گردد. لذا بدون اطمینان از تأیید نامه ی بکارگیریتان در بنیاد، به هیچ وجه کار پروژه را شروع نکنید!


اخذ پروژه متقاضیان بخش کسر خدمت

اخذ پروژه متقاضیان بخش کسر خدمت تنها می‌توانند از یگان اصلی محل خدمتی خود پروژه اخذ کنند
1 - در صورتی که فرد متقاضی در حال حاضر سرباز باشد، تنها میتواند از سازمان بکارگیرنده خود طرح تحقیقاتی اخذ نماید، بطور مثال سرباز سپاه تنها از ارگانهای زیرمجموعه سپاه و سرباز ارتش تنها از ارگانهای زیرمجموعه ارتش میتوانند پروژه بگیرند.

2 - در صورتی که فرد، خدمت قبلی داشته باشد، مانند مورد قبل تنها میتواند از سازمانهای زیرمجموعه ی یگان اصلی خود پروژه اخذ نماید.

3 - در صورتی که فرد متقاضی اخذ پروژه، نه سرباز باشد و نه سابقه خدمتی داشته باشد از تمامی سازمان های ارائه دهنده پروژه میتواند طرح تحقیقاتی بگیرد، ولی در آینده تنها در ارگان اصلی نظامی ای که در آن پروژه اخذ کرده برای انجام خدمت اعزام خواهد شد. بطور مثال اگر فردی در سازمان توسعه منابع انرژی پروژه بگیرد، به ودجا (وزارت دفاع) اعزام خواهد شد.

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com