خدمت سربازی متاهلان با شرایط ویژه در سال 1400
تاریخ : 1399/12/4       

خدمت سربازی متاهلان با شرایط ویژه در سال  1400

 

دانشجویانی که قصد اعزام به خدمت سربازی دارند و متاهل میباشند ترس بسیاری از خدمت سربازی دارند زیرا کسانی که متاهل میباشند نسبت به کسانی که مشمول خدمت سربازی میباشند و متاهل نیستند شرایط و نحوه گذراندن دوران خدمت سربازیشان متفاوت میباشد.چون افرادی که متاهل میباشند مسئولیت و وظایف بیشتری بر عهدشان میباشند بنابر این بر اساس گفته مقام معظم رهبری می توانند دوران خدمت سربازی خود را آسان تر از سایر مشمولین سپری کنند اما متاسفانه این افراد به علت نداشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه گذراندن خدمت سربازان متاهلین و یا محل خدمت سربازان متاهل و یا محل دوره آموزشی سربازان متاهل و  .. بسیار نگران میباشند و ترس بسیاری از خدمت سربازی با توجه به شرایطشان دارند.

توجه داشته بایشد خرید خدمت سربازی در سال 1400 تمدید نشده .لذا مطالب ارائه شده در این مقاله مربوط به سال های گذشته است. در صورتی که اطلاعیه جدید در این زمینه منتشر شود این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

 

شرایط ویژه خدمت سربازی سربازان متاهل

کسری خدمت سربازان متاهل 1400 - بر اساس مصوبات قبلی به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت به کارکنان وظیفه متاهل اعطا می‌گردید که کماکان این کسر خدمت بدون هیچگونه محدودیتی از نظر تعداد فرزند قابل استفاده است.خدمت کارکنان وظیفه متاهل اعزامی اول آذر ۲ ماه کاهش یافت : اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: کاهش مدت خدمت کارکنان وظیفه متأهل اعزامی اول آذر ۹۹... . مصوبه کسر ۳ ماهه خدمت به ازای هر فرزند همچنان قابل استفاده است. همه کارکنان وظیفه متأهل اعزامی ۹۹/۰۹/۰۱ به بعد، از ۲ ماه کسر خدمت بهره مند خواهند شد .

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 


 

 

میزان حقوق سربازان متاهل بر حسب مدرک تحصیلی

میزان حقوق سربازان متاهل بر حسب مدرک تحصیلی متفاوت میباشد.از آنجا که مدت خدمت سربازی طولانی میباشد و مشمولین خدمت سربازی میبایست 2 سال از مهم ترین دوران خود را به صورت سرباز سپری کنند بنابر این اکثر افرادی که مشمول خدمت سربازی شده اند تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن سپری کنند و بتوانند در دوران خدمت سربازی خود درآمدی هم داشته باشند.سمانه صدای شماور با مجرب ترین مشاورین خود راهنمای مناسبی برای مشمولین خدمت سربازی جهت اطلاع از میزان حقوق سربازان متاهل بر حسب مدرک تحصیلی میباشد.

بخشنامه جدید تعیین حقوق، بیمه خدمات درمانی و مکمل، هزینه خوراک (ماهانه) و پوشاک (سالیانه) کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی (امریه سربازی) ابلاغ شد.

پیرو بخشنامه شماره ۲۱/۷۱۰  موضوع حقوق و مزایای کارکنان وظیفه مأمور بدین وسیله تصویر نامه شماره ۳۱/۵۴/۲۲۱۳ معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح ــ اداره سرمایه انسانی سرباز در ارتباط با حقوق، بیمه خدمات درمانی و مکمل، هزینه خوراک (ماهانه) و پوشاک (سالیانه) کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی در سال 1400 به‌جهت اقدام لازم ارسال شد.مشاورین متخصص سامانه صدای مشاور  بهترین مرجع جهت پاسخ به تمامی سوالات مشمولین عزیز میباشد.

 حداقل حقوق ماهیانه سربازان در سال آینده، یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان در سال 1400 : در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب شد حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل ۷۵٪ یک پایور (همان چیزی که در قانون پیش‌بینی شده) و چند برابر امسال شود. حداقل حقوق ماهیانه سرباز، ۱/۸ میلیون تومان خواهد شد. ‏مزایایی نظیر حق ماموریت، تاهل، بدی آب‌وهوا، مناطق مرزی و ... نیز علاوه بر مبلغ فوق محاسبه و به حساب‌شان واریز می‌شود. ‏همه‌ی این مبالغ در ردیف بودجه ستاد کل نیروهای مسلح، گنجانده شده و از سال دیگر، قابلیت اجرا دارد. 

