کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش
تاریخ : 1375/3/30       

کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش :  آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعنوان پر متقاضی ترین روش های جذب و استخدام است. بدلیل تقاضای بسیار بالا و همچنین ظرفیت پذیرش محدود ؛ بسیاری از داوطلبانی که حدنصاب نمره را کسب می کنند در نهایت قبول نمی شوند. داوطلبان زیادی حد نصاب نمره کتبی آزمون استخدمی ماده 28 را کسب کرده اند ولی در مراحل بعدی پذیرش موفق به کسب قبولی نمی شوند. با وجود کمبود نیرو انسانی در اموزش و پرورش ؛ مهیا کردن شرایط برای جذب ۱۹۷ هزار معلم و سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس تبدیل شده است. در این مقاله در خصوص کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست ، جزئیات جذب اموزش و پرورش از طریق کارنامه سبز ، اخرین اخبار جذب 10 هزار کارنامه سبز و... مطالب لازم ارائه شده.

 

 

 

 

 


 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 


 

 

استخدام کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش

کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش : آموزش و پرورش بر اساس نیاز خود ، از پذیرفته شدگان در آزمون کتبی ماده 28 استفاده می کند.

پذیرفته شدگان کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش : این افراد در آزمون استخدامی ادواری معروف به ماده 28 شرکت کردند که بر این مبنای اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، ماده 28 این مجوز را می‌دهد که فارغ التحصیلان سایر رشته‌ها بتوانند با شرکت در این آزمون جذب آموزش و پرورش شوند. داوطلبان پس از قبولی در آزمون شفاهی و کتبی باید دوره‌هایی را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بگذرانند و پس از موفقیت در دوره جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

سازمان امور استخدامی نیز هر ساله ردیف‌های استخدامی را برای جذب این داوطلبان در نظر می‌گیرد ولی این ردیف‌ها به طور کامل تکمیل نشده و تعدادی از این معلمان که در آزمون کتبی پذیرفته شدند، جذب آموزش و پرورش نشدند.

حدود 33 هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش وجود دارد :

کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش - کارنامه‌ سبزها ؛ قبولی در آزمون کتبی داشته‌اند و خواهان جذب در آموزش و پرورش در ردیف‌های استخدامی باقی مانده هستند که میزان ردیف های تکمیل نشده حدود 33 هزار ردیف استخدامی برآورد می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری : جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد و آموزش و پرورش می‌تواند بر اساس نیاز خود با اولویت مناطق محروم بر اساس جنسیت و رشته، پذیرفته شدگان را دعوت مصاحبه و در صورت قبولی جذب کند.

مزیت این تصمیم، عدم برگزاری آزمون در شرایط کرونایی است:

انتقال ردیف‌های استخدامی به سال‌های آینده اقدام منطقی به نظر نمی‌‎رسد و آموزش و پرورش می‌تواند از این نیروهای پذیرفته شده فقط با برگزاری یک مصاحبه و گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

 

 

جزئیات جذب 10 هزار کارنامه سبز آموزش و پرورش

جذب کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش : کارنامه افرادی که در مرحله اول هشتمین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش قبول شده‌اند، سبز است موضوعی که نشان دهنده کسب رتبه و صلاحیت علمی آنها به شمار می‌رود.

به کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش سازمان اداری و استخدامی باید مجوز ردیف‌های استخدامی کارنامه سبزها را براساس شاخص‌هایی چون رشته و جنسیت بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه صادر کند.در این شرایط وزارت آموزش و پرورش می‌تواند معلمان را جذب و برای پیمودن دوره‌های آموزشی لازم به دانشگاه فرهنگیان معرفی کند.

تاکنون با پیگیری از مسئولان و معاونان وزارت آموزش و پرورش، با صدور مجوز ردیف استخدامی حدود ۱۰ هزار نفر موافقت شده و وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس رشته، جنسیت، بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه، اقدام به جذب کارنامه سبزهای سراسر کشور اعم از پیرانشهر و سردشت کند.

همچنین هر استان به نسبت سهمیه باقیمانده، سهم خود را از جذب کارنامه سبز دارد و این سهم برای هر استان محفوظ خواهد بود و در نهایت فهرست پذیرفته شدگان هر استان بر اساس کارنامه داوطلبان احراز شده و چنانچه فردی تمایل به حضور در استان و منطقه پذیرفته شده را نداشته باشد، اولویت به داوطلبان بومی استان اختصاص می‌یابد.

