امریه خدمت سربازی 1400
تاریخ : 1400/3/5       

امریه سربازی 1400 : با توجه به اینکه که مشمولان وظیفه در نیروهای مسلح خدمت می کنند. یعنی: ارتش، سپاه و یا نیروی انتظامی. براساس قوانین و براساس ضوابط خاصی ادارات دولتی هم می توانند از نیروهای وظیفه استفاده کنند.امریه در واقع همان خدمت سربازی است با این تفاوت که به جای خدمت در پادگان ها به خدمت در سازمان های دولتی کشور که امریه قبول می کنند مشغول هستند دریافت امریه معمولا با مشکلات و سختی هایی همراه بوده که در این مقاله تلاش شده راهنمایی های مورد نیاز برای دریافت امریه انجام شود.با توجه به سخت بودن شرایط دوران خدمت سربازی بسیاری از مشمولین خدمت سربازی در تلاش هستند که بتوانند دوران خدمت سربازی خود را  به صورت امریه سپری کنند اما متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کامل در خصوص امریه سربازی 1400 و ... موفق به گرفتن امریه سربازی نمیشود... .

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

همچنین بخوانید :

حقوق سربازان امریه در سال ۱۴۰۰

 

شرایط پنج گانه امریه سربازی

افرادی که هریک از شرایط زیر را داشته باشند برای ارگان های مختلف در اولویت جذب سرباز امریه قرار میگیرند:

1- افرادی که متاهل هستند.
2- افرادی که خانواده شهید، جانباز و ایثارگر هستند.
3- افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
4- افرادی که سرپرست خانوار هستند.
5- افرادی که معاف از رزم هستند.

توجه داشته باشید که برای تمام ارگان هایی که سرباز امریه جذب میکنند این فاکتور ها حائز اهمیت است.

اما امکان پذیرش افرادی که هیچ یک از فاکتور های بالا را ندارند نیز وجود دارد ولی با اولویت کمتر!امریه سربازی 1400

 

 

 

مدارك لازم جهت گرفتن امریه خدمت سربازی

تصویر برگه اعزام به خدمت (كلیه متقاضیان)

درخو است متقاضی و تعیین محل خدمت ایشان (كلیه مشمولین)

تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه مشمولان (مشمولان متأهل )

معرفی نامه (گواهی)بنیاد شهید (مشمولان خانواده شهید و جانباز )

معرفی نامه (گواهی)سازمان بهزیستی (مشمولان تحت پوشش بهزیستی )

معرفی نامه (گواهی)كمیته امداد (مشمولان تحت پوشش كمیته امداد )

فرم تعهد مبنی برعدم انتصاب نسبی یا سببی با كارمندان وزارت متبوع

تكمیل فرم اطلاعات مشمولین وظیفه و افراد تحت تكفل (پیوست ۱ )

تذكر (۱) : كلیه مدارك فوق الذكر توسط سازمانها/شركتها و ادارات كل استانی برابر اصل شده و به وزارت متبوع ارسال گردد .

تذكر (۲) : مدارك متقاضیان امریه هر دوره حداكثر ۵۰ روز قبل از تاریخ اعزام باید توسط اداره كل راه و شهرسازی لارستان به وزارت متبوع ارسال گردد .

 

 

 

مراحل پذیرش امریه خدمت سربازی

1, تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن یک نامه از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود,امریه سربازی 1400


2, سر زدن به بخش کارگزینی اداره ها و سازمانهای دولتی که شما میخواهید در انجا بعنوان امریه پذیرفته شوید و گرفتن یه نیمچه قول از انها برای پذیرفتن شما(هر ارگان دولتی یکسری رشته های خاص دانشگاهی را که تاریخ اعزام انها مطابق با قوانین انها باشد را میپذیرند)

3, هر مشمول تنها 6 ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی ارسال نماید

4,تقریبا بطور متوسط از زمانی که شما مدارک خود را برای سازمان وظیفه عمومی میفرستید یک ماه طول میکشد تا برگ سبز شما به منزل شما فرستاده شودبر روی برگ سبز شما تاریخ اعزام شما درج گردیده است

5, شما باید حداقل 3 ماه جلوتر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام ان مطابق با تاریخی است که ان اداره دولتی به شما اعلام کرده است به اداره دولتی مذکور تحویل دهید.پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز به دست شما میرسد و تاریخ اعزام شما 3 ماه فاصله باشدبه طور مثال اگر یک اداره دولتی به شما بگوید که برگ سبزتان را با تاریخ اعزام 13 99/12/1 بگیرید شما باید مدارکتان را تقریبا 13 99/7/30 برای سازمان وظیفه ارسال نمایید.در ضمن بد نیست که شما از طریق تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی درباره کار خود با وظیفه عمومی مشورت کنید

