نحوه تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور
تاریخ : 1375/11/8       

نحوه تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور 

در این مقاله از نحوه تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور با کارت هوشمند پیرو اطلاعیه ناجا، مطلع می شوید. نحوه اقدام و رسیدگی به تعویض کارت پایان خدمت و کارت معافیت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور، مطابق با مطالب مندرج در این صفحه امکانپذیر است. ایرانیان مقیم خارج از کشور توجه داشته باشند که هوشمندسازی کارت خدمت و تعویض کارت های قدیمی با کارت هوشمند برای تمامی ایرانیان داخل و خارج از کشور الزامی است.

 

تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور با کارت هوشمند

نحوه تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج کشور که کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت قدیمی دارند با کارت هوشمند، از طریق مراجعه به سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی در کشور محل اقامت، امکانپذیر است:

  1. متقاضی درخواست تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور، با مراجعه به سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی درکشور محل اقامت نسبت به تکمیل و ارائه مدارک ذیل اقدام می نماید.
  2. سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی با رویت شخص متقاضی تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور و اصل شناسنامه و کارت ملی وی، نسبت به تایید فرم احراز هویت متقاضی اقدام نموده و هم چنین می بایست نسبت به ثبت جمله اصل شناسنامه / کارت ملی رویت شد درج و ممهوربه مهرو امضاء سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی گردد و کلیه مدارک از آن طریق به وزارت امورخارجه ارسال گردد.
  3. پیرو اطلاعیه سایت ناجا، وزارت امورخارجه موظف است مبلغ دریافتی را به حساب شماره 0106374479003 سیبا بانک ملی شعبه علامه طباطبائی شمالی ( مخصوص هزینه صدورکارت هوشمند) واریز و به صورت ماهانه نسبت به ارسال فیش های واریزی به سازمان اقدام نمایند.
  4. تعیین و معرفی نماینده ای ثابت از سوی وزارت امور خارجه جهت ارسال مدارک دریافتی از سفارت و یا نمایندگی و متعاقبا دریافت کارت های صادر شده و ارسال آن به سفارت ویا نمایندگی مورد نظر جهت تحویل به متقاضی./ نحوه تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور 
 

مدارک لازم برای تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور

مدارک لازم جهت تعویض کارت خدمت سربازی (پایان خدمت یا معافیت خدمت)، ایرانیان مقیم خارج از کشور شامل موارد زیر است:

  • 1. برگ درخواست طرح تعویض کارت
  • 2. فرم تکمیل شده احراز هویت ( توسط سفارت ارائه خواهد شد )
  • 3. اصل و تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و اصل و تصویر کارت ملی از پشت و رو.
  • 4. 1 قطعه عکس 4×3 رنگی زمینه سفید که می بایست:
    • تمام رخ با رعایت شئونات اسلامی.
    • موی سر و صورت متعارف و معمول باشد.
    • فاقد زیورآلات، کراوات یا هرگونه آرایش سر و صورت باشد.
  • 5. اصل و تصویرآخرین مدرک تحصیلی یا گواهی مربوطه در صورت ارتقاء.
  • 6. اصل کارت معافیت می بایست:
    • بااطلاعات ارائه شده از سوی متقاضی مطابقت داشته باشد.
    • دارای مهربرجسته و طلاکوب باشد. لازم بهذکرمی باشد این امکان برروی کارت های صادرشده از سال 82 به بعد فراهم گردیده است.(کارتهای سیستم جامع).
    • سریال کارت مشخص باشد.
    • بادرمعرض نورقرار دادن کارت، آرم ناجا بر روی کارت مشاهده گردد. (بادستگاه UV نیزامکان پذیرمی باشد لازم به ذکر می باشد این امکان برروی کارت های صادرشده سال 83 به بعد وجود دارد.)
    • درصورت غیر قابل استفاده بودن کارت ، متقاضی می بایست درخواست المثنی نماید.
  • 7. اخذمبلغ 140،000 ریال بابت هزینه صدور کارت هوشمند/نحوه تعویض کارت خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور 

 

مشمولین مقیم خارج از کشور

مقررات جدید تردد مشمولین مقیم خارج از کشور با عنایت به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، تسهیلات مربوط به تردد مشمولین مقیم خارج از کشور به شرح ذیل اعلام می گردد:کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که مشمول مقررات دریافت خروج مشمولان می باشند ،می توانند به مدت سه ماه و حداکثر دوبار درسال به کشور تردد نمایند.کلیه مشمولین غایب مقیم خارج از کشور که بیشتر از 8 سال غیبت دارند صرفا تا پایان سال جاری میتوانند به کشور تردد نمایند، لذا در این مدت باید نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی با پرداخت جریمه یا انجام خدمت دوره ضرورت خود اقدام نمایند. از اینرو ضمن مراجعه به بخش کنسولی سفارت پس از تکمیل مدارک و تایید آن توسط نمایندگی از طریق اخذ وکیل و یا حضورا با مراجعه به پلیس +10 در داخل کشور نسبت به پرداخت جریمه غیبت و اخذ کارت معافیت خود اقدام نمایند. مهر ویژه مشمولین بر اساس سال تولد مشمول و طبق مهلت تردد درج خواهد گردید.

از کلیه هموطنان مشمول که نسبت به دریافت مهر مشمولین از بخش کنسولی سفارت با مضمون « تا اطلاع ثانوی » دریافت نموده اند تقاضا می گردد ضمن مراجعه به سفارت نسبت به اصلاح مهر مجوز خروج خود اقدام نمایند.


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com