نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت
تاریخ : 1375/3/12       

نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت

نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت خرید خدمت بدون غیبت - با توجه به لغو قانون خرید سربازی ، در حال حاضر هیچ قانونی مبنی بر خرید و فروش خدمت سربازی منتشر نشده. همه افرادی که تا سال 98 نسبت به خرید سربازی خود اقدام کرده بودند ، میبایست تا پایان مهلت مقرر شده نسبت به پرداخت اقساط نظام وظیفه خرید سربازی اقدام کنند. نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت :

 

 

نظام وظیفه خرید سربازی

نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت : رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی بازگشت مشمولان غایب به سربازی و برخورداری از تسهیلات قانونی سخن گفت و اعلام کرد: جوانان به شایعات توجه نکرده و وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

 

نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت ؟ سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، تمام مشمولان غیر غایب متولد ساله ۱۳۸۲ را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود در سال ۱۴۰۰ فراخواند. تمام مشمولان غایب و غیر غایب متولد سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ باید مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، وضعیت خدمتی خود را در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف کنند.

افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده یا فارغ‌ التحصیل شده‌اند، از تاریخ ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام)، ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.نظام وظیفه خرید سربازی

دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

همچنین متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت ۶ ماه مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر (پلیس+۱۰) برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی یا کفالت، پس از انقضاء مدت اعتبار آن، باید ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

همچنین مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیتهای اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمانهای دولتی و وابسته و نهادهای قانونی، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.نظام وظیفه خرید سربازی بدون غیبت

طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها در زمان صلح تا سه ماه باشد، ۹۰ روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنها در زمان صلح بیشتر از سه ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.نظام وظیفه خرید سربازی

گفتنی است، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از یک سال است، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می‌شوند.نظام وظیفه خرید سربازی

 

 

 

بیشتر بخوانید : 

شرایط خرید سربازی در سال ۱۴۰۰

 


 

نظام وظیفه خرید سربازی مشمولان غایب

نظام وظیفه خرید سربازی : مشمول غایب مشمول وظیفه‌ ای است که در موعد مقرر تعیین شده خود را به سازمان وظیفه عمومی یا پلیس +۱۰ معرفی نکند؛ به طور مثال دانشجویان و دانش‌آموزانی که بیش از یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی خود را برای سربازی معرفی نکنند در دسته غیبت از سربازی جای می‌گیرند؛ البته باید گفت زمان آغاز غیبت برای هر دسته از مشمولان متفاوت است و به طور کل مشمولانی که در مهلت قانونی متعلق به خود مراجعه نکنند وارد غیبت می‌شوند.

نظام وظیفه خرید سربازی - طبق ماده ۱۰ خدمت وظیفه عمومی استخدام افراد بدون تعیین تکلیف سربازی ممنوع است، گرفتن وام، دریافت مستمری، صدور پروانه کسب و کار و اجازه اشتغال، کاندیدا شدن، خروج از کشور و ... محرومیت‌هایی است که قانون برای غایبین در نظر گرفته است.

 

تسهیلات مشمولان غایب

نظام وظیفه خرید سربازی - مشمولان غایب می‌توانند از معافیت‌های قانونی و کفالت‌ ها بعد از بازگشت به سربازی استفاده کنند : رسیدگی به غیبت یک بحث است اما مسئله سلامت نیروی انسانی مسئله‌ای دیگر؛ چرا که فردی که امکان اعزام به خدمت را نداشته و طبق آیین‌نامه پزشکی در شمول معافیت قرار می‌گیرد حتی اگر سابقه غیبت هم داشته باشد به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود؛ پس مشمولان غایبی که مشکل پزشکی دارند نگران نبوده و خود را معرفی کنند چرا که اول به وضعیت سلامتی‌شان پرداخته می‌شود و در صورت سالم بودن به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.حقوق و مزایا و بیمه برای افرادی که وارد خدمت سربازی می‌شوند فرقی نداشته و به همه تعلق می‌گیرد؛ تفاوتی ندارد که فرد قبلاً سابقه غیبت داشته یا ندارد چرا که این موضوع، نگهداشت وظیفه است و هیچ تفاوتی برای کارکنان وظیفه دیده نشده است.

کسر خدمت همسر و فرزند :کسر خدمت همسر و فرزند شامل مشمولان غایب هم می‌شود و این دسته از افراد هم کسر خدمت تاهل را دریافت می‌کنند و هم حقوق و مزایای متاهلان را؛ بدین صورت که به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت می‌گیرند و این موضوع هم محدودیت ندارد یعنی هر تعداد فرزند داشته باشند به ازای هر کدام سه ماه کسری حساب می‌شود. مزایایی که شامل مشمولان متاهل می‌شود در زمره مشمولان متاهل غایب نیز قرار می‌گیرد.

 

حقوق دریافتی مشمولان غایب

نظام وظیفه خرید سربازی - افزایش حقوق هم شامل سربازان چه غایب و چه غیرغایب هم می‌شود؛ همین موارد است که بازگشت به سربازی را برای مشمولان غایب بیش از پیش راحت و سهل کرده است و اگر همان جریمه چندصد هزار تومانی هم نباشد دیگر هیچ تفاوتی بین کسی که قانون را تمکین کرده و به قوانین احترام گذاشته و برای دفاع از جان، مال و ناموس مردم به خدمت آمده با کسی که فرار کرده باقی نمی‌ماند... . 

 

برای اطلاع از حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ کلیک کنید.

 

باید گفت خدمت سربازی با قوت و جدیت انجام می‌شود پس حالا که مدت خدمت و حقوق سربازان در بهترین شرایط قرار دارد تعلل نکرده و وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کرده و بعد هم با خیال آسوده به سر زندگی خود بازگردند.

 

 

بلاتکلیفی مشمولان غایب سن بالا برای خدمت سربازی

 

نظام وظیفه خرید سربازی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی بازگشت مشمولان غایب به سربازی و برخورداری از تسهیلات قانونی سخن گفت و اعلام کرد: جوانان به شایعات توجه نکرده و وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.. .  

 

همچنین بخوانید : عفو رهبری خدمت سربازی متولدین 1362

 

 


 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com