معافیت تحصیلی | مدارک لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی 1400
تاریخ : 1400/3/29       

از آنجا که اکثر کسانی که به سن مشمولیت خدمت سربازی میرسند تمایل دارند وارد دانشگاه شوند و ادامه تحصیل دهند میبایست معافیت تحصیلی بگیرند,اما به دلیل نداشتن اطلاعات جامع و منبعی موثق هنگام گرفتن معافیت تحصیلی به مشکل بر میخورند.مشمولین خدمت سربازی میتوانند جهت گرفتن معافیت تحصیلی دفترچه معافیت تحصیلی را دانلود کنند زیرا اطلاعاتی که دفترچه معافیت تحصیلی در اختیار مشمولین قرار میدهد عبارت است از:

1) نحوه شرایط لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی

2) مدارک لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی

3) اقدامات لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی

4) مدت زمان معافیت تحصیلی و ......

ما در این مقاله یه سری از مطالب مربوط به معافیت تحصیلی را ذکر خواهیم کرد ما مشمولین عزیز میتوانند جهت کسب اطلاعات کامل تر و جامع تر در خصوص معافیت تحصیلی و سایر موارد مربوط به خدمت سربازی با مشاورین تماس حاصل فرمایند و پاسخ تمامی سوالات خود را بیابند.

 

 همچنین برای دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی 1400 کلیک کنید.

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

 

 

شرایط لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی

دانش آموزان مدارس و دانشجویان مراكز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تأیيد آن وزارت و دانشجویان دانشگاهها ومؤسسات آموزش عالی دولتی یا غير دولتی داخلی و خارجی مورد تأیيد وزارتخانه های علوم و بهداشت و طلاب حوزه های علميه كه در حين تحصيل به سن مشموليت رسيده و یا میرسند، تا زمانی كه به تحصيلات خود ادامه میدهند، از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف میباشند.

كليه دانش آموزان ، دانشجویان وطلاب علوم دینی كه در سن مشموليت(18سالگی تمام) به تحصيل اشـتغال دارنـد مـی بایسـت از سـازمان وظيفـه  عمومی معافيت تحصيلی دریافت نمایند. صدور معافيت تحصيلی برایدانشآموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول، موكول به ارائه گـواهی  اشتغال به تحصيل آنان از طریق مراجع ذیربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از تاریخ فراغت در هر مقطع میباشد.
قانون خدمت وظيفه عمومی، حداكثر معافيت تحصيلی برای دانش آموزان تا سن بیست سالگی  و در هـر یـک از مقاطع تحصيلی دانشگاهی برابر جدول زیر میباشد.

 

 

نحوه معافیت تحصیلی

کسانی که از طریق آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته شده‌اند

تاریخ اعلام قطعی آزمون

برای کسانی هم که بدون آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

تاریخ ثبت‌نام در دانشگاه
کسانی که دوباره در دانشگاه پذیرفته شدند.

باید قبولی آنان در دانشگاه در مهلت یک ساله بعد از فراغت از تحصیل باشد، که این دسته از مشمولان برای ثبت‌نام باید با اخذ برگ درخواست معافیت تحصیلی از دانشگاه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

مشمولان غیرغایبی که تاریخ فراغت از تحصیل آنان در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی 30 خرداد ماه امسال است. در صورتی که پذیرش یا اعلام قبولی آنان در دانشگاه تا پایان شهریور ماه 98باشد، ادامه تحصیل این دسته از مشمولان از مهر 98بدون مانع خواهد بود.
 دانش آموزانی که پس از ترک تحصیل و در مهلت یکساله معرفی، موفق به اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد شده باشند. به شرط عدم غیبت، مجاز به ثبت‌نام بوده و از معافیت تحصیلی برخوردار هستند.
  تمام متولدان سال‌های 72 و 73 در صورت اخذ مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد به شرط نداشتن غیبت، واجد شرایط ادامه تحصیل هستند.
فارغ التحصیلان دیپلم یا پیش‌دانشگاهی غیرغایب متولد سال‌های قبل، مشروط بر این که دیپلم رشته‌های فنی - حرفه‌ای و کار و دانش اگر حداکثر تا پایان 22 سالگی و پیش‌دانشگاهی را تا پایان 24 سالگی به اتمام رسانیده باشند، مجاز به ادامه تحصیل هستند.
دانشجویان اخراجی مجاز به ادامه تحصیل تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم نیستند، به جز افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده‌اند.
دانشجویان مقاطع کارشناسی و بالاتر پیوسته که پس از انصراف یا اخراج از دانشگاه به عنوان فارغ‌التحصیل در مقطع پائین‌تر شناخته می‌شوند مجاز به ادامه تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم نیستند.

