سایت پرداخت حق بیمه سربازی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir
تاریخ : 1375/4/22       

 

طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی - طرح ۳۰۷۰ بیمه - اطلاعات درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی - تامین اجتماعی خرید خدمت سربازی -سایت تامین اجتماعی سربازی -سایت پرداخت حق بیمه سربازی تامین اجتماعی - بخشنامه جدید تامین اجتماعی خدمت سربازی-eservices.tamin.ir و... . سیزدهمین خدمت از طرح 3070 ؛ با احتساب سوابق دوران خدمت سربازی راه اندازی شد. دانشجویانی که در خصوص خدمات حق بیمه سربازی در سایت تامین اجتماعی سوالاتی داشتند ؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشند.

 

 همچنین بخوانید : نحوه پرداخت اقساط بیمه خدمت سربازی

 

قیمت خرید بیمه دو سال سربازی به این روش محاسبه می شود:

میانگین حقوق دو سال آخر کاری * تعداد ماه های خدمت * 7%
=
میزان هزینه حق بیمه

 

سایت پرداخت حق بیمه سربازی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی - به دلیل آنکه در دو سال خدمت سربازی، فرصت انجام کاری غیر از حضور در پادگان وجود ندارد؛ این امتیاز در نظر گرفته شده است تا سربازها بتوانند بیمه سربازی را به سنوات کاری خود بیفزایند. مدیر کل تامین اجتماعی استان در خصوص روش بهره مندی از این خدمت افزود: متقاضیان با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی (eservices.tamin.ir) و ثبت درخواست احتساب سوابق ایام خدمت نظام وظیفه می توانند نسبت به پرداخت حق بیمه مربوطه اقدام نمایند.

 

طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی: افرادی که خدمت سربازی خود را سپری کرده و حداقل دارای دو  سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان هستند و در حال حاضر در ردیف بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی قرار دارند (بیمه شدگان اجباری ، اختیاری ، بیکاری و ....) مشمول استفاده از این خدمت غیر حضوری خواهند بود و برای پرداخت حق بیمه سربازی به دو روش نقدی و اقساطی می توان اقدام کرد. برخی افراد به دلایل مختلفی، کمتر از ۲۴ ماه خدمت کرده‌اند؛ به این دسته از افراد فقط به تعداد روزهای خدمت سربازی، سابقه بیمه تعلق خواهد گرفت و فقط تعداد روزهایی که متقاضی خدمت کرده است، به سوابق او اضافه می‌شود و روزهای معافیت او در نظر گرفته نخواهد شد.

 

 

طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی - پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه  از جمله خدمات سازمان تامین اجتماعی است که به صورت کاملا غیر حضوری ارائه می شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.

 

غیر حضوری شدن این خدمت (طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی) از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه صورت گرفته و شرط استفاده از غیر حضوری از آن، داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است، کارت پایان خدمت افراد زیر ۵۰ سال باید به‌صورت الکترونیکی (هوشمند) باشد. در‌صورتی‌ که کارت پایان خدمت متقاضی مفقود شده و یا در دسترس نیست؛ باید از اصل گواهی انجام خدمت سربازی استفاده نمایند. این گواهی شامل تاریخ شروع و پایان دوره خدمت است.

 

نکته: طبق قانون افرادی که از خدمت سربازی معاف شده‌اند، امکان خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی را ندارند.

 

 

 

شرایط و قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲

در قوانین سال ۱۴۰۲، برای افرادی که پیش از سال ۱۳۸۳ دوره خدمت سربازی آن‌ها به پایان رسیده شرایط بهتری در نظر گرفته شده است. این دسته از افراد در‌صورتی‌ که پیش از رفتن به سربازی سابقه بیمه داشته‌‌اند، نیازی به پرداخت هزینه خرید بیمه سربازی نخواهند داشت. دوره سربازی این افراد در ادامه سال‌های شغلی‌شان در نظر گرفته می‌شود و تنها اقدامی که باید برای خرید بیمه خدمت سربازی انجام دهند پر کردن فرم درخواست است.

با‌توجه‌ به اینکه قوانین و بخش نامه های سازمان تامین اجتماعی به صورت مدام در حال تغییر است، توصیه می‌شود سریعا" برای خرید بیمه سربازی خود اقدام نمایید.

 

کدام گروه افراد از پرداخت حق بیمه سربازی معاف هستند؟

بر اساس ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی، همه بیمه‌شدگان، مستمری بگیران بازنشستگی و ازکار افتادگانی که قبل و بعد از خدمت، در کارگاهی مشغول به کار بوده و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند و انجام دوره خدمت سربازی آن‌ها قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ است و پس از پایان خدمتشان نیز بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشند، از پرداخت حق بیمه سربازی معاف هستند. البته این افراد باید بلافاصله (یا حداقل سه ماه بعد) بیمه شده باشند.

 برای دریافت رایگان سابقه بیمه خدمت سربازی 3 شرط فوق الزامی هستند اگر هریک از این شروط نباشند امکان دریافت سابقه بیمه خدمت وظیفه رایگان برای فرد متقاضی وجود ندارد.

