شرایط نظام وظیفه در دانشگاه تهران و دانشکده ها 1401-1402
تاریخ : 1401/10/15       

شرایط نظام وظیفه در دانشگاه تهران و دانشکده ها 1401-1402

در این مقاله از شرایط جدید نظام وظیفه در دانشگاه تهران که برای تمامی دانشکده های این دانشگاه، یکسان است مطلع می شوید. شرایط نظام وظیفه برای دانشگاه تهران، به طور رسمی از سوی این دانشگاه اعلام گردید. در ادامه از همه چیز در مورد وضعیت نظام وظیفه در دانشگاه تهران، مطع می شوید:

 

شرایط نظام وظیفه در دانشگاه تهران برای دانشجویان جدید الورود

شرایط نظام وظیفه در دانشگاه تهران در سال 1401-1402 برای دانشجویان جدید الورود شامل موارد زیر است:

  • -دارا بودن اصل برگ اعزام به خدمت مهلت دار.(بدون غیبت).
  • -دارا بودن اصل کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دائم (کفالت، پزشکی، …).
  • - مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر …) در مدت اعتبار آن.
  • - دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که معافیت تحصیلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاریخ شهریور ماه در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر ۲۰ سالگی تمام)، فارغ التحصیل می‌شوند.
  • - دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از ۱۸ سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ شده باشند، به شرط نداشتن غیبت

 

وضعیت نظام وظیفه برای دانشگاه تهران

قوانین مربوط به وضعیت نظام وظیفه برای دانشگاه تهران، به شرح زیر است:

  • دانش آموزانی که در سن ۱۷ سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به اخذ دیپلم می‌شوند، چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصیل می‌باشند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینکه مطابق با قوانین نظام وظیفه در دانشگاه تهران طی مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و در هنگام پذیرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند. تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می‌باشد، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادی که در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام می‌شوند در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد.
  • -پیرو شرایط نظام وظیفه در دانشگاه تهران، پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه (- قسمت پیشخوان خدمت - قسمت بررسی مسائل آموزشی دانشجو - گزینه ترخیص از خدمت سربازی را انتخاب نمایند تا نامه ترخیص از خدمت به پست الکترونیکی (ایمیل ایشان) ) ارسال گردد.
  • بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از یگان محل خدمت یا مدیریت وظیفه عمومی ناجا و ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه (epolice.ir) و پیگیری تأیید تأیید آن از پردیس / دانشکده محل قبولی می‌باشد. در غیر این صورت ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.
  • -پیرو قوانین نظام وظیفه در دانشگاه تهران، طلاب علوم دینی دارنده مدرک دیپلم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه، می‌بایست در هنگام ثبت نام الکترونیکی موافقت نامه ادامه تحصیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه / یا خراسان / اصفهان ارائه نمایند. در غیر این صورت ثبت نام وی مجاز نیست. بدیهی است در صورت کتمان موضوع به محض اطلاع در هر مرحله از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و حق هیچگونه اعتراضی را ندارد. این گونه دانشجویان برای ثبت نام در نیمسال تحصیلی باید موافقت نامه حوزه علمیه مربوط ارائه نمایند.
  • - اصل موافقت نامه رسمی از اداره عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و اصل موافقت نامه رسمی از یگان مربوط برای پرسنل ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
  • -پذیرفته شدگان جدیدالورود مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند بلافاصله پس از ثبت نام ،جهت درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به سامانه وظیفه عمومی ناجا(epolice.ir) قسمت خدمات وظیفه عمومی –خدمات اینترنتی وظیفه عمومی مراجعه نمایند (لازم است در خصوص درج کد ۶ رقمی (شناسه اینترنتی) نام دانشگاه - پردیس / ‏‬ دانشکدگان / ‏‬ دانشکده محل تحصیل و رشته در سامانه مذکور دقت شود و کد ۶ رقمی از این جدول استخراج شود)
  • سپس تأیید معافیت تحصیلی خود را از پردیس / دانشکدگان / دانشکده محل تحصیل پیگیری نمایند. ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه دانشگاه تهران در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تاییدشده می‌باشد.
    - دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً (از تاریخ ۲۲/‏۰۸/‏۱۳۹۰‬ به بعد) از امتیاز یک بار انصراف، استفاده نکرده باشند.
    تذکر مهم: پیرو قوانین و شرایط نظام وظیفه در دانشگاه تهران، سنوات تحصیلی کارشناسی از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا حداکثر ۵ سال و دکتری پیوسته حداکثر ۸ سال است.

 

جدول کد ۶ رقمی نظام وظیفه برای دانشگاه تهران

جدول کد ۶ رقمی نظام وظیفه برای دانشگاه تهران (شناسه اینترنتی) :

نام دانشگاه شناسه اینترنتی
دانشگاه تهران – پردیس البرز 367517
دانشگاه تهران – دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 367516
دانشگاه تهران –دانشکدگان دانشکده های فنی 367515
دانشگاه تهران – دانشکده معارف و اندیشه اسلامی 367519
دانشگاه تهران – دانشکده دامپزشکی 367509
دانشگاه تهران – دانشکدگان هنرهای زیبا 367507
دانشگاه تهران – دانشکده مدیریت 367506
دانشگاه تهران – دانشکده کارآفرینی 367514
دانشگاه تهران – مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیو فیزیک 367512
دانشگاه تهران – دانشکده ادبیات و علوم انسانی 367511
دانشگاه تهران – دانشکده الهیات و معارف اسلامی 367502
دانشگاه تهران – دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی 367501
دانشگاه تهران – دانشکده علوم اجتماعی 367500
دانشگاه تهران – دانشکده اقتصاد 367505
دانشگاه تهران – دانشکده جغرافیا 367504
دانشگاه تهران – موسسه ژئوفیزیک 367503
دانشگاه تهران – دانشکده مطالعات جهان 367496
دانشگاه تهران – دانشکده زبان و ادبیات خارجی 367495
دانشگاه تهران – دانشکده علوم و فنون نوین 367499
دانشگاه تهران – دانشکده حقوق و علوم سیاسی 367498
دانشگاه تهران – دانشکدگان علوم 367497
دانشگاه تهران – دانشکدگان ابوریحان 244952
دانشگاه تهران – پردیس بین المللی کیش 247300
دانشگاه تهران – پردیس بین المللی ارس 367510
دانشگاه تهران – دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی 367508
دانشگاه تهران – دانشکدگان فارابی 367513

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com