خدمت سربازی در مناطق محروم چند ماه است
تاریخ : 1400/3/25       

خدمت سربازی در مناطق محروم چند ماه است ؟ از انجایی که اعزام به خدمت سربازی از درگیری های فکری اکثر دانشجویان و فارغ التحصیلان است. مدت زمان خدمت سربازی در مناطق مختلف متفاوت است. در این مقاله برای اطلاع همراهان عزیز توضیحاتی در خصوص مدت زمان خدمت در مناطق محروم ارائه شده. 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613  تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

مدت زمان خدمت سربازی در مناطق محروم چند ماه است ؟

 

خدمت سربازی در مناطق محروم چند ماه است ؟ سرپرست معاونت وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص مدت زمان خدمت سربازی در مناطق مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

سرهنگ مسعود همتی گفت:

در راستای متناسب سازی مدت خدمت دوره ضرورت مدت زمان خدمت سربازی در مناطق مختلف چقدر است؟

کارکنان وظیفه در مناطق گوناکون با رویکرد عدالت محوری، ارتقاء انگیزه خدمتی در مناطق امنیتی درگیر و افزایش نیروی انسانی سازمان‌های نیرو‌های مسلح، مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه تغییراتی داشته است .


 

مدت خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه بومی در مناطق عادی ۲۴ ماه،

مدت خدمت سربازی در مناطق غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا ۲۱ ماه (مدت زمان خدمت سربازی در مناطق محروم)

مدت خدمت سربازی  در مناطق امنیتی درگیر ۱۷ ماه تعیین شده است.

این مدت برای کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق عادی ۲۱ ماه،

مناطق غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بدآب و هوا ۱۸ ماه ، برای اطلاع از مناطق محروم خدمت سربازی کلیک کنید. 

مدت خدمت سربازی برای مشمولان مامور به دستگاه‌های دولتی (غیرنظامی) یا همان سربازان امریه  دار در کلیه مناطق ۲۴ ماه خواهد بود.


 

مدت زمان خدمت سربازی در مناطق محروم - تغییرات جدید مدت خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه‌ای که از تاریخ اول آذر ۱۳۹۹ به خدمت سربازی اعزام شده اند، اعمال شده.

مشمولانی هم که قبل از تاریخ مذکور به خدمت اعزام شده اند، مدت خدمت سربازی آنان مطابق مقررات قبلی محاسبه می‌ شود.

 

 

سرباز بومی کیست ؟

بومی یا غیر بومی بودن ؛ بر اساس فاصله شهر محل سکونت سرباز تا شهر محل خدمت است. اگر شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت بیشتر از 50 کلیومتر فاصله داشته باشد ؛ غیر وبمی و کمتر از این فاصله بومی محسوب می شوید. 

بر اساس سهمیه‌ای که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برای هریک از نیروهای نظامی کشور مشخص می‌شود و همچنین با در نظر گرفتن مراکز آموزشی هریک از این نیروها در مناطق مختلف کشور، افراد مورد نیاز این نیروها را با درنظر گرفتن اولویت کمترین  بعد فاصله مکانی مرکز آموزشی تا محل سکونت سربازان مشخص می‌کند.مدت زمان خدمت سربازی در مناطق محروم

 

 

 

 

 

شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت

سازمان وظیفه عمومی به منظور ایجاد عدالت و در عین حال حفظ امنیت کشور، الویت را به بومی سازی سربازی اختصاص دارد. ترتیب این قانون به این صورت است که محل خدمت سربازان متاهل در شهرستان یا استان و یا نزدیکترین مکان به محل زندگی و همسر و فرزندان باشد تا برای رفت و آمد و سر زدن به آن ها مشکلی نداشته باشند. برای سربازان مجرد نیز این مورد باید در نظر گرفته شد.

خدمت سربازی در مناطق محروم چند ماه است - در غیر این صورت، حداکثر فاصله تا محل زندگی از 300 کیلومتر تجاوز نکند. البته تحت موارد نادری ممکن است سرباز به به یکی از مناطق مرزی و یا جزایر طرح منازعات فرستاده شود. منظور از طرح نازعات، جزایری مانند تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و سیری در خلیج فارس می باشد که از نظر سیستم دفاعی بسیار اهمیت دارند. البته طبق گفته جانشین نظام وظیفه، خدمت افراد اعزامی به مناطق به صورت چرخشی است.مدت زمان خدمت سربازی در مناطق محروم برای اطلاع از جزئیات شرایط بومی گزینی مشمولان نظام وظیفه کلیک کنید.

یعنی ابتدا ممکن است در محل های دوردست، سپس نزدیکتر و در مراحل بعدی حتی به شهرستان زندگی خود باز می گردند و ادامه خدمت می دهند. البته سردار کریمی به خانواده ها اطمینان داده است که سربازانشان در هر کجا که باشند، سازمان نظام وظیفه تمام تلاش خود را برای تامین رفاه و آسایش این عزیزان می کند.

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com