انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی
تاریخ : 1400/4/26       

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی- ترم تابستان علمی کاربردی چند واحد است- حداکثر واحد مجاز -ترم تابستان علمی کاربردی-ترم تابستان علمی کاربردی 1400-شرایط انتخاب واحد ترم تابستان و... در این مقاله برای اطلاع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی که قصد انتخاب واحد ترم تابستان 1400 را دارند ارائه شده.

 

 

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی 1400

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی : دانشجویانی که می خواهند در کلاس های ترم تابستان 1400، می توانند از تاریخ 22 تیر ماه تا سقف 6 واحد اخذ کنند. 

 

نحوه انتخاب ترم تابستان 1400 دانشگاه علمی کاربردی ، در سامانه هم آوا به شرح زیر است :

 

 

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

 

 

 

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

 

 

 

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

 

 

قوانین انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی- ٫ در ترم تابستان فقط درس های مهارت مشترک، عمومی و کارورزی قابل ارائه و اخذ است.

۲٫ در ترم تابستان دانشجویان می توانند حداکثر تا ۶ واحد درسی انتخاب نمایند.

۳٫ فقط دانشجویان ورودی های بهمن ۱۳۹۵ و بهمن ۱۳۹۶ در ترم های تابستان (۹۶۳) ۹۷۳ می توانند کارورزی ۱ و ۲ را با هم اخذ نمایند. این دانشجویان مجاز به اخذ هیچ واحد دیگری با دروس مذکور نمی باشند.انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

۴٫ در صورتی که دانشجویی در ترم های مهر یا بهمن درس کارورزی ۱ یا ۲ را اخذ نمایند حداکثر مجاز به اخذ ۱۲ واحد درسی دیگر می باشد.

۵٫ در صورتی که معدل کل دانشجوی شاهد و ایثارگر ۱۴ و بالاتر باشد می تواند با رعایت ضوابط در تابستان حداکثر ۸ واحد درسی انتخاب نماید.

۶٫ مهمان شدن در دروس کاربینی و کارورزی ممنوع می باشد.انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

۷٫ دانشجوی شاهد و ایثارگری که حداکثر ۱۰ واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد می تواند با تایید شورای استان واحدهای مذکور را در تابستان انتخاب واحد نماید. این دانشجویان باید جهت اخذ تاییدیه دروس مانده و تاییدیه واحد استان و تکمیل فرم های مربوطه به آموزش مرکز مراجعه نمایند.

۸٫ کارورزی ۱ پیشنیاز کارورزی ۲ می باشد.

۹٫ زمان اخذ دروس کارورزی ۱ و ۲ برای دانشجویان ورودی مهرماه، تابستان های سال اول و دوم و برای دانشجویان ورودی بهمن ماه، تابستان بعد از ترم های اول و سوم است.

۱۰٫ بصورت معمول دانشجویانی که در ترم تابستان واحد اخذ شده ندارند (به علت قوانین اخذ دروس کارورزی) حداقل یک نیمسال تحصیلی از سایر دانشجویان دارای درس اخذ شده در تابستان، دیرتر فارغ التحصیل می شوند.

۱۱٫ حداکثر تعداد ترم های مجاز به تحصیل برای تمام دوره ها ۴ نیمسال می باشد (بعلاوه دو نیمسال تابستان).انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

۱۲٫ دروس ارائه شده در ترم های تابستان برای هر گروه و دوره، در ترم های آتی ارائه نخواهند شد.

۱۳٫ در شرایط خاص که دانشجو با گذراندن حداکثر ۸ واحد درسی فارغ التحصیل تابستان می شود، با تایید شورای مرکز، می تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستان اخذ نماید. این دانشجویان باید جهت تایید ترم آخر بودن دانشجو در سامانه هم آوا و تکمیل فرم های مربوطه به آموزش مرکز مراجعه نمایند.

۱۴٫ دانشجویان مشمول بند ۱۳ این اطلاعیه می بایست پس از بررسی دوباره کارنامه خود، در فرم زیر دروس مانده ای که ارائه نشده است را جهت هماهنگی های لازم و ارائه در ترم تابستان ۹۷۳ به آموزش مرکزاطلاع دهند. در صورتی که درس های مورد نیاز شما برای فارغ التحصیلی در ترم تابستان ۹۷۳ ارائه شده است نیازی به پر کردن فرم زیر نیست.انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

۱۵٫ در صورتی که دانشجو حداکثر ۲ درس نظری برای فراغت از تحصیل در ترم تابستان داشته باشد، می تواند دروس مذکور را بصورت معرفی به استاد اخذ نمایند. این دانشجویان باید جهت اخذ تاییدیه دروس مانده و معرفی به استاد مربوطه و تکمیل فرم های آموزشی معرفی به استاد بعد از ثبت تمام نمرات ترم جاری به آموزش مرکز مراجعه نمایند.

