شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
تاریخ : 1375/5/5       

شهریه رشته مهندسی هوا فضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ :

از عوامل مهم در انتخاب رشته ، شهریه رشته های مختلف در دانشگاه های شهریه پرداز است. همچنین بازار کار و آشنایی با رشته ها نیز برای انتخاب رشته صحیح مهم است. در این مقاله معرفی رشته مهندسی هوا فضا، بازار کار ، جدول شهریه رشته مهندسی هوا فضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ، نحوه تحصیل در این رشته ارائه شده.

 

 

هدف مهندسی هوافضا تربیت کارشناسانی در حوزه صنعت هواپیما و هلیکوپترسازی است. این افراد می توانند با تحصیل در 4 سال کارشناسی که وظیفه دارند سه واحد پروژه اخذ کنند و دو تابستان هم به صورت کارآموزی بگذرانند.

در ایران هزینه های زیاد نظامی و غیر نظامی در زمینه هوافضا می شود که طراحی و ساخت هلیکوپتر، هواپیماهای بدون سر نشین، بدون موتور یا جنگنده توسط این افراد ساخته می شود.

اما فقط طراحی و ساخت هواپیما وظیفه این افراد نیست. بلکه در صنایع خودرو سازی هم خودرو های کم مصرف تولید می کنند. این افراد فرصت های شغلی متنوع به جز هواپیما، ساخت ماهواره، کار در نیروگاه ها، صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها، صنایع خودروسازی و فرودگاه ها هم امکان همکاری دارند.

کار مهندس هوافضا منجر به تولید و ساخت هواپیما و هلیکوپترها، فضاپیما، شبیه سازی های پرواز، ابزار و قطعات پرواز می شود. به دلیل اهمیت ویژه ای که دارد و با پیشرفته شدن صنعت هوا فضا نیاز به نیروهای متخصص در این حوزه زیاد شده اما این به معنای فرصت های شغلی زیاد نیست!

به دلیل محدودیت و دولتی و نظامی بودن با محدودیتهایی رو برو هستند که برای ورود به بازار کار دچار رقابت می شوند. یکی دیگر از مشکلات بازار کار صنعت هوا فضا نداشتن برنامه مناسب سازمان های مختلف در جهت رشد این حوزه می باشد که باعث شده فارغ التحصیلان این رشته را دچار مشکل کند.

مراکز اصلی هوافضایی کشور شامل سازمان فضایی ایران،سازمان صنایع هوافضا، نیروی هوافضای فضای پاسداران، نیروی هوایی ارتش، سازمان هواپیمایی کشور، پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضا، شرکت های خصوصی و دانش بنیان، شرکت صنایع هواپیمایی ایران، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، شرکت های بازرسی فنی و مهندسی، شرکت های مرتبط با بحث های نیروگاهی می باشند.

 

 

جدول شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ :این جدول مربوط به شهریه در سال 99 است. به محض دریافت اطلاعات جدید این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

 

شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

 

شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

 

 

 

شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

 

 

 

 

 

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا

از دروس این دوره می توان به دروس عمومی، پایه، تخصصی، کارگاهی، کارآموزی می باشد. در صنعت هواپیما تحقیقات زیادی در حال انجام شدن است که باعث موفقیت روز افزون در این حوزه می شود. موضوعها و ساخت وسایل خاص مثل طراحی هلیکوپتر، هواپیمای بدون سرنشین، هواپیمای بدون موتور و دیگر موارد باعث حساسیت و توجه ویژه به این رشته شده است.شهریه رشته مهندسی هوافضا دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

 

کدام دانشگاه ها رشته مهندسی هوافضا دارند؟

  • دانشگاه های صنعتی
  • شریف - تهران
  • امیرکبیر - تهران
  • خواجه نصیرالدین طوسی - تهران
  • امیرکبیر - تهران - پردیس خودگردان
  • فردوسی - مشهد
  • ارومیه
  • مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا
  • شریف - تهران (محل تحصیل کیش) - پردیس خودگردان

 

واحد های درسی رشته مهندسی هوافضا

 

تعداد کل واحدهای درسی: 140 واحد

دروس عمومی: 22 واحد

دروس پایه: 29 واحد

دروس تخصصی: 71 واحد

دروس اختیاری: 18 واحد

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com