 

 

 

شرایط خرید خدمت سربازی سربازان متاهل 98

میزان جرائم مروبط به خدمت سربازی و نحوه اجرای آن :

براساس تبصره ۱۱ قانون بودجه کل کشور به دولت اجازه داده می‌شود کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی که تا پایان  تسویه می‌شود معاف کند.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب ردیف ۱۳۰,۵۳۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون به صورت مساوی به ردیف‌های ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد .همچنین افرادی که مشمول خدمت سربازی شده اند و بیش از 8 سال غیبت دارند می توانند با پرداخت جریمه چه به صورت نقدی چه به صورت  قسطی از خدمت سربازی معاف شوند. 

 

در این بند همچنین توضیحاتی به عنوان مشخص کننده ضوابط اعمال جریمه و تخفیف برای مبالغ فوق در نظر گرفته شده است که طبق قانون عبارتند از:
۱, به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (۱۰۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یکسال محسوب می‌شود.
۲, برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(۵۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
 به بیان دیگر همانطور که از مواد فوق استنباط می شود قانون گذار، حد سنی یا شرایط سنی برای استفاده کننده از این قانون در نظر نگرفته و مشمولان این قانون می توانند بدون در نظر گرفتن شرط سنی در گروه های پایه تحصیلی نسبت به استفاده از قانون اقدام کنند.

 
توجه داشته باشید که خرید خدمت در سال جدید تمدید نشده و در سال 1400 انجام نخواهد شد.
 

ترتیب درجه های نظامی سربازان متاهل بر حسب مدرک تحصیلی

درجات برای کلیه ارگان های ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی یکی هستند. نام درجات در ارگان مختلف متفاوت است (برای مثال به گروهبان یکم ارتش، رزمدار یکم در سپاه می گویند).

طبق قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جمهوری اسلامی ایران همه پسران زمانیکه به سن قانونی برسند میبایست جهت وظیفه واجب و خدمت به کشور مدتی را به سربازی بروند. زمانیکه خدمت مقدس سربازی شخصی در ایران آغاز می شود، پس طی دوره آموزشی، درجات کارکنان وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی و وجود محل سازمانی تعیین می شود، هر چه که میزان تحصیلات فرد بالاتر باشد، درجه وی نیز بالاتر خواهد بود. بدین ترتیب بنابر قانون خدمت وظیفه عمومی آخرین تقسیم بندی درجه برای کلیه نیروهای مسلح بر حسب موارد زیر است:

مدرک دکترای تخصصی: درجه ستوان دوم

مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس): درجه ستوان سوم

مدرک کارشناسی (لیسانس): درجه گروهبان یکم (در برخی سازمانها استوار یکم یا استوار دوم)

مدرک کاردانی (فوق دیپلم): درجه گروهبان دوم و سوم (در برخی سازمانها سرجوخه)

مدرک دوره متوسطه (دیپلم): درجه سرجوخه (در برخی سازمانها سرباز یکم)

مدرک سیکل یا زیر دیپلم: درجه سرباز دوم ، سوم یا صفر

نکته 1 : درجات فوق برای کلیه ارگان های ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی یکی هستند.

نکته 2 : نام درجات در ارگان مختلف متفاوت است (برای مثال به گروهبان یکم ارتش، رزمدار یکم در سپاه می گویند)

نکته 3 : حقوق سربازان در طول خدمت وظیفه عمومی با توجه به درجه آنها تعیین می‌شود. لازم به ذکر است کسانیکه پرنسل کادر یا رسمی (غیر وظیفه) در پادگان ها می شوند ، بر حسب مدارج تحصیلی درجات به کارکنان اعطا خودهد شد.

کارشناسی ارشد : ستوان یکمی

کارشناسی : ستوان دومی

کاردانی : ستوان سومی

دیپلم : گروهبان دومی

درجات پرسنل ثابت کادر هر 4 سال یک بار دارای ارتقاء بوده که کلیه کارکنان نیروهای مسلح پس از طی مدت 4 سال و آزمونهای مختلف درجات بالاتر به آنان اعطا خواهد شد، این درجات مختص کارکنان رسمی و پیمانی میباشد.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد.

 

همراهان عزیز توجه داشته باشید این مطالب مربوط به سالهای گذشته است. در صورتی که اطلاعات جدیدی منتشر شود در همین مقاله بروزرسانی خواهد شد.


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com