احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰
تاریخ : 1375/2/28       

احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰ - احتمال بازگشت خرید سربازی ۱۴۰۰ وجود دارد ؟ امکان حذف خدمت سربازی ؟ تغییردر نحوه اجرای خدمت. همراهان عزیز در این مقاله برای اطلاع دانشجویان و مشمولان در خصوص احیای طرح خرید سربازی ، اطلاعاتی ارائه کرده ایم. به شرط حذف شعار «حذف سربازی» آمادگی تغییر در نحوه اجرای خدمت سربازی را داریم... . 

 

 

لینک های مرتبط : 

وضعیت خرید سربازی در سال 1400

سرانجام معافیت و خرید خدمت سربازی در سال 1400

 

 

 

احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰

احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰ : ابولفضل ابوترابی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به محور‌های مطرح‌شده، جزئیات طرح جدید مجلس برای معافیت از خدمت سربازی را تشریح کرد و خطاب به مشمولان سربازی خبر خوشی داد.

ابوترابی درباره طرح جدید مجلس گفت که مطابق آن هر مشمولی که بیش از ۲۸ سال سن دارد، به شرط اینکه تا سن پنجاه‌سالگی، ۵۰ درصد بیش از مشمولان سربازی‌رفته مالیات بپردازد، می‌تواند دوره خدمت وظیفه عمومی را سپری نکند و در عین حال از خدمات اجتماعی که به کارت پایان خدمت ربط دارد و به دارندگان کارت پایان خدمت تعلق می‌گیرد، بهره‌مند شود. احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰

احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰ :

مجلس، حقوق سربازان را بیشتر می‌کند و برای غایبان خدمت وظیفه عمومی نیز مالیات وضع خواهد کرد.

احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰ - حسین نوش‌آبادی دراین‌باره گفته است: ایده جدید مجلس بر این مبناست که افراد می‌توانند با پرداخت هزینه حقوق یک سرباز، از سربازی معاف شوند و در مقابل نیز مشمولانی که به سربازی می‌روند هم از حقوق و بیمه مثل یک کارمند برخوردار خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این را هم اضافه کرده است که سرباز‌ها می‌توانند بیش از ۲ سال خدمت کنند و به سربازی به‌عنوان یک شغل نگاه کنند؛ البته این طرح در مجلس موافقان و مخالفان جدی دارد.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تشریح تغییرات جدید مدت خدمت سربازی(احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰) ، اعلام کرده است سربازی برای کارکنان وظیفه بومی در مناطق عادی، از ۲۱ ماه به ۲۴ ماه افزایش یافته و این مسئله بیانگر کمبود نیروی سرباز در نیرو‌های مسلح است.

 

 

بررسی طرحی جدید برای اصلاح ساختار خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

طرح جدید مجلس برای اصلاحات ساختاری سربازی که آقای ابوترابی از طراحان اصلی آن است، نمی‌تواند نیازهای کشور را در این حوزه مرتفع کند، چرا که نقایص بسیاری دارد، بنابراین ما این طرح را کنار گذاشته و از دستور کار خارج کردیم. همچنین طرحی برای اصلاح ساختار خدمت سربازی چهار دوره است که در مجلس معطل مانده و توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم به کمیسیون امنیت ارجاع شد، اما اکنون باتوجه به شرایط کنونی کشور قابلیت اجرایی ندارد، بنابراین بررسی آن دردی از کشور درمان نخواهد کرد به همین دلیل آن را نیز از دستور کار خارج کردیم.احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰

 

به تازگی کمیته‌ای ویژه متشکل از نمایندگان دستگاه‌ های سازمان نظام وظیفه، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، اعضای کمیسیون شوراها و امنیت ملی و اجتماعی شکل گرفته است تا یک نظام جامع متناسب با نیازهای نیروهای مسلح و کشور تدوین شود.

احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰ - سربازان ما مشکلات زیادی دارند که باید مسائل آنها برطرف شود، بنابراین ما به صورت کاملا فعالانه در حال تدوین طرح اصلاح ساختار سربازی هستیم و هر هفته جلسات مداوم برگزار می‌کنیم و به زودی خروجی آن مشخص خواهد شد.

 

احتمال بازگشت خرید سربازی

«ستادکل» با احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰ مخالف است :

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز با بیان اینکه «ستادکل» با هرگونه خریدخدمت یا حذف سربازی یا پرداخت مبلغی به جای آن مخالف است، گفت: امنیت کشور قابل توقف یا تعطیلی نیست که فرآیند اعزام سربازان درشرایط قرمز کرونایی متوقف شود.

سرباز، نیروی جوان برای تأمین امنیت کشور است و با توجه به آنکه امنیت تعطیل شدنی نیست، برنامه اعزام سربازان نیز هیچ گاه تعطیل نشد؛ اگرچه خانواده‌ها این نگرانی را داشته و دارند‌که فرزندانشان در مراکز آموزشی و پادگان‌ها به کرونا مبتلا شوند، اما این مسؤولان ستاد کل و مراکز آموزشی بودند که همواره این امید و اطمینان ‌را به خانواده‌ها دادند که نگرانی نداشته باشند.احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰

همین جا باید اعلام کنم مشمولان غایب هم منتظر خرید خدمت یا جریمه مشمولان غایب نباشند و در اسرع وقت خودشان را برای ادامه خدمت و اعزام به سربازی معرفی کنند تا سربازی را در اولین فرصت به اتمام رسانده و به وضعیت زندگی و اشتغال خود برسند؛ چرا که برنامه ای برای حرید خدمت سربازی در دستور کار نیست؛(احیای طرح خرید سربازی ۱۴۰۰) بنابراین در اولین فرصت وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کرده و به سربازی بروند.

 

احتمال حذف سربازی اجباری ؟

 

دریافت اخرین اخبار و مشاوره های لازم در خصوص خرید سربازی 1400 ، معافیت ها و...  

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com