نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج فعال
تاریخ : 1399/3/20       

زمانی که آقایون به سن 18 سالگی می رسند مشمول خدمت سربازی می شوند. با توجه به طولانی بودن مدت خدمت سربازی و همچنین دوری از محل سکونت, مشمولین خدمت سربازی ترس بسیاری از خدمت سربازی دارند و نهایت تلاش خود را می کنند که به خدمت سربازی نروند و یا می خواهند که مدت خدمت سربازی خود را از طریق گرفتن کسری خدمت سربازی کاهش دهند . اما متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در خصوص انواع کسری خدمت سربازی , نحوه گرفتن کسری خدمت سربازی موفق نمی شوند.یکی از مهم ترین راههای گرفتن کسری خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت سربازی بسیج فعال میباشد .خبری خوش به مشمولین خدمت سربازی که تمایل بسیاری دارند که بتوانند کسری خدمت سربازی بگیرند سامانه صدای مشاور با مجرب ترین مشاورین خود راهنمای مناسبی برای ارائه بهترین روش ها جهت گرفتن کسری خدمت سربازی به مشمولین خدمت سربازی میباشد.

 سوالات مهمی که برای مشمولین پیش می آید عبارت است از:

کسری خدمت جبه پدر سال  چگونه است:؟

شرایط کسری خدمت متاهلین  چیست ؟

کسری خدمت بسیج  چقدر میباشد؟

 

 

       ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس با مشاورین ما کافیست از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,

 

 

شرایط و نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج فعال

دانش آموزان بسیجی به شرط همكاری منظم و فعالیت مستمر در بسیج و شركت در برنامه های حفظ وانسجام بسیج و انجام ماموریت های محوله (‌ متناسب با میزان فعالیت تعیین شده در دستورالعمل های مربوطه ) برابر توضیحات زیر می توانند از مزایای كسر خدمت دوره نظام وظیفه بهره مند شوند : 
1- به بسیج دارای سابقه مسئولیت فرمانده حوزه ، عضوشورای حوزه ویا فرمانده واحد با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت محوله ( یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت فعالیت ) به ازاء هر سال فعالیت مستمر حد اكثر سه ماه كسر خدمت تعلق می گیرد. 


2- به بسیج عضو شورای واحد با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت محولیه ( یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت فعالیت ) به ازاء هر سال فعالیت مستمر حداكثر دو ماه و نیم كسر خدمت تعلق می گیرد . 

عزیزان توجه داشته باشید که در برخی مقاله ها گاها نوشته میشود به سازمان یا مرکزی مراجعه نمایید که اکثر اینها به اشتباه شما را راهنمایی میکنند ما در مقالات خودسعی داریم  اطلاعات به روز و درستی را در اختیار شما دوستان قرار دهیم با ما همراه باشید


3- به سایر بسیج فعال كه در رده های مقاومت بسیج سازماندهی شده و در برنامه های حفظ و انسجام و فعالیت ها و ماموریت های محوله به طور منظم شركت می نمایند با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی ( یعنی 3 ماه حداقل 40 ساعت فعالیت‌) ‌به ازاء هر سال فعالیت مستمر معادل یك ماه و نیم كسر خدمت تعلق می گیرد.

 

 

مراحل گرفتن کسری خدمت بسیج

۱, مراجعه به حوزه مقاومت بسیج محل  عضویت بسیج

۲, بررسی پرونده توسط نیروی انسانی بسیج حوزه

۳, در صورت تکمل بودند ارجاء پرونده به ناحیه مقاومت بسیج

۴, پس از تایید نیروی انسانی بسیج ناحیه و تکمیل  فرم محصوص کسری خدمت ، و ارسال آن به سپاه استانی

۵, تایید پرودنه و ارسال فرم تایید شده کسری خدمت

 

 نحوه-گرفتن-کسری-خدمت-بسیج-فعال -98 - 99

 

 

انواع کسری خدمت سربازی

مشمولین خدمت سربازی از روش های مختلف و راه های مختلفی می توانند کسری خدمت بگیرند و مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند اما میبایست اطلاعات کافی در خصوص نحوه گرفتن کسری خدمت سربازی داشته باشند سامانه صدای مشاور راهنمای مناسبی برای مشمولین خدمت سربازی میباشد...

جهت کسب اطلاع بیشتر میتوانید با سامانه صدای مشاور به شماره 9099071613 تماس حاصل نمایید

 

 

مشاوره کسری خدمت جبهه پدر

عزیزان همراه در خصوص گسری خدمت سربازی باید بگیم که این مهم در سال 98 دسخوش تغییراتی نیز شده است که شما عزیزان می توانید برای اگاهی از این تغییرات با شماره 9099071613 تماس حاصل نمایید.
 
 
 

تسهیلات برای سربازان متاهل

 همچنین در خصوص تسهیلات برای سربازان متأهل: سربازان متأهل حتی‌الامکان در شهر محل سکونت همسر خود به خدمت گرفته می‌شوند و اگر یگان خدمتی آن در آن شهر نباشد در استان سکونت و در صورت نبود یگان در استان محل سکونت در استان‌های همجوار به خدمت گرفته می‌شوند. البته اگر آن یگان خدمتی در آن شهر نباشد در استان سکونت و در صورت نبود یگان در استان محل سکونت در استان‌های همجوار به خدمت گرفته می‌شوند.

