خرید خدمت سربازی 1401 + شرایط و نحوه
تاریخ : 1375/9/15       

همان طور که میدانید، داشتن کارت سربازی، اهمیت بسزایی برای مشمولان دارد زیرا از این جهت که برای استخدام در ارگان ها و سازمان ها، دریافت وام و سایر فعالیت های احتماعی دارد نیازمند به دریافت کارت پایان خدمت هستند. بسیاری از افرادی که پس از بهره مندی از مشاوره نظام وظیفه و آگاهی از ضوابط این دوره، شرایط شرکت در خدمت مقدس سربازی را ندارند، به دنبال خرید آن می باشند که ما در این مقاله مطالب مربوط به خرید خدمت سربازی و همچنین شرایط و نحوه انرا برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

شرایط خرید خدمت سربازی 1401

 

لازم است توضیح دهیم، در سال 94، دولت برای اولین بار در برنامه بودجه کشور، قانونی را تحت عنوان جریمه غیبت خدمت سربازی برای مشمولانی که بیش از 8 سال غیبت دارند تعیین نمود که طبق این بند افراد این امکان را دارند با پرداخت جریمه نقدی غیبت خود، از خدمت سربازی معاف شوند یا به عبارتی کارت پایان خدمت خود را بدون گذراندن این دوره به صورت حضوری دریافت کنند.

 

به این نکته توجه داشته باشید که مطابق با اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی، در سال جاری برنامه ای برای پرداخت جریمه و خرید خدمت برای سربازان مشخص نگردیده است و مشمولان موظفند هرچه زودتر تکلیف وضعیت سربازی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مشخص نمایند. در صورتی فرار از سربازی این افراد، بایستی با مراجعه به یگان مربوطه، مراحل قضایی خود را طی نمایند.

شرایطی که ما در این مقاله برای شما عزیزان توضیح داده ایم، مربوط به سال 97 است که در صورت وضع شدن مجدد قانون خرید خدمت سربازی در سال 1400 این مقاله به روز رسانی و جدیدترین اخبار در ارتباط با خرید خدمت سربازی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین  برای اطلاع از جدید ترین اخبار و اطلاعیه ها پیرامون خدمت وظیفه عمومی می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا آز آن ها بهترین راهنمایی ها را دریافت کنید.

شرایط خرید خدمت سربازی عبارت است از:

 

 

مشمولان غایب که به صورت اقساط و یا نقدی برای صدور کارت پایان خدمت اقدام نمایند، این افراد این امکان را دارند که  برای دریافت گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند.

افرادی که بیش از 8 سال غیبت دارند، این دسته از افراد موظفند تا پایان سال 97

 در طرح جریمه سربازی ثبت نام کنند، یک قسط از اقساط 13 ماهه را تا پایان سال خود را پرداخت نمایند و الباقی آن را در سال 98 تسویه نمایند.

فرزندان ایثارگران

مشمول ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی، علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده، به شرط عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنان، با هر مقطع تحصیلی،  پنجاه درصد تخفیف شامل حال این عزیزان می شود.افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، این افراد پنجاه درصد تخفیف به آنها تعلق می گیرد.به ازای هر سال غیبت 

مازاد بر 8 سال، ده درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه می گردد و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می گردد.

مشمولین خدمت وظیفه عمومی

 

 مشمولانی که تا تاریخ 29 اسفند 97 مدت غیبت آن ها به بیش از 8 سال رسیده است، این دسته از افراد، شامل این مقررات می باشند.

ملاک محاسبه شروع غیبت مشمولین وظیفه با بیش از 8 سال غیبت، 18 سال تمام است.هم چنین، مشمولین غایبی که تابعیت ایرانی اخذ کرده اند، این مشمولین، ملاک محاسبه غیبت آن ها نیز از سن 18 سال تمام خواهد بود.

برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل ملاک محاسبه، داشتن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهد بود (برای مشمولان متاهل، 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ ازای هر فرزند، 5 درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.)

سربازان حین خدمت

آن دسته از سربازانی که در حال انجام خدمت سربازی هستند و قبل از اعزام به خدمت بیش از 8 سال غیبت داشته اند، این سربازان، شامل این مقررات می باشند.

سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند، پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی ، این دسته از سرابزان از خدمت ترخیص خواهند شد.

قیمت خرید خدمت سربازی 

 

قیمت خرید خدمت سربازی بریا سربازان در سال 97، برای افراد ی که دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، و لیسانس دو برابر و برای افراد دارای مدارک فوق لیسانس و دکترای تخصص رشته های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر  است که در ادامه به طور کامل شرح داده ایم.

انواع مدرک تحصیلی هزینه
زیر دیپلم 10 میلیون تومان
دیپلم  15 میلیون تومان
فوق دیپلم 20 میلیون تومان
کارشناسی 25 میلیون تومان
کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان
دکتری پزشکی  35 میلیون تومان
پزشکان متخصص 40 میلیون تومان

 

 

شرایط واریز اقساطی هزینه خرید خدمت سربازی 1401

 

بر اساس قوانین و مقررات مصوب سازمان وظیفه عمومی در سال 97، نحوه پرداخت هزینه خدمت سربازی برای داطولبان به دو صورت نقدی و اقساطی امکان پذیر بوده است. مشمولانی که قصد داشتند مبلغ خرید مدت زمان خدمت سربازی را به صورت قسطی واریز نمایند، باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند و درخواست خود را به صورت کتبی ثبت نمایند.

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com