 

ارائه اصل مدارک شناسایی به سازمان تامین اجتماعی برای خرید سابقه بیمه سربازی

ثبت درخواست برای خرید بیمه سربازی به‌ صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. برای ثبت درخواست خرید به‌ صورت حضوری باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:‌

  • اصل و کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی و اصل آن
  • اصل کارت پایان خدمت

 

برای ورود به سامانه eservices.tamin.ir ؛ اطلاع از جزئیات طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی ؛ نحوه اقدام برای پرداخت حق بیمه سربازی تامین اجتماعی و... کلیک کنید :

 

eservices.tamin.ir خرید خدمت سربازی

 

 

مبلغ خرید بیمه سربازی ۱۴۰۲ 

میزان حق بیمه = (نرخ) ۷% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

«طبق آخرین قوانین، ۲۳% پرداخت نرخ بیمه بر عهده دولت و ۷% باقی مانده آن بر عهده شخص متقاضی است.

از آنجا که محاسبه حق بیمه بر اساس میانگین دستمزد ۲ سال آخر پرداخت حق بیمه قبل از درخواست انجام می‌شود، برای همین متقاضیان بهتر است که به محض اتمام دو سال پرداخت، اقدام به خرید بیمه سربازی کنند.

 

 

احتساب دوران سربازی و جبهه به عنوان سابقه بیمه :

به استناد قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب 30/1/83 و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب 28/3/85 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب 8/4/84 هیأت‌وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی

احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن 2 سال سابقه حق ‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌ بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده 3 آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌ سی‌ام سهم بیمه‌ شده و بیست‌ و سه سی‌ام سهم دولت است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: مهلت پرداخت حق ‌بیمه در صورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است.
وی تصریح کرد: بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در 12 قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.
سید مجتبی موسوی خاطرنشان کرد: در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌ بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.طرح 3070 تامین اجتماعی خدمت سربازی

 

 

 

مشاهده سوابق بیمه دوران خدمت نظام وظیفه

برای مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی دوران خدمت سربازی باید به سایت این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir مراجعه نمایید. 

در صورتی که قبلا ثبت نام خود را کامل کرده‌اید کافیست در قسمت نام کاربری کد ملی خود را قرار دهید و گذر واژه خود را وارد کنید.

بعد از ورود به حساب کاربری از قسمت “بیمه شدگان” روی گزینه “امور بیمه شدگان”  کلیک کنید و سپس گزینه “محاسبه خرید خدمت سربازی” را انتخاب نمایید.

 

در این قسمت می توانید سوابق بیمه خود را به طور کامل مشاهد نمایید.

در این بخش اطلاعات خدمت نظام وظیفه متقاضی یا همان بیمه گزار طبق اعلام ناجا قابل مشاهده است و در ادامه نیز با پر کردن موارد مورد نیاز، محاسبه حق بیمه سربازی امکان پذیر خواهد بود .

سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی همان سایت تامین اجتماعی می‌باشد. پرداخت هزینه بیمه دوران خدمت بصورت اقساط هم ممکن است. شما می‌توانید از قسمت نوع پرداخت با انتخاب گزینه ” تقسیط ” مبلغ بیمه تا سقف 12 ماه قسط بندی نمایند.

 

نحوه پرداخت هزینه خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی

پرداخت حق بیمه سربازی به دو روش نقدی و اقساطی صورت می گیرد. تفاوت پرداخت نقدی و قسطی حق بیمه سربازی، در زمان اضافه شدن سابقه خدمت به سوابق تلفیقی است. در خرید نقدی حق بیمه سربازی بعد از پرداخت حق بیمه، مدت زمان سربازی به‌صورت خودکار به سوابق کاری فرد اضافه می‌شود. اما در خرید قسطی بعد از پرداخت آخرین قسط حق بیمه، سوابق خدمت سربازی به سوابق تامین اجتماعی فرد افزوده خواهد شد، پرداخت اقساط بیمه سربازی را می توان حداکثر در مدت زمان  ۱۲ ماه تقسیم بندی و به صورت اینترنتی و آنلاین نیز پرداخت نمود، به منظور پرداخت اقساطی باید در زمان مقرر به سایت خدمات تامین اجتماعی مراجعه و با ورود به بخش محاسبه خرید خدمت سربازی در پنل امور بیمه شدگان اقساط خود را پرداخت نمایید.

نکته: آن دسته از افرادی که تمایل دارند حق بیمه خدمت مقدس سربازی را به صورت قسطی واریز نمایند، باید به صورت منظم و در موعد مربوطه اقساط را پرداخت کنند. امکان پرداخت زودتر از موعد اقساط وجود ندارد و در صورت پرداخت نکردن اقساط در موعد مقرر، افراد مشمول جریمه می‌شوند. در صورت عدم پرداخت مبلغ حق بیمه سربازی در موعد مقرر به صورت یک جا (نقدی) یا اقساطی، هزینه حق بیمه سربازی مجددا برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com