عوارض واکسن مننژیت سربازی
تاریخ : 1400/4/21       

عوارض واکسن مننژیت سربازی چیست ؟ همانطور که می دانید مشمولان قبل از اعزام به سربازی ، میابیست واکسن های مننژیت ، کزاز و دیفتری تزریق کنند. حتی درصورت اقدام برای معافیت هم تزیرق این واکسن ها ضروری است. واکسن مننژیت تا دوسال ایمنی بدن را تامین می کند. درصورتی که فردی دچار بیماری های مغز و اعصاب باشد باید مجوز دریافت یا عدم دریافت واکسن مننژیت را از پزشک متخصص مغز و اعصاب ارائه دهد.عوارض واکسن مننژیت سربازی چیست ؟ در این مقاله در مور عوارض واکسن سربازی توضیحاتی برای اطلاع دانش اموزان و دانشجویان مشمول ارائه شده.

 

 

 

 

عوارض واکسن مننژیت سربازی چیست ؟

 ممکن است مشمول بعد از دریافت واکسن مننژیت سربازی ، دچار درد ، قرمزی ، سر درد ، ضعف، خستگی ، شود. 

مهم است بدانید که واکسن مننژیت نمی‌تواند باعث بیماری مننژیت شود.اگر نسبت به تزریق مننژیت واکنش حساسیتی دارید، احتمالاً واکنش خفیفی خواهد بود.

بصورت کلی عوارض جانبی تزریق این واکسن عبارت‌اند از :

درد خفیف و قرمزی در محل تزریق

تب موقت

در برخی موارد نادر، واکسن مننژیت می‌تواند واکنش حساسیتی نادر ایجاد کند.

  • علائم این واکنش شامل موارد زیر است:
  • گرفتگی صدا، خس‌خس کردن، اشکال در تنفس یا تورم
  • کهیر، خارش، گرم بودن پوست یا قرمزی
  • رنگ‌پریدگی
  • انقباض شکم، اسهال، استفراغ
  • اضطراب یا سردرد
  • ضعف، گیجی، سردرد خفیف یا از دست دادن هشیاری
  • برخی افراد، بعد از تزریق واکسن MCV4، ابتلا به سندروم گیلن‌باره را گزارش داده‌اند. این امر می‌تواند به دلیل علائم عصبی، مانند احساس مورمور شدن یا خواب رفتن و ضعف عضلات، باشد.

 

همچنین بخوانید :

خدمت سربازی در مناطق محروم چند ماه است ؟

 

 

قوانین تزریق واکسن های مننژیت و دوگانه

این برگ توسط دفاتر (پلیس +10 ) به مشمول داده می شود.

درد واکسن سربازی:هدف از تزریق واکسن های مننژیت و دوگانه به سربازان این است که هر سه بیماری به علت واگیردار بودن امکان انتقالشان در محیط های شلوغ مانند خوابگاه ها و… بیشتر است لذا با واکسیناسیون قابل پیشگیری می باشند.با برگ مربوط به واکسیناسیون به مراکز بهداشتی درمانی جهت تزریق واکسن مننژیت (التهاب پرده های مغز) و دوگانه (دیفتری و کزاز) مراجعه نمایید.نشانی این مراکز را می توانید ازطریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به دست آورید و به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود مراجعه و پس از انجام واکسیناسیونوبرگ واکسیناسیون می بایست از سوی مسئول مربوط مهر شود ((این تزریق رایگان انجام می پذیرد))

نکته: علاوه برتکمیل برگ های مربوط به معاینه اولیه و واکسیناسیون وبرگ مربوط به اطلاعات فردی ((برگ شماره یک )) را نیز تکمیل و از طریق دفاتر( پلیس+10 ) برای ثبت درخواست اعزام به خدمت خود اقدام کنید. (( درخصوص راهنمایی تکمیل برگ شماره یک از توضیحات دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی استفاده کنید))

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com