غیبت سربازی مانع استفاده از سهمیه ها و کفالت
تاریخ : 1375/4/8       

غیبت سربازی مانع استفاده از امتیازات سهمیه‌ها و کفالت‌ها می‌شود ؟؟؟معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان : غیبت از سربازی مانع استفاده از اکثر امتیازات سهمیه‌ها و کفالت‌ها می‌شود.رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: دادسرای نظامی تخفیفات ویژه‌ای را برای بازگشت به خدمت سربازی افراد «خود معرف» در نظر گرفته است. سربازان فراری نگران اضافه خدمت و مجازات‌های دیگر نباشند. افرادی که فرار کرده‌ و عذر موجه دارند هرچه زودتر با مستندات خود مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شده و خدمت خود را به پایان برسانند.

 

 

غیبت سربازی مانع استفاده از امتیازات سهمیه‌ها و کفالت‌ها می‌شود !

غیبت سربازی مانع استفاده از سهمیه ها و کفالت میشود ؟ یکی از مواردی که خدمت سربازی را برای مشمولان با مشکلاتی مواجه کرده، غیبت و عدم حضور به موقع در محل خدمت است، : افرادی که برای اعزام اول که مشمول بوده ولی مراجعه نکرده اند، مشمول سه ماه اضافه خدمت و اگر به اعزام دوم برسند، مشمول ۶ ماه اضافه خدمت می‌شوند.


غیبت مانع استفاده از امتیازها و سهمیه ایثارگری و جانبازی برای کسر خدمت و معافیت کفالت می‌شود.

توجیهات غیبت از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ محدود شده است:

مشمولان باید توجه ویژه ای به زمان خدمت داشته باشند زیرا غیبت‌های بدون توجیهات قانونی، مانع استخدام در نهادهای مختلف نیروهای مسلح قبل از اعزام به خدمت و یا در زمان مشمول به خدمت سربازی می‌شود.

 اگر مشمولی زیر یک سال غیبت کند، غایب محسوب می‌شود و شش ماه اضافه خدمت برای وی محاسبه می‌شود اما اگر غیبت بالای یکسال باشد، براساس ماده ۵۸ مکرر قانون وظیفه عمومی برای تشکیل پرونده مجرمانه توسط ضابطین به مرجع قضائی معرفی شود.

در این خصوص مشمول به جرم «غایب فراری» علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، مشمول مجازات‌های قانونی اعلام شده توسط مراجع قضائی می‌شود.

 

ادارات دولتی، اصناف و شرکتها حق به کارگیری مشمول غایب را ندارند: در صورت به کارگیری بر اساس نرخ اعلامیه سال ۱۳۹۹ پس از معرفی واحد متخلف به مراجع قضائی به ازای هر مشمول به کارگیری شده ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و در صورت تکرار به دوبرابر این مبلغ محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیشتر تصمیمات جدی تری از سوی مقام قضائی گرفته خواهد شد.

 

 اطلاعیه تیر 1400 :

سرباز فراری‌ها خودشان را معرفی کنند : رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: سرباز فراری‌ها نگران نباشند؛ دادسرای نظامی تخفیفات ویژه‌ای را برای بازگشت به خدمت سربازی افراد «خود معرف» در نظر گرفته است.

سربازان فراری نگران اضافه خدمت و مجازات‌های دیگر نباشند. افرادی که فرار کرده‌ و عذر موجه دارند هرچه زودتر با مستندات خود مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شده و خدمت خود را به پایان برسانند.

 

اگر غیبت یا مدت‌زمان فرار سرباز برای بار اول تا ۵۹ روز باشد، خود یگان خدمتی کمیته تشکیل می‌دهد و به وضعیت فرارش رسیدگی می‌کند، اما اگر بار اول بیش از ۶۰ روز غیبت داشته باشد یا فرار برای بار دوم باشد ــ حتی اگر کمتر از ۶۰ روز طول کشیده باشد ــ پرونده به دادسرای نظامی فرستاده می‌شود و دادسرای نظامی اختیار دارد که وضعیت فرار را با غرامت یا جبران جریمه کند. 

 

همچنین بخوانید :

                    کسری خدمت سربازی دانشجویان دکتری و ارشد

 

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

محدودیت های سرباز فراری چیست؟

غیبت سربازی مانع استفاده از سهمیه ها و کفالت - محدودیت های سرباز فراری چیست :همانطور که می دانید خدمت سربازی دوره‌ای است که هر جوان ذکور ایرانی موظف به سپری کردن آن است و نگذراندن آن محدودیت‌های اجتماعی فراوانی برای مشمولان غایب و فراری در پی دارد.وی شرکت در آزمایشات رانندگی برای دریافت گواهینامه را منوط به داشتن معافیت و یا گذراندن دوره سربازی دانست و همچنین دریافت هرگونه وام و کمک از طریق بانک‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و موسسات وابسته به نهادهای قانونی برای مشمولان غایب و فراری میسر نمی‌شود. شهروندان برای دریافت پروانه کسب و عضویت در شرکت‌های تعاونی نیز موظف به ارائه کارت پایان خدمت هستند و مشمولان غایب و فراری در هیچ ارگانی به استخدام نمی‌شوند.

غیبت سربازی مانع استفاده از سهمیه ها و کفالت - وی از برخورد با واحدهایی که مشمولان غایب و فراری را به کارگیری می‌کنند، و همچنین توجه داشته باشید که به کارگیرندگان در مرحله  اول به میزان نصف حقوق شش ماه الی یک سال و در شرایط تکرار به هزینه سه سرباز توسط دادگاه صالحه محکوم می‌شود. پلیس با هماهنگی اداره کل کار و امور اجتماعی، دستگاه قضایی، صنوف، اتحادیه ها و مردم این واحدها را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.وی به طرح‌های تشویقی برای سربازان وظیفه اشاره کرد و بیان داشت: مشمولان متاهل بدون غیبت به ازای هر فرزند مشمول دو ماه کسر خدمت می‌شوند اما سربازانی که از  به خدمت سربازی اعزام شده‌اند به ازای هر فرزند 3 ماه کسری خدمت می‌گیرند. اعطای کسری خدمت به کارکنان وظیفه متاهل غایب نیز از ستاد کل نیروهای مسلح در حال پیگیری است و در صورت حصول نتیجه اطلاع رسانی می‌شود.وی از اجرای مجدد قانون موسوم خرید مشمولان غایب و قراری دارای شرایط به این صورت می باشد که مبالغ جریمه همانند سال گذشته محاسبه می‌شود با این تفاوت که یک سال به رقم جریمه سال قبل مشمولان غایب اضافه می‌شود.

 

 

 

 



 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com