شرایط معافیت کفالت پدربزرگ در سال ۱۴۰۰
تاریخ : 1399/12/11       

شرایط معافیت کفالت پدربزرگ در سال ۱۴۰۰ : شروط کلی گرفتن معافیت کفالت در سال 1400 شامل : نداشتن غیبت سربازی ، تنها مراقب یا سرپرست فرد مذکور و داشتن 18 سال تمام است. در این مقاله برای اطلاع مشولان عزیز از شرایط و جزئیات معافیت کفالت پدربزرگ درسال جدید ارائه شده است. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی گرفتن معافیت کفالت 1400 با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 

 


 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 


 

 

شرایط معافیت کفالت پدربزرگ در سال ۱۴۰۰

برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح شرط سنی در معافیت کفالت تنها فرزند ذکور پدر و یا تنها نوه ذکور پدربزرگ از 70 به 75 سالگی تمام تغییر کرده است .

ضوابط و مقررات جدید معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ از اول فروردین سال 99 اجرایی می شود، بنابراین مشمولانی که از ابتدای سال 1399 از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) درخواست خود را ثبت کنند، برابر ضوابط جدید یعنی سن 75 سالگی تمام پدر یا پدر بزرگ به درخواست آنان رسیدگی می شود. به درخواست های معافیت مشمولان واجد شرایطی که تا پایان سال 98 از طریق دفاتر مذکور ثبت شده اند، برابر مقررات قبلی یعنی معافیت کفالت پدر بیش از 70 سال رسیدگی می شود.

در معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ به علت بیماری شرط سنی وجود ندارد و در مواردی که پدر یا پدر بزرگ به علت بیماری نیازمند به مراقبت است، بدون در نظر گرفتن شرط سنی فرد نیازمند به مراقبت، مشمول می تواند درخواست خود را از طریق دفاتر پلیس +10 ثبت و در صورت تایید شورای پزشکی وظیفه عمومی از خدمت وظیفه عمومی معاف شود.

تنها فرزند ذکور بالای 18 سال پدر و یا تنها نوه ذکور بالای 18 سال پدر بزرگ در صورت نداشتن غیبت اولیه می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

 

مدارك مورد نياز براي انواع معافيت كفالت

تكميل برگ وضعيت مشمولين (شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

برگه معاينه اوليه مشمولين (شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

اصل و تصوير كارت ملي يا كارت موقت ملي(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

اصل و تصوير كليه صفحات شناسنامه عكس دار مشمول(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

يك قطعه عكس رنگي4*3تمام رخ زمينه سفيد مشمول(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

اصل و تصير گواهي آخرين مدرك تحصيلي كه توسط مرجع صادركننده يا دفتر ثبت اسناد برابر با اصل شده باشد(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

گواهي اشتغال به خدمت از يگان خدمتي براي مشموليني كه حين خدمت اقدام مي نمايند(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

تصوير تمام صفحات شناسنامه پدر،مادر،خواهران و برادران(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

تصوير كارت ملي پدر و ماد(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

تكميل برگ مشخصات بستگان مشمول كه توسط شخص متقاضي معافيت كفالت(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

برگه تكميل شده وضعيت مشمول(شرایط معافیت کفالت پدربزرگ)

 

شرایط کلی معافیت کفالت ۱۴۰۰

1.مشمولین در حین استفاده از معافیت تحصیلی میتوانند تقاضاي معافیت کفالت نمایند.

2.وجود برادر یا برادران بالاي 18 سال سالم ، طبق قانون مانع رسیدگی به معافیت کفالت می باشد و مواردي مانند ازدواج، مهاجرت، زندانی بودن برادر یا برادران، ایجاد شرایط معافیت نخواهد کرد.

3.به ادعاي کفالت مشمولینی رسیدگی میشود که غیبت نداشته باشند مگر اینکه در موقع احضار و در طول مدت غیبت و حین رسیدگی بنا به تشخیص سازمان وظیفه عمومی حائز شروط معافیت کفالت بوده باشند که در این صورت این قبیل مشمولین از معافیت کفالت استفاده خواهند کرد.

4.مشمولانی که تقاضاي معافیت کفالت نموده و حداکثر ظرف یک ماه براي رسیدگی مراجعه ننمایند، به عنوان انصراف تلقی و براي آنان برگه آماده بخدمت صادر و میبایست بخدمت اعزام گردند.

5.وجود برادري که از معافیت تحصیلی برخوردار است مانع از معافیت کفالت موقت مشمولی که سرپرستی خانواده را برعهده دارد نیست.این معافیت فقط در طول مدت معافیت تحصیلی برادر مشمول که خارج ازشهرستان محل سکونت مکفول به تحصیل اشتغال دارد معتبر است ومشمول پس از آن با رعایت سایر مقررات به خدمت دوره ضرورت اعزام می شود.

6.در صورتی که برادر یا برادران یا پدر مشمول به دلیل بیماري یا معلولیت زمین گیر بوده وبنا به تشخیص شوراي پزشکی وظیفه عمومی فاقد صلاحیت ویا ناتوان براي سرپرستی باشند ومشمول نیز عملاً مراقبت یا سرپرستی را بر عهده داشته باشد، می تواند از معافیت کفالت برخوردار گردد.

7.بموجب ماده 6 قانون جامع حمايت از حقوق معلولان مشمولاني كه داراي اين شرايط باشد با تاييد سازمان بهزيستي مي توانند درخواست معافيت مذكوررا نمايند.

يكي از فرزندان پدر يا مادري كه هردوي آنها يا يكي از آنها معلول باشد و يا حداقل دونفر از فرزندان به شرطی که فرزندان معلول متاهل نباشند .

8.معافیت کفالت مادر فاقد همسر یا مطلقه به صورت موقت سی ماه بوده و این سی ماه از تاریخ ثبت طلاق یا تاریخ فوت همسر محاسبه می شود و در پایان مدت فوق ، در صورت دارا بودن شرایط (مشمول در این مدت، تنها فرزند ذکور بالای هیجده سال خانواده و مادر فاقد همسر باشد)معافیت موقت به دائم تبدیل خواهد شد... . (شرایط معافیت کفالت پدر)

 

 

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com