۱۶٫ چنانچه دانشجویی قبلا در یک درس دارای واحد نظری-عملی (هم نظری و هم عملی) افتاده (دارای نمره ثبت شده کمتر از ۱۰) باشد می تواند با رعایت سایر شرایط درس مذکور را بصورت معرفی به استاد اخذ نمایند. این دانشجویان باید جهت اخذ تاییدیه دروس مانده، اخذ مجوز شورای آموزشی مرکز و تکمیل فرم های آموزشی معرفی به استاد بعد از ثبت تمام نمرات ترم جاری به آموزش مرکز مراجعه نمایند.انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

۱۷٫ اخذ بصورت معرفی به استاد دروس دارای واحد نظری-عملی که دارای نمره غیبت موجه و یا غیر موجه می باشند، ممنوع می باشد.

۱۸٫ اخذ بصورت معرفی به استاد دروس دارای واحد صرفا عملی، ممنوع می باشد.

 

 

شرایط ترم تابستان 1400 علمی کاربردی

 

مطابق آیین‌نامه، دانشگاه‌های مجری ترم تابستانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس ارائه‌شده در این ترم، ۱۶ جلسه برگزار شود. البته ممکن است با توجه به نوع دروس(عمومی، تخصصی، عملی و یا آزمایشگاهی) ساعت برگزاری جلسات درسی کوتاه یا طولانی باشد.

ترم تابستانی اکثر دانشگاه‌های کشور از روز ۲۳ تیرماه آغاز شده و دانشجویان ثبت‌نام‌کننده در این ترم باید به صورت فشرده، در ۶ هفته آموزشی در کلاس‌های درسی حاضر شده و پس از آن، در امتحانات پایانی که در شهریورماه برگزار می‌شود، شرکت نمایند.انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی

 

حضور غیاب درترم تابستان

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی - مطابق آیین‌نامه، دانشگاه‌های مجری ترم تابستانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس ارائه‌شده در این ترم، ۱۶ جلسه برگزار شود. البته ممکن است با توجه به نوع دروس(عمومی، تخصصی، عملی و یا آزمایشگاهی) ساعت برگزاری جلسات درسی کوتاه یا طولانی باشد. بد نیست بدانید دروس ۲ واحدی ۶ ساعت در هفته، دروس ۳ واحدی ۹ ساعت در هفته و دروس ۴ واحدی ۱۲ ساعت در هفته تشکیل خواهد شد. حضـور دانشجو در تمام جلسات مربوط بـــه هـــر درس(مجازی بصورت آنلاین و عملی، بصورت حضوری) الزامی است و چنانچه غیبت دانشجو در هر درس از سه شانزدهم مجموع ســـاعات آن درس تجاوز نماید، مطابق ضوابط، این غیبت‌ها بـــه منزله نمره صفر در آن درس منظور خواهد شد.

 

 

نمره قبولی در امتحانات ترم تابستان

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی- برخلاف سایر نیمسال‌های آموزشی که حدنصاب قبولی در دروس دانشجویان مقطع کارشناسی نمره ۱۰ است و به قول خودشان با این نمره پاس می‌شوند اما در ترم تابستان به دلیل آنکه تعداد دروس اخذشده در ترم تابستان محدود(حداکثر ۶ واحد) است، بنابراین نمره قبولی در ترم تابستان دانشگاه‌ها، نمره ۱۲ است و دانشجویانی که نمره‌ای کمتر این نمره را کسب کنند، آن درس در کارنامه آنها به منزله «درس رد شده» به حساب می‌آید و باید مجددا آن را اخذ کنند.

 

 

حذف دروس در ترم تابستان 1400

انتخاب واحد ترم تابستان علمی کاربردی - حضور و غیاب در ترم تابستان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر دانشجویی به آن کم‌توجهی کند عواقب زیادی برای وی خواهد داشت. حالا فرض کنید دانشجویی به هر دلیلی نتواند در کلاس‌های درسی ترم تابستان شرکت کند و بدین ترتیب قرار است مطابق قوانین برای این دانشجو نمره صفر منظور شود. قطعا یکی از راه‌هایی که به ذهن می‌رسد این است که درس یا درس‌های اخذشده را حذف کرده و از این طریق، دست کم مانع از درج نمره صفر در کارنامه درسی ممانعت شود. دانشجویانی که قصد دارند از این روش استفاده کنند باید توجه داشته باشند که دلیل آنها برای عدم‌حضور و همچنین حذف درس موجه باشد، در غیر این صورت دانشگاه مجری ترم تابستانی اجازه ندارد درس موردنظر را حذف نماید.

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com