6, بعد از اینکه برگ سبز شما برایتان توسط پست اورده شد سریعا و بدون فوت وقت ان را به اداره دولتی مذکور تحویل داده تا خدای نکرده جای شما گرفته نشود چون هر اداره یا سازمان دولتی تعداد محدودی امریه میپذیرد

7, تنها راه ارتباط با سازمان وظیفه عمومی تلفن است و این سازمان سایت خاصی ندارد
88, قابل ذکر است که کسانی که امریه میشن باید دوره آموزشی خود را در پادگانهای نظامی طی کنند(معمولا50روز)

 

 

 

سازمان های امریه گیر


1- سازمان میراث فرهنگی وگردشگری

2- سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

3- سازمان گسترش ونوسازی صنایع

4- سازمان حفاظت محیط زیست

5- مراکز بهزیستی کشور

6- سازمان آموزش فنی و حرفه ای

7- سازمان بازرسی کشور

8- سازمان هواپیمایی

9- سازمان مدیرت و برنامه ریزی

10- سازمان انرژی اتمی

11- سازمان ثبت اسناد واملاک

12- وزارت جهاد کشاورزی

13- وزارت نیرو ایران

1۴- وزارت صنایع ومعادن

15- وزارت نفت ایران

16- وزارت مسکن و شهرسازی

17- وزارت کار و امور اجتماعی کشور

18- وزارت اموزش وپرورش تهران

19- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی

20- دانشگاه صنعتی شریف/دانشگاه تهران

21- بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران

22- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران

23- شهرداری ، بخش فرهنگی هنری و فرمانداری

24- زندانها و اقدامات تامینی کشور

25- گمرکات

26- سازمان نوسازی مدارس ایران

27- نهاد ریاست جمهوری

28- سازمان جنگلها و مراتع

29- معاونت راهبردی ریاست جمهوری

 

 

 

میزان حقوق سربازان امریه‌ای

بخشنامه جدید تعیین حقوق، بیمه خدمات درمانی و مکمل، هزینه خوراک (ماهانه) و پوشاک (سالیانه) کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی (امریه سربازی) ابلاغ شد.
امریه سربازی 1400 :پیرو بخشنامه شماره ۲۱/۷۱۰ موضوع حقوق و مزایای کارکنان وظیفه مأمور بدین وسیله تصویر نامه شماره ۳۱/۵۴/۲۲۱۳  معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح ــ اداره سرمایه انسانی سرباز در ارتباط با حقوق، بیمه خدمات درمانی و مکمل، هزینه خوراک (ماهانه) و پوشاک (سالیانه) کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی به‌جهت اقدام لازم ارسال شد.مشاورین متخصص سامانه صدای مشاور  بهترین مرجع جهت پاسخ به تمامی سوالات مشمولین عزیز میباشد.

 

 

 

ضوابط جدید گرفتن امریه سربازی برای فارغ التحصیلان دانشگاهها

علت سخت تر شدن اخذ امریه این امر عنوان شد که در حال حاضر نیروهای مسلح نیازمند حضور نیروهای وظیفه هستند و از این رو شرایط برای دریافت امریه تا حدودی مشکل تر شده است. بر این اساس شرط لازم برای برخورداری مشمولان از امریه، تاهل، عضو خانواده ایثارگر بودن، قرار داشتن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و معاف بودن از رزم می باشد و همچنین طبق ضوابط در نظر گرفته شده در صورتیکه متقاضی امریه در مناطق محروم با ضریب ۵ ساکن باشد، تمامی موارد ذکر شده در خصوص وی استثنا می شود و رعایت این شروط درباره این دسته از مشمولان متقاضی امریه صدق نمی کند. روز گذشته نیز سردار موسی کمالی مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگویی با ایسنا در این باره ضمن یاد آوری قوانین و شرایط جدید اخذ امریه یعنی تاهل، عضویت در خانواده ایثارگران، تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد بودن و یا معافیت از رزم را از عمده اولویت های برخورداری از امریه یا ماموریت در مراکز دولتی تاکید کرد که در مورد کسانی که به مناطق برخوردار و غیرمحروم با ضریب ۵ به پایین برای خدمت می روند، برخورداری از یکی از شرایط ماموریت به مراکز دولتی ضرورت دارد



 

 

