وضعیت نظام وظیفه دانشجویان را چگونه می توان پیگیری کرد
تاریخ : 1375/4/19       

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان را چگونه می توان پیگیری کرد ؟؟؟ یکی از مسائلی که ذهن داوطلبان کنکور و دانشجویان را درگیر می کند ، وضعیت نظام وظیفه و استعلام آن است. همه اقایان از سن 18 سالگی مشمول خدمت نظام وظیفه می شوند. وضعیت نظام وظیفه ، وضعیت مشمولان را در خصوص ،مشمولیت یا عدم مشمولیت ، پیگیری معافیت ، کسری و... نشان می دهد. این مقاله برای اطلاع دانشجویان از استعلام و وضعیت نظام وظیفه دانشجویان را چگونه می توان پیگیری کرد ، ارائه شده.

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان را چگونه می توان پیگیری کرد ؟

استعلام وضعیت نظام وظیفه دانشجویان با کد ملی :

پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان :

در سایت با وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود می توانید وارد پنل خود شده و یکی از سه درخواست زیر را ثبت کنید:

  • 1، درخواست خروج از کشور: اگر قصد خروج از کشور را دارید باید از این قسمت اقدام کنید.پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان
  • 2، درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت: اگر می خواهید تاریخ اعزام خود را 2 ماه جلو یا عقب بیندازید می توانید درخواست خود را از این طریق ثبت کنید و در روزهای بعد آن را پیگیری کنید.پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان
  • 3، درخواست ارسال مجدد کارت: در صورتی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اید در این قسمت می توانید درخواست صدور کارت جدید خود راا ثبت کنید.پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان

همه درخواست هایی که در سامانه ثبت می کنید را می توانید از طریق پلیس+10 نیز ثبت کنید اما از طریق سامانه سخا ، خودتان به راحتی می توانید درخواست هایتان را ثبت و پیگیری کنید.

 

کسب اطلاعات بیشتر : 

نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی

 

پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان از طریق پیامک

پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان : مشمولان نظام وظیفه می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه و یا سامانه تلفن گویا از وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شوند.

سرهنگ محمود پارسا با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفن گویا و پیامک ویژه مشمولان، گفت: دارندگان کد سخا می‌توانند آخرین وضعیت پرونده اعزام به خدمت و یا معافیت خود را از این سامانه جویا شوند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: متقاضیان خدمات حوزه نظام وظیفه، هرکدام دارای کد «سخا» هستند که می‌توانند آن را از دفا‌تر پلیس +10 دریافت کنند.پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان

سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه شامل سامانه پیامکی، سیستم تلفن گویا و سایت است که خدماتی چون فرایند اعزام به خدمت، رسیدگی به معافیت‌ها، نحوه خروج از کشور و معافیت‌های خارج از کشور، وضعیت مشمولان و وضعیت تعویض کارت پایان خدمت را ارائه می‌کند. تلفن گویای این سامانه شماره 096480 و شماره سامانه پیامکی آن، 110206010 است . کسب اطلاعات بیشتر در : استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق تلفن گویا

 

پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان در سامانه سخا

پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان : مشمولان می توانند به صورت اینترنتی از وضعیت غیبت، روز اعزام و… مطلع شوند.

سایت نظام وظیفه به مشمولان کمک خواهد کرد تا تمامی اطلاعات، قوانین و آموزش های لازم را در این وب سایت مشاهده کنند. همچنین یکی از مهم ترین امکانات این وب سایت، سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه است.

این سامانه که سخا نام دارد، سامانه ای است که مشمولین می توانند به صورت غیر حضوری کارهای مربوط به نظام وظیفه را در آن پیگیری کنند. البته پرکاربردترین امکانات این سامانه، استعلام وضعیت نظام وظیفه است.

در این بخش از سامانه، تمام اطلاعات مشمول، ازجمله تاریخ پست کردن دفترچه، تاریخ اعزام سرباز، نوع خدمت سربازی و… ذکر شده است. همه مشمولان می توانند با مراجعه به این سامانه از وضعیت سربازی خود باخبر شوند.

 

 

تحصیل همزمان در ۲ دانشگاه عامل لغو معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی در هر مقطع یک بار صادر می‌شود، از این‌رو تحصیل همزمان در ۲ دانشگاه سبب لغو معافیت تحصیلی و الزام مشمول جهت رسیدگی به وضع مشمولیت و اعزام به خدمت می‌شود. همچنین شرط برخورداری از معافیت تحصیلی در تمامی مقاطع، شرکت در آزمون‌های سراسری برگزار شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور یا مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی است.پیگیری وضعیت نظام وظیفه دانشجویان

شرایط اخذ معافیت در موارد استثنا البته مشمولانی که برابر مقررات زیر در دانشگاه پذیرش و شروع به تحصیل کنند، مورد استثنا از شرکت در آزمون هستند:

  • آیین‌نامه پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره تحصیلی بالاتر بدون شرکت در آزمون سراسری.
  • آیین‌نامه اجرایی پذیرش قهرمانان در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی
  • آیین‌نامه نحوه پذیرش برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات علمی در دوره‌های آموزش عالی.
  • نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح.

 

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com