 

 

اعتراض کارنامه سبز های ماده 28

اعتراض کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش : تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش (کارنامه سبز ها) ، از وضعیت و بلاتکلیفی خود اعتراض دارند.  که به گفته نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد.

 شماری از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش علیرغم کسب نمره قبولی و انجام مصاحبه اما همچنان بلاتکلیف بوده و گلایه هایی دارند، که در این زمینه طی روزهای اخیر به اداره کل آموزش و پرورش هم مراجعه و مطالبه خود را از مسئولان امر خواستار شدند.

به گفته برخی از این افراد یا به اصطلاح کارنامه سبزها، مسئولان باید برای جذب آن‌هایی که در آزمون نمره قبولی را کسب کرده و کارنامه شان سبز است اقدام کنند، چرا که آنها نیز شب و روز درس خوانده و امتحان داده و در مرحله اول قبول شده اند، اکنون نیز با توجه به شرایط موجود و کمبود نیروی انسانی در این خصوص می طلبد از ظرفیت این نیروها برای جبران کمبود معلم استفاده شود.

 

نتیجه نهایی در گرو تصمیم سازمان امور اداری و استخدامی :با عنایت به اینکه ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی بر اساس بخشنامه تنظیمی و ارسالی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی انجام ودستگاه‌های اجرایی نیز موظف به رعایت مفاد بخشنامه ها بوده‌اند، اکنون نیز تا ابطال بخشنامه موصوف توسط دیوان عدالت اداری که مرجع رسیدگی به شکایات و تنظیمات بوده، رعایت مفاد بخشنامه های صادره برای دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

فرآیند ثبت نام، قبولی و پذیرش افراد در آزمون سال ۱۳۹۹ بر اساس دستورالعمل های ارسالی و رعایت ماده ۲ بخشنامه صدرالاشاره صورت گرفته و تمامی مراحل ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج این آزمون از طریق سازمان سنجش آموزش و با نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام پذیرفته است. ما به دنبال بومی پذیری بودیم اما دیوان عدالت اداری بعد از شکایتی که در این رابطه وجود داشت که باید به صورت استانی برگزار شود رای را مبنی بر اینکه آزمون ها همه کشوری هستند و این مورد نیز باید از این طریق برگزار شود، صادر می کند، مشابه کنکور و به صورت استانی آزمون برگزار نمی شود.

 

حمایت مجلس از کارنامه‌ سبزها :

کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش - محمد وحیدی،نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هم در این باره بیان کرد: جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد و آموزش و پرورش می‌تواند بر اساس نیاز خود با اولویت مناطق محروم بر اساس جنسیت و رشته، پذیرفته شدگان را دعوت مصاحبه و در صورت قبولی جذب کند.مزیت این تصمیم، عدم برگزاری آزمون در شرایط کرونایی است، گفت: انتقال ردیف‌های استخدامی به سال‌های آینده اقدام منطقی به نظر نمی‌‎رسد و آموزش و پرورش می‌تواند از این نیروهای پذیرفته شده فقط با برگزاری یک مصاحبه و گذرانده دوره در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

 

 

 

آیا کارنامه سبزهای سال های قبل استخدام می شوند ؟

 

یکی از مواردی که توسط مسئولین مربوطه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مطرح شد، به کارنامه سبزهای سال های گذشته (کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش) اختصاص داشت.از آنجا که وزارت آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی با مشکل جدی روبرو است، بنابراین یکی از بهترین راه ها و هدف از منتشر کردن کارنامه سبز آزمون استخدام آموزش و پرورش را می توان استخدام پذیرفته شدگان ادوار گذشته دانست که از صلاحیت لازم برخوردارند. چرا که این قشر نیز در شرایط دشواری توانسته اند با تلاش و دانش به نمرات خوبی دست یابند و نباید از قابلیت های آن ها چشم پوشید.

 مقرر شده است تا ظرفیت های باقی مانده سال های قبل هم جهت جذب کارنامه سبزهای داوطلبان همان سال تحت بررسی قرار گیرد. بدین ترتیب، می توان گفت که ظرفیت های سال های 98 و 99 با یکدیگر تداخلی نخواهند داشت.

 

 

همراهان عزیز توجه داشته باشید آخرین اخبار کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش - کارنامه سبز ماده ۲۸ - جذب کارنامه سبزهای آموزش و پرورش ۱۴۰۰ - تکلیف کارنامه سبزهای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ؛ در همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. 

 

 

 

در ادامه بخوانید : 

زمان دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400

 

 


 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com