امريه، معافيت وخدمت در سپاه

متقاضیان اخذ امریه باید دو ماه قبل از تاریخ اعزام به سازمان یا ارگان موردنظر مراجعه کنند. به گزارش ایسنا «سرهنگ امان الله تفضلی» گفت: تمامی کسانی که خواهان انجام خدمت در ارگان ها و یا نهادهای  دولتی هستند، پس از انجام کارهای اولیه و تکمیل و ارائه دفترچه های اعزام به مراکز پلیس+10 پس از مشخص شدن تاریخ اعزام، دوماه قبل از اعزام با مراجعه به این ارگان ها چنانچه شرایط امریه شدن را دارا باشند، این ارگان ها آنان را جذب خواهند کرد. وی با بیان اینکه افراد دارای کف پای صاف نیز نیاز به گذراندن خدمت سربازی ندارند، به وجود پاهای پرانتزی اشاره کرد و اضافه کرد: در این خصوص نیز اگر بین دو پای افراد بیش از 10 سانتی متر  باشد و پزشکان نیز این موضوع را تایید کنند، فرد موردنظر از خدمت وظیفه عمومی معاف خواهد بود. سرهنگ  تفضلی تاکید کرد: برای بقیه موارد و بیماری ها نیز اگر شرایط فرد پس از بررسی های لازم  به گونه ای باشد که گذراندن دوران خدمت در افزایش و یا شدت بیماری  فرد تاثیر داشته باشد، معافیت شامل حال آن ها می شود. معاون وظیفه عمومی پلیس خراسان رضوی با بیان اینکه برای حمایت از معلولان نیز تمهیداتی برای معافیت فرزندان این افراد در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: اگر در خانواده ای پدر یا مادری دارای معلولیت و تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد یک پسر  بالای 18 سال آن ها نیز نیاز به انجام خدمت سربازی نخواهد داشت. وی با اشاره به اینکه طبق ماده 44 قانون وظیفه عمومی بند الف چنانچه  سن پدری زیر 59 سال باشد ولی به علت بیماری نتواند از خود مراقبت و نگهداری کند نیز یک فرزند پسر  آن ها  از خدمت معاف خواهد شد، ادامه داد: در این خصوص نیز پس از بررسی لازم  در کمیسیون پزشکی سازمان وظیفه عمومی، این ادعا برای اخذ موافقت نهایی به هیات اصلی سازمان نظام وظیفه ارجاع داده می شود و در صورت تایید ناتوانایی پدر و نیز از کار افتادگی وی، اقدام های لازم برای معافیت یک فرزند وی انجام خواهد شد

 

 




امریه خدمت سربازی سپاه

جهت دریافت امریه خدمت سربازی پس از مراجعه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است مراحلی را که در ادامه ذکر خواهد شد طی نمایید. در ابتدا لازم است نامه تسویه را از دانشگاه خود به سازمان نظام وظیفه عمومی ارائه نمایید. پس از آن با مراجعه به قسمت کارگزینی سازمان های دولتی و یا اداری ، برای پذیرفته شدن امریه با توجه به تخصص و رشته خود اقدام نمایید.

با توجه به زمان و شرایط جذب سرباز امریه سپاه برای پذیرش درخواست متقاضیان ، امکان ارائه مدارک تنها 12 ماه پس از فارغ التحصیلی وجود خواهد داشت . به هنگام ارسال برگ سبز به آدرسی که در فرم ثبت نام وارد نموده اید، می توانید از پذیرش خود در سپاه پاسدارن مطلع گردید و همچنین از زمان دقیق اعزام نیز نیز به خوبی اطلاع یابید. برگ سبز معمولا یک ماه پس از فارغ التحصیلی ارسال خواهد شد.


 



مدارک مورد نیاز پس از پذیرش امریه سربازی سپاه

کلیه متقاضیانی که ثبت نام آنها مورد تائید سپاه پاسدارن قرار خواهد گرفت و برگه اعزام بری آنها صادر خواهد شد، لازم است اصل و کپی برگه اعزام را به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی ، به همراه داشته باشند و این مدارک را در زمان مقرر با خود در سپاه پاسداران ارائه نمایند. همانطور که ذکر گردید ، دارا بودن مدرک عضویت بسیج عادی و یا عضویت فعال ضروری می باشد. به همین دلیل اصل و کپی این مدرک نیز از مدارک مورد نیاز می باشد.

برای آن دسته از متقاضیانی که در زمان غیبت با بسیج همکاری داشته اند ، برای عضویت آنها کسر خدمت محاسبه خواهد گردید. اما آن دسته از متقاضیانی که در عضویت بسیج داشته اند ، کسر خدمت محاسبه نخواهد گردید. بنابراین سابقه بسیج به همراه دارا بودن مدارک مورد نیاز و بررسی صلاحیت مشمولین و متقاضبان ، از جمله موارد مورد نیاز برای بررسی خواهد بود.

