مزایای پلیس افتخاری چیست
تاریخ : 1400/2/27       

حقوق پلیس افتخاری 1400 : علاقمندان استخدام در نیروی انتظامی می توانند با اطلاع از مدارک ، شرایط لازم بصورت حضوری برای تشکیل پرونده اقدام کنند و با گذراندن دوره های مختلف و احراز شرایط عمومی و تخصصی به عضویت و استخدام درایند. پلیس افتخاری از ناجا پاداش دریافت کرده و حقوق ماهیانه و ثابت ندارند. این افراد تا زمانی که در حال اجرای ماموریت‌های پلیس هستند تحت پوشش بیمه‌ای ناجا قرار دارند. این افراد لباس مخصوص به تن کرده و در ماموریت‌ها متناسب با آموزش‌های اخذ شده تجهیزات پلیسی به آنها داده خواهد شد و یک پلیس هستند و به مانند عناصر پلیس، ناجا در قبال عملکرد آنها پاسخگو خواهد بود. دانشجویان و دانش اموزان فارغ التحصیل که علاقه به عضویت در پلیس افتخاری دارند ، در این مقاله در خصوص حقوق پلیس افتخاری 1400 ومزایای پلیس افتخاری ؛ مطالب ارائه شده.

 

 

 

 


 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 


 

 

حقوق پلیس افتخاری 1400

حقوق پلیس افتخاری 1400 : اولویت استخدام پلیس افتخاری؛ با خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان، بازنشستگان نیروهای مسلح، فرزندان بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح، شاغلین دستگاه های کشوری و لشکری و اعضای پیشکسوتان جهاد و شهادت سازمان بسیج است.

گرچه توجه به این نکته الزامی است که اولویت اول استخدام در ناجا با پلیس های افتخاری فعال می باشد. در صورت فعالیت مستمر هر کدام از پلیس های افتخاری در رده انتظامی خود و داشتن عملکرد مثبت و نیز رضایت فرمانده وی و تایید دستگاه ‌های نظارتی، با داشتن شرایط سنی و تحصیلی لازم در اولویت استخدام ناجا قرار خواهند گرفت. امکان بکارگیری اعضای پلیس افتخاری در حوزه های ماموریتی ناجا در کنار دیگر کارکنان کادر، به صورت پاره وقت و در مقاطع زمانی خاص وجود دارد.حقوق پلیس افتخاری

 

حقوق پلیس افتخاری چقدر است ؟ حقوق پلیس افتخاری مانند دیگر کارکنان رسمی نیروی انتظامی به صورت ماهانه نبوده و صرفاً پاداش هایی برای آنها در نظر گرفته شده است. ارزش بالای فعالیت اعضای پلیس افتخاری که بدون هیچ گونه چشم داشتی و با حس دلسوزی و احساس مسئولیت با نیروی انتظامی همکاری کرده و موجب افزایش ضریب امنیت عمومی جامعه می‌ شوند، قابل وصف نبوده و باید زحمات آنان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

 

این افراد حتی در صورت علاقه می‌توانند به دفاتر جذب پلیس در استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کرده و پس از گذراندن دوره‌ های آموزشی و گزینش جذب پلیس افتخاری می‌ شوند که دستورالعمل هفت‌ گانه‌ای برای آنها پیش‌بینی شده است.

اجرای نظام ترفیع در پلیس افتخاری : نظام ترفیع و درجه شامل حال پلیس‌های افتخاری نمی‌شود ‌ در حال حاضر دو سطح یک و ویژه برای پلیس‌های افتخاری درنظر گرفته شده است که در حال تدوین شرایط ورود پلیس‌های افتخاری از سطح یک به ویژه هستیم.حقوق پلیس افتخاری 1400

پلیس‌های افتخاری بیمه لحظه‌ ای هستند: این افراد تا زمانی که در حال اجرای ماموریت‌های پلیس هستند تحت پوشش بیمه‌ای ناجا قرار دارند و حتی برای شهادت و یا مجروح شدن آنان نیز همانند کارکنان پلیس پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده است.حقوق پلیس افتخاری

 

شرایط سنی ۱۸ سال به بالا برای ورود به پلیس افتخاری لازم است:(حقوق پلیس افتخاری 1400) از وزیر تا مردم عادی می‌توانند عضو پلیس افتخاری شده و حتی تمهیداتی اندیشیده شده است که جوانانی که سربازی نرفته‌اند این دوره آموزشی برای آنها لحاظ شود و حتی در استان محل سکونتشان خدمت خود را بگذرانند.

