ثبت نام کنکور سراسری 1402
تاریخ : 1401/5/1       

برای ثبت نام در کنکور سراسری 1402 که در سایت سنجش(sanjesh.orj) انجام می گیرد داوطلبان باید پس از تهیه اطلاعات مورد نیازجهت ثبت نام وارد لینک ثبت نام شده و مراحل ثبت نام  کنکور سراسری 1402را تکمیل کنند و در پایان کار ثبت نام کد رهگیری را دریافت کنند.از آنجایی که این آزمون یکی از مهم ترین آزمون های تحصیلی هر فرد است و دغدغه های خودش را به همراه دارد ما با ارایه اطلاعات ضروری و کافی در رابطه با مراحل کنکور سراسری 1402سعی در کاسته شدن این دغدغه ها داریم تا با امادگی لازم برای امتحان راهی  شوید .

 

  • زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402  

 

هنوز زمان انجام این فرآیند برای سال 1402 مشخص نمی باشد اما پیش بینی می شود بازه زمانی آن مانند سال گذشته اواسط بهمن ماه خواهد بود.

 

  • شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1402    

 

شرایط عمومی کنکور سراسری 1402:اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده _ عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران _نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها یا گروه های غیر قانونی_عدم احراز فساد اخلاقی و نداشتن فساد اخلاقی_ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی کنکور سراسری 1402:داشتن دیپلم چهارساله نظام قدیم_داشتن مدرک پیش دانشگاهی_داشتن مدرک کاردانی_داشتن دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید_داوطلبان کنکور سراسری1402 نباید دانشجوی هیچ کدام از مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری باشند._افرادی که در کنکور 1401 پذیرفته شدند تنها در نوبت دوم (شبانه) میتوانند انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 را انجام بدهند.کسانی  که از از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدند در صورت عدم تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی تعهد سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم میتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن به تحصیل خود ادامه دهند._فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه های اموزشی غیرپزشکی زمانی میتوانند در ازمون سراسری شرکت کنند که تمام تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند ._فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در مقطع کاردانی اگر خدمات خودرا انجام داده و به پایان رسانیده باشند میتوانند در مقطع دکترا وعلوم پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی میتوانند خدمات موضوع این قانون رابعد از اتمام تحصیل با مقطع جدید به پایان برسانند .

 

  • شرایط بخش دوم کنکور سراسری 1402 :

 

روش پذیرش دانشجوکنکور سراسری 1402 . که شامل :روش متمرکز و روش متمرکز با شرایط خاص است .

در روش متمرکزنمرات بالای ازمون ها و سوابق تحصیلی ملاک و مبنای پذیرش قرار میگیرد .

 در روش متمرکز با شرایط خاص :رشته هایی هستند که پذیرش آنها دارای شرایط خاص است مانند :مصاحبه معاینه ازمونهای علمی عملی جداگانه .

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و شرکت در ازمون سراسری1402. که شامل :شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است . که بالاتر توصیخ داده شده است .

مقررات وظیفه عمومی کنکور سراسری1402. متقاضیان مرد لازم است در زمان پذیرش در دانشگاه یکی از شرایط زیر را دارا باشند

که شامل : دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند._دارا بودن کارت معافیت دایم هوشمند_برگ معافیت موقت هولو گرام دار بدون غیبت در مدت اعتبار ان._محصلان سال اخر متوسطه که در سال تحصیلی 1401_1402 معافیت تحصیلی دانشجویی اخذ نموده و حداکثر تا 20 سالگی فارغ التحصیل میشوند._کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام اموزشی جدید حضوری و پیوسته_کاکنان وظیفه ای که تا پایان برج 6 خدمت انان به پایان می رسد ._کارکنان شاغل در نیروهای مسلح با ارایه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل_دانشجویان انصرافی که از تاریخ انصراف انان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش دردانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد._فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط در رشته هایی از کارشناسی پیوسته میتوانند تحصیل کنند که آن رشته مقطع تحصیلی نا پیوسته  بالاتر ندارند.

 

  • نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1402

 

 

برای ثبت نام در کنکور 1402 باید از طریق سایت سنجش وارد لینک ثبت نام شده و بعد از خرید کارت اعتباری و طی کردن مراحل ثبت نام در آزمون سراسری 1402 ثبت نام نمایند.