عزیزان توجه داشته باشید که در برخی مقاله ها گاها نوشته میشود به سازمان یا مرکزی مراجعه نمایید که اکثر اینها به اشتباه شما را راهنمایی میکنند ما در مقالات خودسعی داریم  اطلاعات به روز و درستی را در اختیار شما دوستان قرار دهیم با ما همراه باشید

 

 

 

سوالات متداول در مورد کسر خدمت ایثارگران



1- به ازای هر ماه جبهه یا درصد جانبازی یا اسارت به فرزندان ایثارگران چند ماه کسر خدمت تعلق میگیرد ؟


به ازای هر ماه جبعه یا درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید و یا هر ماه اسارت (12 روز)  کسر خدمت به فرزندان ایثارگران که به خدمت سربازی اعزام شده اند تعلق می گیرد.


2- نحوه استفاده  کسر از خدمت سربازی چگونه می باشد ؟


کسر خدمت سربازی فقط شامل کارکنان وظیفه در حین خدمت بوده و سازمان های نیروهای مسلح صرفا می بایست در صورت ارائه گواهی حین خدمت ، تایید یه کسر خدمت را صادر  ودر سامانه وظیفه عمومی ثبت نمایند و هیچ یگانی مجاز به صدور گواهی کسر از خدمت برای مشمولین وظیفه قبل از شروع خدمت نمی باشند .


3-  آیا کسر خدمت سربازی شامل مشمولین  غایب می شود ؟

مشمولین وظیفه غایبی که والدین آنان سابقه ایثارگری دارند تا 12 فروردین ماه می بایست درخواست اعزام خود را ثبت نمایند .


4- آیا برای کسر از خدمت سربازی ،  گواهی  درصد جانبازی  نیروهای مسلح  قابل قبول می باشد ؟

کسر خدمت سربازی ، با استفاده از درصد جانبازی والدین ایثارگر، فقط با گواهی مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد قبول می باشد .


5- شرایط  ایثارگرانی که از تلفیق  استفاده نموده اند  به چه شکل می باشد ؟

ایثارگرانی که از تلفیق برای معافیت استفاده نموده اند دیگر نمی توانند برای معافیت فرزند بعدی استفاده نمایند وفقط می توانند از کسری خدمت استفاده در موارد استثنایی که ایثارگری با ارائه مستندات جدید مدت جبهه جدید را به تایید سازمان مربوط برساند می بایست مدارک ایشان را به معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ارسال تا پس از تایید این معاونت از تسهیلات مربوط استفاده نمایند.


6- امکان تقسیم کسر خدمت ایثارگری بین فرزندان وجود دارد ؟

کسر خدمت تنها برای یک فرزند قابل استفاده بوده و امکان تقسیم کسر خدمت بین چند فرزند میسر نیست؛ چنانچه مدت کسر خدمت بیش از مدت باقی مانده خدمت باشد ، فرزند دوم می تواند از سابقه باقی  مانده بهره مند شود .
مثال : فردی دارای 25 ماه سابقه جبهه والدین  بوده  و می تواند از 10 ماه کسر خدمت برخوردار شوند ، لیکن مدت باقی مانده خدمت فرزند در حال سربازی وی 6 ماه می باشد در این صورت فرزند دوم می تواند از 4 ماه کسر خدمت باقی مانده استفاده نماید .

 

 

شرایط گرفتن کسری خدمت پروژه

در سالهای گذشته فقط نخبگان و استعداد های درخشان می توانستند از قانون پروژه کسری خدمت سربازی استفاده کنند اما از سال 1394 به بعد همه افراد چه نخبه و چه غیر نخبه می توانند بر اساس رشته تحصیلی خود از پروژه کسری خدمت استفاده کنند. مشمولین خدمت سربازی بر اساس پروژه ای که ارائه می دهند می توانند از 2 تا 21 ماه کسری خدمت بگیرند متقاضیان کسری خدمت تنها می توانند از یگان اصلی محل خدمت خود پروژه بگیرند با توجه به اینکه جوانان وقتی به سنی می رسند که مشمول خدمت سربازی می شوند به دنبال راه های فرار هستند که 2 سال از مهم ترین دوران زندگی خود را تلف نکنند. سازمان نظام وظیفه با توجه به بالا رفتن سن جوانان راه کار هایی ارائه داده است جهت آسان تر کردن و کوتاه تر کردن دوران خدمت سربازی یکی ازین راه کارها, پروژه کسری خدمت سربازی میباشد.بسیاری از مشمولین خدمت سربازی به دنبال روش هایی هستن که بتوانند دوران خدمت سربازی خود را از طریق پروژه کسری خدمت کاهش دهند اما متاسفانه به علت نداشتن اطلاعات کافی در این را ه موفق نمی شوند .

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com