سهمیه اعتباری سوخت برای خودروهای عمومی
تاریخ : 1400/2/26       

استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰ : سهمیه اعتباری سوخت برای خودروهای عمومی ، مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می شود. واریز دیرهنگام سهیمه اعتباری برای رانندگان تاکسی اینترنتی، متاسفانه هنوز برطرف نشده و همچنان با تاخیر زمانی 2 ماهه، در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. بعنوان مثال، سهمیه اعتباری اسفندماه 99 رانندگان این حوزه، در اوایل اردیبهشت‌ماه واریز شده است. ظاهرا دلیل اصلی این مشکل، به سامانه سماس برمی‌گردد؛ سامانه‌ای اینترنتی که توسط وزارت کشور و با هدف تخصیص به موقع، سریع و دقیق سهمیه سوخت خودروهای حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ششده ولی ظاهرا هنوز هم، مشکلاتی دارد. برای اطلاع دانشجویان و همراهان عزیز که در خصوص استعلام سهمیه بنزین ۱۴۰۰ سوال داشتند در این مقاله ارائه شده.

 

 

 


 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 


 

 

سهمیه اعتباری سوخت برای خودروهای عمومی

استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰ :خانم کاهی (سخنگوی شرکت ملی پخش) در واکنش به انتشار خبرهایی مربوط به واریز دیرهنگام سهمیه اعتباری سوخت خودروهای حمل و نقل عمومی، به خصوص سهمیه تاکسی‌های اینترنتی، گفته رانندگان فعال در این حوزه، باید از طریق صنف خودشان، مشکل پیش‌آمده را پیگیری کنند چراکه شرکت ملی پخش، پس از دریافت اطلاعات رانندگان، حداکثر تا 24 ساعت، سهمیه سوخت اعتباری آنها را واریز می‌کند.

استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰ - آقای الفت‌نسب (عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی) نیز درباره مشکل پیش آمده گفته که یکی از مشکلات اصلی، نحوه تبادل اطلاعات مابین نهادهای مرتبط است. بعنوان مثال، شرکت‌های تاکسی اینترنتی، اطلاعات‌شان را به اتحادیه ارجاع می‌دهند. سپس اتحادیه بصورت دستی، آنها را به وزارت نفت منتقل می‌کند. در صورتیکه اگر این قابلیت، در سامانه سماس (اطلاعات سفر رانندگان) امکان‌پذیر می‌شد، تخصیص سهمیه سوخت به رانندگان، زودتر انجام می‌گرفت.

 

دلیل کاهش بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت

اردیبهشت 1400: آقای قلی‌زاده (رئیس صنف جایگاه‌داران) گفته که در سال 1399، جایگاه‌های سراسر کشور، بین 30 تا 70 درصد کاهش فروش را تجربه کردند که البته این کاهش برای بنزین سوپر، بسیار محسوس‌تر بود.استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰

آقای قلی‌زاده گفته که از زمان شروع سهمیه‌بندی و سپس شیوع کرونا، تقاضای مردم برای بنزین سوپر، بسیار کمتر شده و به تبع آن، عرضه و تولید بنزین سوپر هم کاهش یافته است.(استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰) حتی جایگاه‌داران نیز بدلیل عدم فروش سریع بنزین سوپر و با توجه به تبخیر بالتر آن نسبت به بنزین معمولی، دچار خسارت شده‌اند و مجبورند جریمه کسری ناشی از تبخیر بالا را هم پرداخت کنند.

 

واریز سهمیه بنزین اردیبهشت 1400

استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰ - با اعلام شرکت ملی پخش، سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1400 از ساعت 12 شب سه‌شنبه (31 فروردین) در کارت سوخت خودروها واریز می‌شود. سهمیه بنزین خودروهای شخصی معادل 60 لیتر، خودروهای دوگانه سوز معادل 30 لیتر و سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها نیز 25 لیتر است.

همانطور که می‌دانید، حداکثر میزان ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت خودروها 540 لیتر (معادل 9 ماه متوالی) است و بیشتر از این مقدار، امکان شارژ کارت سوخت وجود ندارد. بعنوان مثال اگر تا پایان فروردین‌ماه 530 لیتر در کارت سوخت‌تان ذخیره کرده باشید، سهمیه بنزین جدیدتان در اردیبهشت‌ماه تنها 10 لیتر خواهد بود.

قیمت بنزین در سال 1400 :

استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰ - فروردین 1400: خانم کاهی (سخنگوی شرکت ملی پخش) ضمن اشاره به مصرف روزانه 75 میلیون لیتر بنزین در سال 1399 (بصورت میانگین)، گفته که در تعطیلات نوروز 1400 برای اولین‌بار بعد از شروع سهمیه‌بندی بنزین، با اوج مصرف مواجه شدیم طوریکه مصرف روزانه از 104 میلیون لیتر فراتر رفته بود.

سخنگوی شرکت ملی پخش درباره آخرین وضعیت قیمت سوخت در سال 1400 نیز گفته که تاکنون هیچ بخشنامه‌ای در این باره صادر نشده و فعلا نیز قیمت بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی، تغییر نمی‌کند.استعلام سهمیه اعتباری بنزین ۱۴۰۰

 

 

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی چند لیتر است ؟

(استعلام سهمیه بنزین) سهمیه بنزین ویژه رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس پیمایش و به صورت ماهانه در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد. سهمیه خودروهای تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸/۷۵ لیتر بنزین است و با سقف 300 لیتر در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین سهمیه خودروهای دوگانه‌سوز به ازای هر 100 کیلومتر، ۵.۲۵ لیتر بنزین است و با سقف حداکثر 180 لیتر در ماه در اختیارشان قرار می‌گیرد.(سهمیه بنزین اسنپ و تپسی)

 

(سهمیه بنزین اسنپ و تپسی) چگونه واجدین شرایط دریافت بنزین مشخص می‌شوند؟ برای مشخص شدن اسامی واجدین شرایط دریافت سهمیه بنزین، شرکت‌های تاکسی اینترنتی هر ماه فهرست کاربران راننده‌ فعال خود را در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهند. این وزارتخانه مجموع پیمایش رانندگان در همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی را محاسبه و مشخصات ثبتی آنها را با بانک اطلاعاتی ثبت احوال مطابقت می‌دهند. در نهایت نیز فهرست کاربران واجد شرایط برای اختصاص سهمیه آن ماه در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد.

وزارت نفت نیز با همکاری بانک عامل اقدام به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ آزاد و هزینه پایه بنزین به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد کرد. مبالغ واریزی تنها برای خرید بنزین در پایانه‌های پرداخت بهای سوخت (پی استیشن) قابل استفاده است.(استعلام سهمیه بنزین)

این سهمیه براساس پیمایش است یعنی حتی اگر افراد به عنوان راننده ثبت نام کنند و وارد سیستم بشوند تا زمانی که پیمایش نداشته باشند سهمیه به آن‌ها تعلق نمی گیرد. پیمایش باید حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه باشد.(سهمیه بنزین اسنپ و تپسی)

نکته مهم و اساسی اینست که کمیسیونی که راننده روی هرسفر پرداخت می‌کند عملا بیش‌تر از مبلغ سهمیه است و راننده‌ها انگیزه‌ای برای انجام سفرهای غیرواقعی ندارند.(استعلام سهمیه بنزین)

 

همراهان برای کسب اطلاعات بیشتر، پیگیری واریز سهمیه بنزین در ماه جدید و... با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند.

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com