شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
تاریخ : 1375/5/5       

شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ :

از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته ، علاقه ، بازار کار و شهریه رشته مورد نظر در دانشگاه های شهریه پرداز است.

در این مقاله معرفی رشته مهندسی بازرسی فنی ؛ بازار کار آن ؛ جدول شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ارائه شده است :

 

كارشناسان بازرسي فني وظيفه حصول اطمينان از صحت تعميرات، تغييرات و اصلاحات انجام شده را بر عهده دارند. همچنين مسؤوليت حفظ و حراست دستگاه‌ها، ماشين‌آلات برقي و مكانيكي در مقابل خوردگي،‌ اتفاقات و حوادث ناخواسته و انفجاراتي كه در اثر ضعيف شدن دستگاه‌ها در طول زمان پيش مي‌آيد، بر عهده اين دسته از متخصصان است.

براي اين كه فارغ‌التحصيلان اين رشته بتوانند در صنايع پتروشيمي و پليمر حضوري فعال داشته باشند، در دوران تحصيل اطلاعات كاملي در زمينه‌هاي مختلف از جمله موارد زير به دست مي‌آورند:

1ـ استانداردها و كدهاي طراحي

2- بازرسي فني و بازرسي برق

3- اصول ساختماني و مهندسي و ساخت در صنايع پتروشيمي

4ـ تعيين مشخصات فني دستگاه‌ها و ماشين‌آلات پتروشيمي

5ـ كاربرد وسايل كنترل و ماشين‌هاي دوار مكانيكي و برق در واحدهاي صنايع پتروشيمي و پليمر

6ـ انتخاب آلياژهاي فلزي و غيرفلزي و مواد صنعتــي كه بايد از آنها در ساخت دستگاه‌ها، ماشين‌آلات، لوله‌ها و ... استفاده شـــود
شاغل زیر به طور مستقیم به این رشته تحصیلی ارتباط دارد و دانش آموختگان در صورت فعالیتدر این شغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد :

مهندس ایمنی کارشناس کنترل کیفیت

همچنین برخی از مشاغل، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند.در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل،لازم استبه فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:

مطالعات سنجش _ مسیر ایرانی

 

 

جدول شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ : این جدول مربوط به شهریه در سال 99 است. به محض دریافت اطلاعات جدید این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

شهریه رشته مهندسی بازرسی فنی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

 

 

 

تحصیل در رشته مهندسی بازرسی فنی

سر فصل دروس مهندسی بازرسی فنی و تعداد واحدها :

  • تعداد کل واحدها : 140 واحد
  • دروس عمومی : 20 واحد
  • دروس پایه : 35 واحد
  • دروس اصلی : 48 واحد
  • دروس تخصصی : 29 واحد
  • دروس اختیاری : 6 واحد
  • کارآموزی : 2 واحد

دروس عمومی در مقطع کارشناسی

مبانی نظری اسلام، ادبیات فارسی، دروس اخلاق اسلامی، تاریخ وتمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و 2، دروس انقلاب اسلامی.

دروس پایه در مقطع کارشناسی

ریاضی عمومی 1و2، ریاضی مهندسی، معادلات دیفراسیل، فیزیک 1و2، آزمایشگاه شیمی عمومی، آزمایشگاه فیزیک 1و2، برنامه نویسی کامپیوتر، کارگاه ماشین ابزار و جوشکاری، شیمی عمومی 1و2، شیمی آلی و آزمایشگاه، شیمی تجزیه و آزمایشگاه.

دروس اصلی در مقطع کارشناسی

مبانی مهندسی برق 1و2، آزمایشگاه مبانی مهندسی برق، نقشه کشی صنعتی، بررسی سیستم های قدرت و حفاظت، ترمودینامیک، مقاومت مصالح، استاتیک، مکانیک سیالات و آزمایشگاه، آشنایی با محاسبات ظروف و لوله های تحت فشار، انتقال حرارت و آزمایشگاه، خواص مواد، موازنه انرژی و مواد، کنترل فرآیندها، شیمی فیزیک، انتقال جرم، عملیات واحد صنعتی و آزمایشگاه، روش های اندازه گیری کمیت های مهندسی، خوردگی در صنایع.

دروس تخصصی در مقطع کارشناسی

اصول حفاظت محیط زیست، ایمنی در صنایع، روش های پیشگیری از خوردگی، تکنولوژی فرآیندهای پتروشیمی، الکتروشیمی و آزمایشگاه، متالورژی فیزیکی و آزمایشگاه، شناخت دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی، آزمایشگاه خوردگی و حفاظت، متالورژی جوشکاری و عملیات حرارتی، متالورژی مکانیکی و آزمایشگاه، تست های غیرمخرب و آزمایشگاه.

دروس اختیاری در مقطع کارشناسی

سینتیک و طراحی راکتور، شیمی نفت، اقتصاد و طرح مهندسی، تصفیه آب های صنعتی، مدیریت خوردگی و استاندارد، آنالیز متالورژی شکست، زبان تخصصی، مدیریت صنعتی 1و 2.

دروس کارگاهی، کارآموزی و پروژه در مقطع کارشناسی

کارآموزی 1 و 2
پروژه


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com