تضاد جذب پلیس افتخاری و ادعای حرفه‌ای شدن پلیس : تجربه جذب پلیس افتخاری سال‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است و نمونه‌های مشابه در سایر کشورها مورد مطالعه قرار گرفته و دست آخر راهبرد و چشم‌انداز پلیس افتخاری متناسب با اهداف و شرایط ناجا تدوین شده است.

ناجا در برخی ماموریت‌ های خود که باید جامعه‌ محوری را مدنظر بگیرد می‌تواند از این افراد استفاده کند: پلیس افتخاری به پلیس حرفه‌ای ضربه‌ای نمی‌زند چرا که این پلیس در عملیات‌های ساده به کار گرفته خواهد شد و در کنار ماموران حرفه‌ای به صورت هم‌افزایی فعالیت خواهند کرد.حقوق پلیس افتخاری

پلیس افتخاری در کنار پلیس حرفه‌ای فعالیت خواهد کرد و می‌تواند از پلیس حرفه‌ای الگوبرداری کند.

 

 

مزایای پلیس افتخاری چیست ؟

ناجا به منظور بهره گیری از مشارکتهای مردمی در راستای توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی به سمت تشکیل پلیس افتخاری رفت؛ بر اساس این سیاست، افرادی که علاقه‌مند یاری رساندن به پلیس در جهت تحقق امنیت باشند در مأموریت‌های ناجا پس از آموزشهای کاربردی در حوزه‌های گوناگون زیر مجموعه پلیس، به کار گماشته می‌شوند.

مأموریتهای پلیس افتخاری :

نیروهای سطح یک پلیس افتخاری: نیروهای پلیس افتخاری از یونیفورم و لباس کاملا مشخص و متحدالشکل با نام و نشان ناجا و پلیس تخصصی با علایم شناسایی مشخص به انجام خدمت خواهند پرداخت و تا مرز شهادت مورد حمایت ناجا هستند.

پاداش، مزایا، بیمه و دیگر حمایتهای متعدد مادی و معنوی از پلیس افتخاری: این افراد در گام نخست از نظام حمایتی قرار می‌گیرند؛ در این زمینه پرسنل پلیس افتخاری تحت پوشش انواع بیمه عمر، مسوولیت، حوادث و درمان هستند و در قبال مأموریتهای انجام شده با پرداخت پاداش به صورت نقدی مطابق عملکرد سازمانی مورد حمایت مادی و قضایی قرار خواهند گرفت.حقوق پلیس افتخاری 1400

 

مشارکت میدانی در برقراری نظم، آرامش و امنیت در جریان عزاداری‌های محرم و صفر امسال با به کارگیری بیش از۱۰ هزار پلیس افتخاری در قالب مأموریتهای مشخص در داخل هیأتهای عزاداری و سطح شهرهای کشور موجب شد امسال منظم‌ترین عزاداری‌ها با کمترین مشکلات ترافیکی و اجتماعی را داشته باشیم. همچنین در برگزاری شهرآورد پایتخت نیز ۵۰۰ نفر از پرسنل پلیس افتخاری یاریگر ناجا بودند و به جرأت می‌توان گفت امنیت و نظم شهرآورد امسال-با وجود برد یکی از تیمها - از کم نظیر‌ترین نمونه‌ها در سالهای گذشته بود. در طرح دریا نیز با حضور گسترده پلیس افتخاری گام ارزشمندی در جهت برقراری امنیت برای مسافران تابستانی در دستور کار قرار گرفت و نه تنها شمار افراد غرق شده امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشت، بلکه شمار سرقتهای خرد از مسافران نیز بشدت کاهش پیدا کرد و این نشان دهنده مؤثر بودن پلیس افتخاری است.

 

احتمال استخدام پلیسهای افتخاری :

افرادی که دارای استعداد و نبوغ خاص و یا مؤلفه‌های ویژه مورد نیاز پلیس باشند با طی کردن مراحل استخدامی و مطابق قانون در اولویت استخدامی ناجا قرار خواهند گرفت. البته این بدان معنا نیست که ناجا تعهدی برای جذب آنها دارد، زیرا جذب آنها برای مشارکت اجتماعی در جهت برقراری نظم و آرامش در جامعه خواهد بود و بی‌گمان انگیزه‌های آنها هم غیرمادی و در قالب وظیفه شرعی و ملی تعریف شده است. از این رو تمامی آحاد جامعه با هر جایگاه شغلی خصوصی و دولتی می‌توانند با احراز صلاحیت شغلی و تخصصی جذب پلیس افتخاری شوند. این افراد فاقد حقوق ثابت ماهیانه می‌باشند و فقط در قالب اهدای پاداش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.حقوق پلیس افتخاری

 

برای اطلاع از آخرین اخبار فراخوان جذب پلیس افتخاری 1400 ؛ می توانید با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com