قانون جدید سربازی برای ورزشکاران در سال 1401-1402
تاریخ : 1375/9/12       

 

قانون جدید سربازی برای ورزشکاران اعلام شد، تمام ورزشکاران می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند. در این خبر می خوانید که قانون سرباز قهرمان چیست، شامل چه رشته های ورزشی است و چه مزایایی برای ورزشکاران دارد:

 

قانون جدید سربازی برای ورزشکاران (قانون سرباز قهرمان)

سخنگوی دولت از حل مشکل سربازی قهرمانان ورزشی با قانونی جدید خبر داد. قانون جدید سربازی برای ورزشکاران، قانون سرباز قهرمان است. مطابق با این طرح تصویب شده، تمام ورزشکاران می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند.
 
  • رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: تمام افرادی که در بازی‌های المپیک بتوانند مقام بیاورند، معافیت به آنها تعلق می‌گیرد. سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال هم شامل معافیت هستند، در نتیجه تمامی افرادی که ورزشکار هستند می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند.
  • رئیس سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: تمامی افرادی که از طرف بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه اعلام می‌شوند فقط دوره آموزشی دارند و باقی مدت سربازی بر آنها بخشیده می‌شود و به آنها کارت پایان خدمت داده می‌شود.
  • وی گفت: نخبگان غایبی که خارج از کشور هستند اگر پروژه تحقیقاتی در کشور انجام دهند نیز برایشان کارت پایان خدمت صادر می‌شود.
  • سخنگوی دولت سخنگوی دولت از حل مشکل سربازی قهرمانان ورزشی با قانونی جدید خبر داد. در حاشیه جلسه اخیر هیئت‌دولت خبر خوشی به قهرمانان ورزشی داد و گفت: وزیر ورزش و جوانان از توافق میان این وزارتخانه و آموزش و پرورش خبر داد و طبق آن، تمامی قهرمان‌های ورزشی که هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند، بدون سقف و استثنا می‌توانند به عنوان دبیران ورزشی دوره خدمت خود را طی کنند و این نوعی کارآفرینی و مشکل آنان در حوزه سربازی را حل خواهد کرد.
 

قانون جدید سربازی برای ورزشکاران فوتبال، والیبال و بسکتبال

قانون جدید سربازی برای ورزشکاران فوتبال، والیبال و بسکتبال، به نقل از مدیرکل تربیت‌بدنی نیروهای مسلح اعلام شد. این مقام از قانون جدید سربازی برای ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال خبر داد.
  • قانون جدید سربازی ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال رسانه‌ای شد و در آن مشخص شد ورزشکاران این سه رشته در صورت بازی در لیگ برتر تا ۲۸ سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا ۳۰سالگی می‌توانند از معافیت موقت بهره‌مند شوند و خدمت سربازی را به تأخیر بیندازند.
  • این قانون برای رفع مشکل خدمت سربازی ورزشکاران وضع شده که بتوانند در دوران اوج ورزش به فعالیت ادامه داده و دیرتر به خدمت سربازی اعزام شوند. به‌این‌ترتیب ورزشکاران لیگ برتر، ۲۸سالگی و ملی‌پوشان ۳۰سالگی مشمول خواهند شد.
  • اما با این وضعیت کدام باشگاه‌ها حق جذب بازیکن سرباز را دارند: دیگر قانون به آن شکل نیست و تمام باشگاه‌ها تا سن مشخص‌شده می‌توانند بازیکن را در اختیار داشته باشند و پس از آن بازیکن باید به خدمت اعزام شود و دیگر به آن شکل نیست که خدمت را به‌عنوان بازیکن سپری کنند.

 

مشاوره تلفنی قانون جدید سربازی 

قانون جدید سربازی برای سربازانی که قصد استفاده از معافیت تحصیلی دارند، اعلام شد. رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: افرادی که در کنکور امسال قبول شده اند می‌توانند به صورت سیستمی درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به آغاز مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، تمام افرادی که در کنکور قبول شده اند می‌توانند در خواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی ثبت کرده و به صورت خودکار و سامانه‌ای جواب درخواست از سازمان وظیفه به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود.

وی گفت: مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه «پلیس من» درخواست معافیت تحصیلی دهند.

وی ادامه داد: حدود ۳ میلیون نفر وارد غیبت سربازی شدند؛  حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد قوانین را رعایت نکرده و مشمول غایب شده اند.

سردار مهری تصریح کرد: عدم استخدام در دستگاه‌های دولتی و جریمه کارفرما حین استخدام در دستگاه‌های خصوصی، عدم خروج از کشور و نپرداختن وام بانکی به این افراد از جمله محرومیت های پیشروی مشمولان غایب است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ قانونی راجع به خرید سربازی نداریم.

سربازان مشمول خدمت سربازی می توانند برای مشاوره در زمینه شرایط استفاده از کسری یا معافیت تحصیلی، از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن ده رقمی 9099071613 تماس بگیرند. امکان تماس هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب فراهم است.


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com