مراحل ثبت نام :

در مرحله اول:

 الف) وضعیت نظام تحصیلی خودرا مشخص کنید .ب)سپس وضعیت شاخه تحصیلی خودرا مشخص کنید .

در مرحله دوم :

 الف) وضعیت دیپلم و پیش دانشگاهی خودرا مشخص کنید . ب)وضعیت مدرک پیش دانشگاهی خودرا مشخص کنید .

 

  • فرم ثبت نام کنکور سراسری1402

 

این فرم به منظوراگاه سازی داوطلبان برای ارایه اطلاعات فردی و تحصیلی خواسته شده جهت ثبت نام در سایت سنجش می باشد .

 

بند 1 تا 9 در رابطه با اطلاعات فردی است.

 

 

بند 10 تا24تا بررسی مدرک تحصیلی دوره دوم متوسطه داوطلبان نظام جدید و دوره دبیرستان داوطلبان نظام ترمی واحدی - سالی واحدی است.

 

 

بند 25 مربوط به داوطلبانی است که جزو اقلیت های دینی هستند.

 

 

 

بند26تا28مربوط به سهمیه های کنکور سراسری است که بند 27مربوط به کد پیگیری 12 رقمی و بند 28مربوط به حضور داوطلبانه در جبهه است .

 

 

 

بند 29 مربوط به افراد دارای معلولیت است .

 

بند 30 مربوط به اتباع خارجی می باشد .

 

بند 31 مربوط به داوطلبان چپ دست و بهیار می باشد .

 

بند 32 تا 34 داوطلبان باید اطلاعات مربوط به مقاطع فعلی ویا بعدی خودرا وارد کنند .

 

بند 35 و 36 جهت مشخص کردن وضغیت اشتغال و بوم خود است.

 

 

 

بند37 تا 45جهت وارد کردن اطلاعات مربوط به گروه ازمایشی مورد علاقه خود است .

 

بند شماره 46 به منظور مشخص کردن محل سکونت و بخش مربوط به حوزه امتحانی است.

 

بند 47مربوط به داوطلبان آقا است که به منظور ثبت نام باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص و کد نظام وظیفه کنکور سراسری مربوطه را از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری استخراج و در این بخش درج کنند.

 

بند 48 تا 53مربوط به اطلاعات پستی و تماسی است .

 

بند 54مختص به داوطلبانی است که در ازمون سراسری سال گذشته اقدام کرده اند.

 

 

  • مدارک ثبت نام کنکور سراسری1402

 

اطلاعات شناسنامه و کارت ملی

عکس تمام رخ داوطلب

اطلاعات مربوط به محل سکونت

اطلاعات مربوط به تایید سهمیه

کدوضعیت  نظام وظیفه اقایان

کد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

تشکیل پرونده داوطلبان معلول

پر کردن فرم شماره یک مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور 1402

تکمیل فرم شماره دو

سریال کارت اعتباری ثبت نام

 

 

سوالات متداول:

1_ثبت نام کنکور سراسری 1402چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان برگزاری این فرایند مشخص نیست اما پیش بینی می شود همانند سالهای گذشته اواسط بهمن ماه انجام شود.

2_ثبت نام کنکوردانشگاه های سراسری و ازاد ازچه طریقی انجام می شود؟

ثبت نام کنکور دانشگاه های ازاد و سراسری از طریق سایت سنجش کشور انجام می گیرد .

3_ایا زمان ثبت نام کنکور سراسری برای گروه های ازمایشی مختلف متفاوت است؟

خیر، ثبت نام کنکور سراسری برای تمامی گروه های آزمایشی در بازه زمانی یکسان انجام می شود.

 

 

 

ما از دغدغه ها و نگرانی های شما برای آزمون سراسری مطلعیم سعی کردیم به تمام سوالاتی که همیشه مطرح بوده پاسخ دهیم تا امادگی کامل را داشته باشید و از اضطراب شما برای آزمون سراسری 1402 کاسته شود .لزا سوال دیگری برایتان مطرح بود میتوانید در قسمت اشتراک نظر با ما در میان بگذارید یا با همکاران ما در سامانه صدای مشاور با شماره تلفن  9099071613_9099071612در تماس باشید .

هدف ما رسیدن شما به هدفتان است . 😊

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com