وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود
تاریخ : 1399/11/30       

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود : معافیت تحصیلی یکی از موضوعات مهم برای دانش آموزان و دانشجویان آقا می باشد . همه آقایان وقتی به سن 18 سالگی می رسند ، مشمول خدمت وظیفه عمومی می شوند. دانش آموزان مدارس و مراکز آموزشی ، دانشجو های مقاطع مختلف در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و طلاب حوزه های علمیه مشمول دریافت معافیت تحصیلی هستند. در این مقاله در خصوص وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود ، توضیحاتی ارائه شده. همچنین مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود (طبق مقررات مندرج در دفترچه شماره ۱راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور 99) :

  • دارا بودن اصل برگ اعزام به خدمت مهلت دار.(بدون غیبت).

 

  • دارا بودن اصل کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دایم (کفالت، پزشکی، …).

 

  • مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر …) در مدت اعتبار آن.

 

  • دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی که به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصیل بوده و تا تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر ۲۰ سالگی تمام)، فارغ التحصیل می شوند.(وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود)

 

  • فارغ التحصیلان مقطع متوسطه (دارای مدرک پیش دانشگاهی) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی به صورت پیوسته و حضوری (مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) و در صورتی که وارد غیبت نشده باشند.

تبصره: دانش آموزانی که دوره متوسطه (سال اول متوسطه) را از مهر ۹۱ آغاز کرده باشند، سقف مجاز سنوات تحصیلی آنان حداکثر تا پایان ۲۰ سالگی خواهد بود.(وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود)

 

  • دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از ۱۸ سالگی تمام) موفق به اخذ پیش دانشگاهی شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.

توضیح: دانش آموزانی که در سن ۱۷ سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی می شوند، چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصیل می باشند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینکه در مهلت شش ماه معرفی، خود را از طریق یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ به وظیفه عمومی معرفی کرده و در هنگام پذیرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.(وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود)

تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می باشد، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادی که در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام می شوند در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد.

 

  • پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند، لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، به پردیس / دانشکده / مرکز محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت ازیگان محل خدمت یا مدیریت وظیفه عمومی و ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سایت ( epolice.ir )و پیگیری تایید آن از پردیس/ دانشکده محل قبولی می باشد. در غیر این صورت ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.(وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود)

 

  • طلاب علوم دینی دارنده مدرک دیپلم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه، می بایست در هنگام ثبت نام الکترونیکی موافقت نامه ادامه تحصیل مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه / یا خراسان / اصفهان ارائه نمایند. در غیر این صورت ثبت نام وی مجاز نیست. بدیهی است در صورت کتمان موضوع به محض اطلاع در هر مرحله از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و حق هیچ گونه اعتراضی را ندارد. این گونه دانشجویان برای ثبت نام در نیمسال تحصیلی باید موافقت نامه حوزه علمیه مربوط ارایه نمایند.

 

  • اصل موافقت نامه رسمی از اداره عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و اصل موافقت نامه رسمی از یگان مربوط برای پرسنل ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

 

  • پذیرفته شدگان جدیدالورود مشمول خدمت نظام وظیفه، موظف هستند بلافاصله پس از ثبت نام جهت درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به سایت وظیفه عمومی ناجا ( epolice.ir ) قسمت خدمات وظیفه عمومی –خدمات اینترنتی وظیفه عمومی مراجعه نمایند (درخصوص درج صحیح نام دانشگاه – پردیس / دانشکده و رشته در سامانه مذکور دقت شود) سپس تایید معافیت تحصیلی خود را از پردیس / دانشکده محل تحصیل پیگیری نمایند. ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تایید شده می باشد.(وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود

 

  • دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً (از تاریخ ۲۲/‏۰۸/‏۱۳۹۰‬ به بعد) از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

تذکر مهم: سنوات تحصیلی کارشناسی از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا حداکثر ۵ سال و دکتری پیوسته حداکثر ۸ سال است.

 

 

مشمولان و همراهان عزیز برای دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com