نحوه تزریق واکسن سربازی
تاریخ : 1400/4/21       

نحوه تزریق واکسن سربازی : باتوجه به احتمال زیاد ابتلا به بیماری مننژیت در مکان های عمومی ؛ تزریق واکسن مننژیت برای همه سبازا قبل از اعزام به خدمت اجباریه . مننژیت به التهاب پوشش اطراف مغز و نخاع گفته می شود .این بیماری با علامت هایی مانند سفتی و درد گردن، تب،سردرد، استفراغ و تشنج همراه می باشد. 

همچنین به دلیل این که مشمولین نظام وظیفه، مشغول فعالیت و آموزش در فضاهای باز می باشند و به دلیل ایجاد ضربه، احتمال ایجاد بیماری کزاز در آنها افزایش می یابد. لذا علاوه بر تزریق واکسن مننژیت، واکسن دگانه ( دیفتری و کزاز) نیز به آنها تزریق می گردد.

بنا به گفته معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی کشور، دفترچه آماده به خدمت تمامی مشمولان نظام وظیفه، هنگام اعزام به خدمت باید ممهور به مهر تزریق واکسن «مننژیت» باشد و مشمولانی که دفترچه آنان مهر تزریق واکسن مننژیت نداشته باشد، اعزام نخواهند شد. لذا تمامی مشمولان دارای مدرک تحصیلی زیردیپلم، دیپلم، کاردانی، کارشناسی و بالاتر و همچنین مشمولان گروه پزشکی، پس ازدریافت دفترچه آماده به خدمت، به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت، باید جهت تزریق واکسن مننژیت خود اقدام نمایند.

 

همچنین بخوانید:

 

عوارض واکسن سربازی

 

نحوه تزریق واکسن سربازی

نحوه تزریق واکسن سربازی ؟ مشمولان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود می‌بایست با در دست داشتن برگ واکسیناسیون که از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) دریافت کرده اند به یکی از مراکز بهداشتی وزارت بهداشت و درمان برای تزریق واکسن مننژیت و دوگانه (دیفتری و کزاز) مراجعه و برگ ممهور به مهر مرکز بهداشت را برای ثبت درخواست اعزام به خدمت به دفاتر پلیس +۱۰ ارائه کنند.

 

 

نحوه تزریق واکسن سربازی - هدف از تزریق واکسن های مننژیت و دوگانه به سربازان این است  که هر سه بیماری به علت واگیردار بودن امکان انتقالشان در محیط های شلوغ مانند خوابگاه ها و... بیشتر است لذا با واکسیناسیون قابل پیشگیری می باشند. 

این واکسن حداقل باید ۱۵ روز قبل از اعزام تلقیح شود باید توجه داشته باشید از آنجائیکه عمل تولید Anti body توسط این واکسن صورت گیرد لذا می بایست بین یک تا دو هفته زمان سپری شود و مراکز آموزش از پذیرفتن مشمولانیکه کمتر از این زمان واکسن را تلقیح کرده باشند خودداری خواهند نمود. تزریق این واکسن در عضلهٔ دلتویید ( سر شانه ) می‌باشد.نحوه تزریق واکسن سربازی

 

مرکز CDC توصیه می‌کند اگر شرایط زیر را دارید، واکسن مننژیت را بزنید:

  • در خوابگاه زندگی می‌کنید،
  • با باکتری مننژیت در آزمایشگاه کار می‌کنید،
  • در ارتش هستید،
  • به کشورهایی سفر می‌کید یا در کشورهایی زندگی می‌کنید که بیماری مننژیت رایج است؛ مثل مناطق خاصی از آفریقا،
  • طحال شما آسیب دیده یا آن را از دست داده‌اید یا به یکی از اختلالات سیستم ایمنی به نام نقص مکمل پایانه‌ای مبتلا هستید.نحوه تزریق واکسن سربازی

 

 

نشانی مراکز تزریق واکسن سربازی تهران :

 

مرکز واکسیناسیون نظام وظیفه جنوب تهران

 

مرکز واکسیناسیون نظام وظیفه شمال تهران

 

مرکز واکسیناسیون نظام وظیفه غرب تهران

 

مرکز واکسیناسیون نظام وظیفه شرق تهران

 

 

شیوه اعزام مشمولان خدمت سربازی

با توجه به مسافت محل سکونت مشمول با مرکز آموزش تعیین شده ، اعزام مشمولان به شیوه حضوری و یا انفرادی صورت می گیرد:

1- اعزام حضوری: مشمول در تاریخ و ساعت درج شده در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش می بایست به معاونت وظیفه عمومی محل سکونت که نشانی آن در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش درج شده است مراجعه نماید،پس از انجام حضور و غیاب، در همان روز اطلاعات لازم جهت اعزام به محل آموزش مورد نظر به مشمول اعلام و در نهایت به همراه با مامور بدرقه و با اتوبوس های مسافربری به مراکز آموزش تعیین شده اعزام می گردند(همراه با وسایل مورد نیاز اعلام شده).نحوه تزریق واکسن سربازی

2- اعزام انفرادی: در اعزام هایی که مسافت محل سکونت مشمول با مرکز آموزش نیروهای مسلح کوتاه باشد مشمول می بایست به صورت انفرادی و در تاریخ تعیین شده ،با در دست داشتن مدارک لازم و وسایل مورد نیاز اعلام شده ، به مرکز آموزشی که در برگ اعلام محل مراجعه درج شده است ، خود را معرفی نماید.نحوه تزریق واکسن سربازی

مشمول در صورتیکه در تاریخ درج شده در برگ محل مراجعه به مراکز آموزش ، خود را معرفی نکند ، غایب محسوب شده ومجددا از سوی سازمان وظیفه عمومی برای وی تاریخ اعزام و مرکز آموزش جدید ، با در نظر گرفتن 90 روز اضافه خدمت سربازی مشخص می شود و این موضوع از طریق پیامک به مشمول اطلاع رسانی می گردد و در این صورت می بایست برگ آماده به خدمت خود را از طریق دفاتر پلیس+10 دریافت نماید .
قابل توجه مشمولان متاهل: مشمولان متاهل می بایست مدارک تاهل و درصورت داشتن فرزند نیز مدارک مربوط را به مرکز آموزش ارائه دهند.

نکته: این دسته از مشمولان می توانند در مرکز آموزش شهر محل سکونت همسر خود خدمت نمایند.

 

همچنین بخوانید :

 

خرید سربازی ۱۴۰۰

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com