تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی
تاریخ : 1399/11/27       

تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی - طبق ماده 33 قانون وظیفه عمومی : صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طريق مراجع ذي‌ ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهي پايان تحصيلات در هر مقطع مي‌باشد. تبصره ها و توضیحات ماده 33 قانون وظیفه عمومی را در این مقاله ارائه کرده ایم. همچنین مشمولان برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت و تمدید معافیت تحصیلی می توانند با سامانه صدای تماس بگیرند.

 

کلیک کنید : دریافت معافیت تحصیلی اینترنتی

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی

در ماده 33 قانون وظیفه عمومی آمده : صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طريق مراجع ذي‌ ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهي پايان تحصيلات در هر مقطع مي‌باشد.

  • تبصره 1: حداكثر معافيت تحصيلي براي دانش‌آموزان تا سن بيست سال تمام و در هر يك از مقاطع تحصيلي كارداني دو و نيم سال، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي‌ارشد ناپيوسته سه سال، كارشناسي پيوسته پنج سال و كارشناسي ارشد پيوسته شش سال، دكتراي پزشكي پيوسته هشت سال و دكتراي تخصصي شش سال است.
  • تبصره 2: در مواقع ضروري با تشخيص و اعلام كميسيون موارد خاص دانشگاه‌هاي مربوط حداكثر يك سال به مدت فوق اضافه مي‌شود.

 

قوانین معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان

 

  • دانش‌ آموزان دانشسراها و دانش‌آموزان چهارساله آخر دوره متوسطه و هنرآموزان هنرستانها و آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای که ارزش‌تحصیلی دیپلم آنها از طرف مراجع صلاحیت‌دار معادل متوسطه کامل شناخته شده تحصیل نمایند و دانشجویان و هنرجویان دانشگاهها و مؤسسات‌آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن مشمولیت برسند تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می‌دهند از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف خواهند‌بود. (تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی)
  • طلاب علوم دینی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت و یا اعزام هم طبقه خود طبق ضوابط شورای مدیریت حوزه علمیه قم و یا نماینده‌رسمی آن در شهرستانها به تحصیل اشتغال ورزیده در مدت تحصیل می‌توانند از مزایای ماده 31 قانون استفاده کنند ارزشیابی میزان تحصیل با شورای‌مدیریت و یا نماینده آن خواهد بود.

‌تبصره - مشمولان دیپلمه که دوره سطح و یا حداقل 6 سال دوره خارج را گذرانده باشند به ترتیب همانند مشمولان لیسانس و دکتر خواهند بود و‌چنانچه بدون دیپلم دوره‌های مذکور را گذرانده باشند همانند مشمولان فوق دیپلم و فوق لیسانس می‌باشند و در هر صورت طلابی که به درجه اجتهاد‌نایل گردند همانند مشمولین دکترا می‌باشند.(تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی)

  • صدور کارت معافیت تحصیلی دانش‌آموزان و هنرجویان و دانشجویان و طلاب علوم دینی موکول به گواهی اشتغال به تحصیل آنان از‌طرف مقامات صالحه بوده و مدت اعتبار آن یک سال تمام است.
  • دانش‌آموزان و هنرجویان و دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول به محض ترک تحصیل یا اخراج یا فراق از تحصیل باید برای انجام‌خدمت دوره ضرورت خود را معرفی کنند. ‌مقامات مسئول مکلفند صورت اسامی این قبیل مشمولان را با ذکر مشخصات کامل و نشانی و رشته تحصیلی به طور انفرادی و بدون تأخیر به سازمان‌وظیفه عمومی محل ارسال دارند.

‌تبصره 1 - (تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی)مشمولان که با داشتن معافیت تحصیلی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند پس از ترک تحصیل یا فراغ از تحصیل موظفند حداکثر ظرف‌یک سال خود را به سازمان وظیفه عمومی مربوط در داخل کشور معرفی کنند.

‌تبصره 2 - مقامات مسئول حسب مورد موظفند ارزش تحصیلی این قبیل مشمولان را از تاریخ تسلیم مدارک حداکثر ظرف دو ماه تعیین و به آنان‌تسلیم و مراتب را به اداره وظیفه عمومی اعلام کنند.

  • مشمولان دیپلمه که با داشتن برگ آماده به خدمت یا برگ معافیت موقت از خدمت دوره ضرورت در مسابقه ورودی یکی از دانشگاهها یا‌مؤسسات آموزش عالی داخل کشور قبول شده تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند مشروط به این که‌دارای غیبت غیر موجه نباشند. این معافیت فقط برای یک بار داده خواهد شد.
  • فارغ ‌التحصیلان دیپلمه در صورتی که از نظر مقررات این قانون و بنا به گواهی وزارت فرهنگ و آموزش عالی حائز شروط اشتغال به‌تحصیل در خارج از کشور باشند و ادامه تحصیل آنان در رشته‌های مورد تأیید وزارت فرهنگ و آموزش عالی باشد می‌توانند با استفاده از مقررات‌معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مسافرت کنند.(تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی)
  • دانش‌آموزانی که قبل از سن مشمولیت بخواهند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند در صورتی که مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش‌باشد می‌توانند از معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور استفاده نمایند.

‌تبصره - فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور و فرزندان مأمورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همچنین کسانی که قانوناً‌تحت کفالت یا ولایت قانونی آنها هستند تا اخذ دیپلم از مقررات این ماده مستثنی بوده و ادامه تحصیل آنان در رشته‌های عالی و دانشگاهی با تأیید‌وزارت فرهنگ و آموزش عالی بلامانع خواهد بود.

  • (تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی) آیین‌نامه اجرایی مواد این بخش از طرف وزارتخانه‌های کشور، دفاع، سپاه، آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی و با کسب نظر از‌شورای مدیریت حوزه علمیه قم اداره وظیفه عمومی تهیه و تصویب و به موقع اجزاء گذاشته خواهد شد.

 

مشمولان عزیزی که امسال کنکوری و یا پشت کنکور هستند و قصد استفاده از معافیت تحصیلی و شرکت در کنکور 1400 را دارند می توانند با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند تا در این خصوص ، راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com