کنکور سراسری 1400 به چه صورت است؟
تاریخ : 1375/1/22       

کنکور سراسری 1400 به چه صورت است؟

 

 

 

 

کنکور سراسری 1400

 

کنکورسراسری در سال های اخیر دچار تغییرات زیادی شده که این تغییرات سوالات بسیاری را برای داوطلبان کنکور سراسری ایجاد میکند و ما در این متن به توضیح کامل در رابطه با کنکور سراسری 1400 میپردازیم تا به حد ممکن به سوالات داوطلبان در خصوص آزمون سراسری پاسخ دهیم ضمن اینکه داوطلبان در هر صورت باز می توانند سوالات خود را در این زمینه با سامانه مشاور در میان گذارند.

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 
9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400

طبق گفته سازمان سنجش، کنکورسراسری 1400 فقط به صورت یک آزمون(یک مجموعه سوال) برای همه داوطلبان برگزار می شود.

بر این اساس، سوالات در کنکور سراسری 1400 فقط از کتاب های نظام جدید طرح می شود و کلیه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید یک آزمون مشابه را میدهند و لازم است منبع درسی خود را فقط کتاب های نظام جدید قرار دهند.

 



طراحی سوالات کنکور سراسری 1400 به چه صورت است؟

همانطور که گفته شد منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 1400 کتاب های نظام جدید هستند که شامل کتابهای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی می باشد.

در کنکور سراسری 1400 هیچگونه سوالی ازکتاب های نظام قدیم طرح نمی شود . و داوطلبان نظام قدیم موظفند فقط کتاب های نظام جدید را منبع درسی خود قرار دهند.

 

 

تاثیرمعدل در کنکور سراسری 1400 به چه صورت خواهد بود؟

طبق گفته سایت رسمی سازمان سنجش، تاثیر معدل در آزمون سراسری سال 1400 ، حداکثر 30درصد با تاثیر قطعی اعمال میشود.
به صورتیکه:

دیپلمه های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم معارف که سال 99 به بعد دیپلم خود را گرفته اند و امتحانات درس های پایه دوازدهم آنها به صورت نهایی، کشوری و سراسری برگزار شده است سوابق تحصیلی دیپلم (پایه دوازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید )  به میزان حداکثر 30درصد و به صورت تاثیر قطعی در نمره کل نهایی کنکور سراسری 1400 آنان لحاظ می شود.


دسته ی دیگر داوطلبان دیپلمه های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم معارف که دیپلم خود را از سال 1384 الی 1397 گرفته اند و امتحانات یک یا تعدادی از درسهایشان به صورت نهایی، کشوری و سراسری برگزارشده است. سوابق تحصیلی دیپلم (پایه یازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر 25 درصد و به صورت تاثیر قطعی در نمره کل نهایی کنکور سراسری 1400 آنان لحاظ می شود.


و داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را از سال 90-91 گرفته اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، کشوری و سراسری برگزار شده است  سوابق موجود در دوره پیش دانشگاهی (پایه دوازدهم، سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر 5درصد و به صورت تاثیر قطعی در نمره کل نهایی کنکور آنان لحاظ می شود.


داوطلبان برای اطلاعات بیشتر و سوالات خود می توانند با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند.


سازمان سنجش نیز در سایت رسمی خود اعلام کرد که تمامی قوانین، مقررات، شرایط و ضوابط ای که در آزمون سراسری اجرا می شود شامل سهمیه بندی، بومی پذیری و .. که مصوب مراجع مجلس شورای اسلامی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای سنجش و پذیرش دانشجو است را سازمان سنجش موظف است آن را اجرا کند.

 

 









مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com