معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول
تاریخ : 1400/1/31       

معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول : جزئیات معافیت سربازی فرزندان دارای خانواده معلول. با شاره به مائه 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ؛ بر اساس اعلام محمدرضا شهبازی . یکی از فرزندانی که خانواده ناتوان و معلول دارند در صورت واجد شرایط بودن؛ یکی از فرزندان ذکور سالم می تواند از معافیت سربازی استفاده کند. دانشجویانی که در زمینه معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول ، سوال داشتند تا پایان این مقاله همراه ما باشند.

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 
9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول

معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول : با توجه به ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، در این ماده قانونی آمده است که یکی از فرزندان اولیایی که خانواده ناتوان و معلول دارند و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو و یا اینکه حداقل دو نفر از فرزندان معلول داشته باشند یکی از فرزندان ذکورشان که فرزندی سالم است می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

وی با اشاره به شروط استفاده از این ماده قانونی خاطرنشان کرد: این مسئله مشروط به این است که معلولیت پدر و مادر به گونه‌ای باشد که نیاز به مراقبت داشته باشند که البته نوع معلولیت در ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ذکر نشده است اما کمیسیون مربوطه این مسئله را بررسی و اعلام می‌کند.معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول

 

کمیسیون معافیت سربازی کمیسیون مشترک بهزیستی و ناجا است که در واقع این کمیسیون موارد معافیت را بررسی و اعلام می‌کند.

برهمین اساس خانواده‌ هایی که شرایط اشاره شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر کشور مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده و نهایتاً تشکیل کمیسیون مربوطه را بکنند. 

 

همراهان عزیز برای دریافت مشاوره در زمینه معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول ؛ نحوه اقدام برای دریافت معافیت ؛ می توانند با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور تماس بگیرند.

 

 

 

 

فرد چگونه مي تواند براي معافيت اقدام كند؟

معافیت ویژه خانواده های دارای فرزند معلول  :  در صورتيكه فردي داراي يكي از شرايط بالا باشد مي تواند به بهزيستي شهرستان محل سكونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه كند تا مورد رسيدگي قرار گيرد.صفاري فرد درباره چگونگي فرآيند رسيدگي به درخواست ها،  پس از ارائه درخواست معافيت از سوي فرد به اداره بهزيستي شهرستان و در صورت واجد شرايط بودن وي ،مستندات مربوطه به بهزيستي استان ارسال شده و در شوراي معافيت بهزيستي معلوليت فرد بررسي خواهد شد و در صورت تاييد به اداره وظيفه عمومي استان معرفي مي شود.در پاسخ به اين سئوال كه شدت معلوليت معلول براي رسيدگي به تقاضاي معافيت چه اندازه بايد باشد، افزود: در مورد اعضاي معلول خانواده كه معلوليت ذهني داشته باشند پرونده معلول ذهني متوسط هم مورد بررسي براي معافيت قرار مي گيرد ولي در مورد معلوليت هاي ديگر حتما بايد شدت معلوليت شديد وخيلي شديد باشد.معافیت ویژه خانواده های دارای فرزند معلول .برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.معافیت سربازی خانواده ‌های دارای فرزند معلول

 

رای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com