ثبت نام بدون کنکور پروتز دندان سال 1400 + شرایط پذیرش
تاریخ : 1400/8/5       

ثبت نام بدون کنکور پروتز دندان سال 1400

رشته پروتز دندان از شاخه‌های معروف گروه آزمایشی علوم تجربی می‌باشد که داوطلبان زیادی علاقه‌مند به تحصیل در این رشته می‌باشند.

از جمله وظایفی که متخصص پروتز دندان در رشته پروتز دندان دارد، ساخت تجهیزات و وسایل ارتودنسی و دندان مصنوعی و همچنین وسایلی که در لابراتوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌باشد.

پس از اینکه این افراد فارغ‌التحصیل می‌شوند و درسشان به اتمام می‌رسد، در کلینیک‌های دندان پزشکی در کنار متخصصان دندانپزشک به فعالیت می‌پردازند .

افرادی که بدون کنکور پذیرفته می‌شوند، در مقطع کاردانی پذیرش خواهند گرفت و بعد از این که فارغ‌التحصیل شدند این امکان را دارند، کارهای مختلفی که بر عهده آن ها قرار دارد را انجام دهند.


افرادی که قصد دارند در رشته پروتز دندان به ادامه تحصیل بپردازند، باید در دوره متوسطه رشته علوم تجربی را برای تحصیل برگزینند.

رشته پروتز دندان به صورت کارشناسی پیوسته در هیچ دانشگاهی ارائه نمی‌شود، و برای این کار اول می‌بایست در مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل شوید تا شانس شما در این زمینه افزایش یابد.

کسانی که قصد دارند، در مقطع کارشناسی ناپیوسته پروتزهای دندانی به تحصیل بپردازند،  این امکان را دارند بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی شوند و فقط سوابق تحصیلی و معدل کل آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نظر داشته باشید که همه دانشگاه ها رشته ی پروتز دندان بدون کنکور را ارائه نمی دهند و فقط برخی از دانشگاه ‌های ایران هستند که این رشته را به صورت بدون کنکور تدریس می کنند که این داشنگاه‌ها را در قسمت پایین ذکر خواهیم کرد*

  1. دانشگاه آزاد
  2. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  3. دانشگاه علوم پزشکی لرستان – خرم آباد
  4. پردیس خودگردان شهید بهشتی
  5. دانشگاه علوم پزشکی تهران
  6. دانشگاه علوم پزشکی البرز – کرج
  7. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید

,,,,,,,,,

  "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

   با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

   در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

    ,,,,,,,,,

شرایط پذیرش بدون کنکور رشته ی پروتز دندان دانشگاه آزاد سال 1400

رشته پروتز دندان از شاخه‌های رشته دندانپزشکی می‌باشد، و هدف این رشته تربیت افراد متخصص برای تولید تجهیزاتی می‌باشد، که در لابراتوارها و مراکز مختلف مربوط به دندان ساخته می‌شوند .

کسانی که جزو استعدادهای درخشان هستند، این امکان را دارند، در رشته پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور به تحصیل بپردازند.

با توجه به سوالات متداول افراد در خصوص *امریه خدمت سربازی برای رشته دندانپزشکی* در این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر شما در این زمینه لینکی را تهیه کرده‌ایم.

شرایط تحصیل بدون کنکور در رشته پروتز دندان*

  • برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته داوطلبان می‌بایست، مدرک دیپلم داشته باشد.
  • برای ثبت نام کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان لازم می‌باشد.
  • برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته داوطلبان می‌بایست مدرک کاردانی داشته باشند.
  • برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپوسته و کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد مدرک تمامی دانشگاه‌ها قابل قبول می‌باشد.

پذیرش بدون کنکور پروتز دندان و دندانپزشکی در خارج از کشور

دانشگاه‌های خارج از کشور بدون محدودیت و ممنوعیتی از داوطلبان رشته‌های دکتری عمومی پزشکی بدون کنکور، دندانپزشکی، داروسازی و ... به صورت بدون آزمون و تنها با داشتن شرایط لازم  ثبت نام به عمل می‌آورد.

معمولا از مهم‌ترین شرایط و ضوابط پذیرش هر دانشگاه علوم پزشکی خارج از کشور داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر و توانایی پرداخت شهریه می‌باشد، و این دو شرط گفته شده بسیار مهم و از عمده‌ترین شرایط می‌باشد.

داوطلبانی که هدفشان بازگشت به ایران بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته مورد نظر می‌باشد می‌بایست به موضوعی توجه لازم را داشته باشند، تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی‌باشد، بنابراین قبل از انتخاب کشور و دانشگاه حتما لیست دانشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت را بررسی نمایید، و پس از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

 


*مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی*


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com