تحصیل فارغ‌التحصیلان مقاطع دکتری پزشکی در دوره تخصصی پزشکی

به شرط نداشتن غیبت مجاز هستند.

 

مدارک لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی

یکی از اقدامات لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی تهیه مدارک لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی میباشدما در این مقاله بای شما عزیزن مدارک لازم را خواهیم گذاشت اما مشمولین جهت کسب اطلاعات کامل تر میباست از مشاورین سامانه صدای مشاور کمک بگیرند.

1- عکس

2- اصل و کپی کارت ملی

3- کپی از صفحات شناسنامه

4- برگ درخواست معافیت تحصیلی (عکس دار و تایید شده از مدیریت امور آموزشی)

5-برگ شماره (3) تعیین وضعیت تحصیلی مشمول غیر دانشگاهی ( توسط مراکز پیش دانشگاهی و آموزش و پرورش منطقه تکمیل و تایید گردد.)

6- برگ انصراف ( برای دانشجویان انصرافی)

نکنه مهم: کلیه دانشجویان لازم است جهت اخذ مجوز فوق صرفاً به مراکز پلیس +10 مستقر در شهر بندرعباس مراجعه نمایند در غیر اینصورت مجوز مربوطه قابل قبول نمی باشد.

(- دانشجویانیکه محل تحصیل آنان مجتمع آموزش عالی میناب می باشد. می توانند علاوه بر دفاتر پلیس +10 بندرعباس به مراکز +10 شهرستان میناب نیز مراجعه نمایند

 

 

جدول سنوات تحصیلی برای مشمولین خدمت سربازی

 

ردیف
مقطع تحصیلی
سقف مجازتحصیل
سقف قابل افزایش توسط کمیسیون مواردخاص دانشگاه
1
کاردانی
3سال
1 نیمسال
2
کارشناسی ناپیوسته
3سال
1 نیمسال
3
کارشناسی ارشدناپیوسته
3سال
1 نیمسال
4
دکتری ناپیوسته
5سال
2 نیمسال
5
کارشناس پیوسته
6سال
2 نیمسال
6
کارشناسی ارشدپیوسته
8سال
2 نیمسال
7
دکتری پزشکی پیوسته
8سال
2 نیمسال
 

دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند،در صورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه حداکثر به مدت یکسال می توانند از سنوات ارفاقی استفاده نمایند.

برابر تبصره (2) ماده (11) آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، در صورت وجود شرایط ادامه تحصیل ، دانشگاه‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت 3 ماه از پایان سنوات اولیه تحصیلی نسبت به درخواست سنوات ارفاقی مشمولان مراتب را به دفتر پلیس 10 اعلام نمایند. علی هذا در جهت مساعدت به دانشجویان و استفاده تمامی واجدین شرایط برخورداری از سنوات ارفاقی مقرر گردید، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مبنی بر ادامه تحصیل دانشجو ، امکان ثبت درخواست سنوات ارفاقی حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از اتمام سنوات تحصیلی اولیه توسط دفاتر پلیس 10 انجام گردد.در صورت عدم ثبت درخواست سنوات ارفاقی در مدت فوق ،،  سامانه مجاز به پذیرش و ثبت درخواست های مورد نظر نبوده و بنابراین به هیچ وجه سنوات ارفاقی به مشمول تعلق نخواهد گرفت.معافیت تحصیلی | مدارک لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی 1400

دانشجویان مشمول در مقاطع مختلف ، به شرطی می توانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، لذا در صورت دارا بودن شرایط زیر به صورت مرحله‌ای می توانند از ترم اول سنوات ارفاقی بهره مند شوند:

کارشناسی پیوسته : به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 100 واحد باشد.

کارشناسی ارشد ناپیوسته : به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 18  باشد.

دکترای تخصصی ناپیوسته : به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 18 باشد.

 

 

 

  " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com