شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان + کارت پایان خدمت سربازی نخبگان
تاریخ : 1375/8/16       

شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان + کارت پایان خدمت سربازی نخبگان

در این مقاله از شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان و طرح کسر خدمت سربازی کارشناسی ارشد و دکتری مطلع می شوید. نخبگان نخبگان کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند و نه کارت معافیت از خدمت سربازی!

پروژه کسری خدمت یکی از قوانین به نسبت جدید در حوزه نظام وظیفه می‌باشد که به کمک آن افراد می‌توانند در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تا ۱۹ ماه از خدمت سربازی خود را کاهش دهند. جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه پیشخوان خبر که از شبکه خبر پخش شد، شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان را شرح داد:

 

شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان چیست؟

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان را چنین شرح داد که:

  • نخبگان به صورت متداول دوره خدمت سربازی را نمی‌گذارنند و آن‌ها به صورت پروژه تحقیقاتی دوره خدمت را طی می‌کنند و پس از پذیرفته شدن طرح‌های آن‌ها توسط کمیته داوران بین دو تا نوزده ماه کسر خدمت به آن‌ها اعطا می‌شود.
  • ایشان افزود، مسائل مربوط به خدمت سربازی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود و خبرهایی که به صورت متفرقه اعلام می‌شود، پاسخگویی به آن مشکل خواهد بود.
  • جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان ادامه داد: نخبگان که به دنبال گذراندن پروژه تحقیقاتی هستند از طریق بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی و این پروژه‌ها را طی می‌کنند.
  • وی با اشاره به این که مشمولان می‌توانند موضوعات مختلفی را انتخاب کنند و برای آن کار انجام دهند، افزود: این موضوعات می‌تواند در وزارتخانه‌های مختلف از جمله نفت، نیرو و انرژی اتمی دنبال شود و گروه دوم باید موضوعات دفاعی و امنیتی را انتخاب و در این باره پروژه خود را به ثمر برسانند و آن‌ها به صورت پروژه تحقیقاتی دوره خدمت را طی می‌کنند و پس از پذیرفته شدن طرح‌های آن‌ها توسط کمیته داوران بین ۲ تا ۱۹ ماه و گذراندن آموزش نظامی، کسر خدمت به آن‌ها اعطا می‌شود و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.
  • جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به  شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان و ارزیابی داوران در ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس محتوا، ابتکار عمل و مدت زمانی که برای آن پروژه صرف شده، خاطر نشان کرد: بر این اساس متخصصین کمیته داوری از ۲ تا ۱۹ ماه کسر خدمت اعطا می‌کنند.

 

طرح کسر خدمت سربازی کارشناسی ارشد و دکتری

طرح کسر خدمت سربازی نخبگان برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری که مشمول طرح هستند به شرح زیر است:

  •  معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: توافقات با ستاد کل نیروهای مسلح از ابتدای فروردین ۹۴ در یک چارچوب وسیع اجرایی می‌شود و نخبگانی که از ابتدای فروردین ۹۴ فارغ‌التحصیل می‌شوند، مشمول این طرح هستند.
  • وی افزود: افرادی مورد تأیید بنیاد هستند که دانش آموختگان کارشناسی ارشد، دکتری که از طرح خود دفاع کرده‌اند با معرفی بنیاد و بر اساس ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند با اجرای یک طرح تحقیقاتی در زمانی کوتاه‌تر (برای مثال نیمی از دوره خدمت سربازی) می‌توانند آن را طی کنند.
  • معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انجام طرح‌های تحقیقاتی در طیف وسیعی از رشته‌ها از جمله انسانی، پایه، مهندسی، پزشکی و هنر تأکید کرد: نخبگان می‌توانند در پروژه‌هایی که در تخصص‌شان و بر اساس ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده، نقش‌آفرینی کنند.

 

حقوق و مزایای نخبگان 

نخبگان از حقوق و مزایا بهره مند می‌شوند. معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت:

  • در بنیاد ملی نخبگان افراد شناسایی و بر اساس مقررات گزینش و افراد به ستاد کل معرفی و بر اساس تخصص‌شان طبقه‌بندی می‌شوند و مشمولان واجد شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان در این طرح می‌توانند مطابق از حقوق و امکاناتی که متناسب با این طرح درنظر گرفته شده، استفاده کنند.
  • “منتظر” با بیان هماهنگی بین بنیاد و ستاد کل برای انجام این طرح تأکید کرد: افرادی که در فرایند بررسی و مورد تأیید قرار می‌گیرند و پروژه آن‌ها پذیرفته می‌شود، موفق می‌شوند کارت پایان خدمت دریافت کنند.
  • دانشجویانی که طرح‌شان بر اساس نیاز کشور بوده، بر اساس آن تسهیلات دریافت می‌کنند
  • معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این که بخشی از افرادی که خدمت نظام وظیفه را می‌گذرانند از بنیاد معرفی می‌شوند و بخشی دیگر بر اساس قوانین ستاد کل نیروهای مسلح گزینش می‌گردند و پروسه لازم را می‌گذرانند، تأکید کرد: دانشجویانی که طرح‌شان بر اساس نیاز کشور بوده، بر اساس آن تسهیلات دریافت می‌کنند و ما به مجموعه کسانی که مورد تأیید بنیاد هستند بر اساس موازین ستاد کل نیروهای مسلح (کسر خدمت ۲ تا ۲۱ ماه بر اساس ارائه طرح تحقیقاتی متناسب با نیاز کشور) تسهیلات اعطا می‌کنیم.

 

کارت پایان خدمت سربازی برای نخبگان 

توجه داشته باشید که واجدین شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان، کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند و نه کارت معافیت از خدمت. معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت آن چه که ما از همکاران خود در ستاد کل نیروهای مسلح آموخته‌ایم، بین معافیت و کوتاه شدن خدمت دوره ضرورت تفاوت وجود دارد و آن چه که ما مطرح می‌کنیم کوتاه شدن دوره خدمت بوده که بر اساس موازین و مقررات ستاد کل نیروهای مسلح و معرفی بنیاد نخبگان بوده و افراد کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند و نه کارت معافیت از خدمت.

وی در پایان درباره شرایط کسر خدمت سربازی نخبگان و ارزیابی کارهای مطالعاتی و طرح‌های تحقیقاتی انجام شده، خاطرنشان کرد: نگاه بنیاد این است که این اقدام در یک هماهنگی با ستاد کل انجام شود و بخشی که مورد نظر بنیاد ملی نخبگان است، مورد بازبینی ما و بخشی که مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح بوده، مورد بازبینی آن‌هاست.

مشمولان گرامی می توانند برای مشاوره در زمینه انجام پروژه کسر خدمت با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com