مدارک خدمت سربازی رفتن برای پلیس +10
تاریخ : 1375/9/20       

مدارک خدمت سربازی رفتن برای پلیس +10 چیست؟ سوال مشترک اغلب مشمولان این است که مدارک خدمت سربازی رفتن برای پلیس +10 چیست. در این مقاله از مدارک مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی که باید به پلیس +10 ارائه شود، مطلع می شوید.

 

مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی

مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی شامل موارد متعددی می باشد که سازمان نظام وظیفه عمومی آن را مشخص می کند، مدارک اعزام به سربازی یکبار در زمان مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای ثبت درخواست اعزام و یکبار دیگر برای حضور اولیه در پادگان باید ارائه داده شود.

شناخت تمامی مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی افراد واجد شرایط را برای سریع تر انجام دادن مراحل اعزام به خدمتشان راهنمایی شایانی می نماید. این مقاله به همین منظور تدوین شده و در اختیار شما قرار گرفته است. غالبا پسران بعد از پایان تحصیلاتشان در مهلتی یک ساله باید خود را برای خدمت سربازی معرفی نمایند.

مدارک خدمت سربازی رفتن

در ایران آقایان بعد از ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی می باشند و باید بعد از اتمام تحصیل خود و اتمام معافیت تحصیلی خود اقدام به پست کردن دفترچه برای اعزام به سربازی نمایند، در صورتی که معافیت تحصیلی فرد به اتمام رسیده باشد اما اقدام به پست کردن دفترچه نکرده باشد دچار غیبت خواهد شد که این موضوع خود تبعات بسیار زیادی را خواهد داشت، از همین روی بهتر است تا فرد بلافاصله بعد از اتمام فرایند تحصیلی خود اقدام به پست کردن دفترچه از طریق دفاتر پلیس +۱۰ نماید.

  • فرد باید با دریافت کد سخا و مدارکی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت برای پست کردن دفترچه نظام وظیفه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نماید.
  • بعد از مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برگه های مشمولیت باید همگی به طور کامل تکمیل گردد.
  • در مورد مدارک خدمت سربازی رفتن، برگه تکمیل واکسیناسیون فردی اولین موردی است که فرد باید ارائه دهد.
  • در گام دوم شخص باید اقدام به تکمیل برگه وضعیت مشمولین کند.
  • شخص در دفتر پلیس +۱۰ اقدام به ارائه کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی نماید.
  • فرد باید در زمان پست کردن دفترچه سربازی یک عکس ۳*۴ هم همراه خود داشته باشد.
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی و یا فراغت تحصیلی
  • ارائه گواهی دوره آموزشی

 

آشنایی با دوره خدمت سربازی

سربازی در ایران، سربازی اجباری یا به اختصار اجباری، نوعی خدمت نظامی بر پایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ایران است. این خدمت در ایران تنها مختص پسران و مردان بالای ۱۸ سال با ملیت ایرانی، به‌جز مواردی که استثنا شده‌اند می‌باشد. افراد مشمول باید ۲۴ ماه به سربازی اجباری بروند و دختران و زنان از سربازی اجباری کاملاً معاف هستند. براین اساس دولت ایران به‌جای هموار کردن فرصت تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و یا روان‌سازی راه اشتغال، دانش‌آموزانِ پسر را مجبور می‌کند تا قبل از سن ۱۸ سالگی (حدود ۱۷/۵ سالگی) در مراکز پلیس، تعهد به انجام سربازی اجباری دهند. در صورت سرپیچی از این قانون، دانش‌آموزان پسر از خدمات اجتماعی و حقوق شهروندی خود مانند استخدام، ادامه تحصیل، داشتنِ بیمه درمان، دریافت پروانه کسب و موارد بسیار دیگر محروم می‌شوند و حتی ممکن است بازداشت شوند.

 

هدف از خدمت سربازی چیست؟

طبق ماده ۱ خدمت وظیفه عمومی، «هدف از جذب سربازان دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم است و کلیه اتباع ذکور مکلف به خدمت وظیفه عمومی هستند». با سربازگیری، نظام بخشی و یا شاید هم غالب نیاز خود جهت تأمین امنیت در مرزها و داخل کشور را از این طریق تأمین می‌کند و در برخی موارد نیروهای متخصص را با عنوان سرباز امریه به برخی ارگان‌ها وام می‌دهد. 

 

دوره آموزشی خدمت سربازی

یکی از اصلی‌ترین دوره‌های سربازی آموزشی است که در آن آموزش‌های نظامی به سربازان داده می‌شود به‌طوری‌که قادر باشند پس این دوره در جنگ حضور یابند. این دوره بعد از ارائه مدارک خدمت سربازی رفتن به پلیس +10، به مدت دو ماه به طول می‌انجامد شامل آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، آموزش تیراندازی، انواع استتار، مسیریابی در شب و روز و … است. در سال ۱۳۹۵ مسئولان نظام وظیفه عمومی با توجه به تغییر شیوه جنگ‌های نوین و به منظور مهارت افزایی و مقابله با جنگ نرم، تغییرات قریب‌الوقوع برای سرفصل‌های دوره آموزشی را اعلام کردند.
 

دوره کُد خدمت سربازی

دوره کد دوره‌ای دوماهه، بعد از ارائه مدارک خدمت سربازی رفتن به پلیس +10 و طی کردن دوران آموزشی می‌باشد و سربازانی که دوره کد خورده باشند به جای اعزام به یگان خدمتی، به مدت دو ماه تحت آموزش‌های تخصصی قرار خواهند گرفت. تفاوت دوره کد با دوره آموزشی فقط در تخصصی بودن مطالب است. این دوره فقط مخصوص ارتش و نیروی انتظامی می‌باشد و برای رشته‌های مرتبط با نیاز ارتش و نیرو انتظامی تعبیه شده‌است تا ارتش و نیرو انتظامی نسبت به نیازهای تخصصی خود در دوره‌های دوماهه (دوره کد) نیروهای تخصصی خود را برای ادامه سربازی تربیت نماید.

 

دوره خدمت سربازی

پس از دوره آموزشی، دوره خدمت آغاز می‌شود. در این هنگام است که با توجه به میزان تحصیلات سربازان درجه نظامی دریافت می‌کنند و پس از تقسیم برای انجام ادامهٔ خدمت به شهرهای مختلف فرستاده می‌شوند. معمولاً سربازان تا پایان دوره خدمت در همان یگان سربازی خواهند کرد.

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com