 





شرایط امریه سربازی شهرداری چیست؟

بر اساس امریه سربازی شهرداری سال گذشته، شرایط امریه سربازی شهرداری به شرح زیر است.

داشتن معدل حداقل 15

داوطلبانی که ساکن استانی هستند که نیرو پذیرش می کند، امتیاز بیشتری دارند.
داوطلب امریه حداقل باید یکی از شروط زیر را داشته باشد:

  •     تاهل
  •     داشتن برگه معاف از رزم
  •     اعضای درجه یک خانواده های ایثارگران جانبازان، مفقودین، شهدا و آزداگان باشند
  •     عضو خانواده های تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند

 

 

 

رشته های مورد نیاز امریه سربازی شهرداری

طبق امریه سربازی شهرداری سال گذشته، رشته های لازم برای امریه سربازی به شرح زیر بوده اند.

دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته های زیر:

 

  •     رشته های علوم انسانی
  •     جغرافیا (برنامه ریزی شهری، مدیریت شهری)
  •     مدیریت (MBA، اجرایی، بازرگانی و مالی)
  •     حسابداری
  •     حقوق
  •     علوم اجتماعی (پژوهشگری، مطالعات اجتماعی و فرهنگی)
  •     اقتصاد (اقتصاد سنجی، اقتصاد شهری)
  •     رشته های فنی و مهندسی
  •     کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار)





امریه وزارت نیرو

امریه سربازی 1400 : شرایط اختصاصي:


دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های تحصیلی مرتبط با وظایف وزارت نیرو به شرح زير:

 

4-1-1- رشته‌هاي موردنیاز شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور: مهندسي عمران، مهندسي برق، مهندسي مکانيک، بهداشت محيط، شيمي، ميکروبيولوژي و آزمايشگاه.

4-1-2- رشته‌هاي موردنیاز شرکت مادر تخصصی مديريت منابع آب ايران: مهندسي عمران، زمين‌شناسي، مهندسی کشاورزی آب، مهندسي برق، مهندسي مکانيک.

4-1-3- رشته‌هاي موردنیاز شرکت‌هاي مادر تخصصی توانير و توليد نيروي برق حرارتي: مهندسي برق، مهندسي مکانيک، مهندسي شيمي، فيزيک، الکترونيک.

4-1-4- رشته‌هاي عمومي شامل: مديريت، مهندسي کامپيوتر، اقتصاد (آب و انرژي)، حقوق (آب، انرژي و بين‌الملل)، علوم اجتماعي ‌(شامل ارتباطات، جامعه‌شناسي و سیاست‌گذاری عمومي که پايان‌نامه کارشناسي ارشد و رساله دکتري در زمينه صنعت آب و برق می‌باشد).

 

 

 دارا بودن حداقل معدل در مقاطع تحصيلي به شرح زير:

 

سطح بندي دانشگاههاي عبارتند از:

4-2-1- دانشگاههاي سطح يک دولتي شامل:دانشگاه اصفهان،تبريز،تربيت مدرس،تهران،شهيد بهشتي،شيراز،فردوسي مشهد،صنعتي اصفهان،صنعتي اميرکبير،صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي،صنعتي شريف،علامه طباطبائي، علم و صنعت ايران.(در مقطع کارشناسي دارا بودن حداقل معدل 14،در مقطع کارشناسي ارشد دارا بودن حداقل معدل15،درمقطع دکترا دارا بودن حداقل معدل 16)

4-2-2- ساير دانشگاههاي دولتي، غيرانتفاعي، پيام نور و دانشگاه آزاد اسلامي:( در مقطع کارشناسي دارا بودن حداقل معدل 15،در مقطع کارشناسي ارشد دارا بودن حداقل معدل16،درمقطع دکترا دارا بودن حداقل معدل17)

 

 

کارکنان وظیفه نباید از بستگان درجه 1 و 2 (سببی و نسبی) شاغل در مجموعه ستاد وزارت نیرو و واحدهای تابعه آن باشند.

 افرادی که قصد ادامه تحصیل و یا گرفتن معافیت در طول دوره سربازی را دارند، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

 

 

5- اولويت‌هاي انتخاب:

 

مرتبط بودن موضوع پايان‌نامه و رساله دکتری در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري با مسائل صنعت آب و برق مديريت توأمان توليد و مصرف آب و برق، انرژي‌هاي نو و تجديدپذير، کاهش تلفات برق و هدررفت آب، استفاده از پسماند و...).

انجام طرح‌های تحقيقاتي و مطالعاتي مرتبط با فعالیت‌های وزارت نيرو.

فارغ‌التحصیلان رتبه اول تا سوم در تمامي مقاطع تحصيلي.

 متقاضیان بومی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته.

 

 

 

 

  " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 
 

مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com