تلفیق سوابق آزادگی و جبهه پدر
تاریخ : 1399/10/24       

تلفیق سوابق آزادگی و جبهه پدر : تلفیق سوابق آزادگی و جبهه ، پدر برای معافیت ارائه شده است. به استناد قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی ، مجلس شورای اسلامی ایران نحوه رسیدگی به معافیت های صادره از سوی سازمان وظیفه عمومی ، مقررات اعطای امتیازات ویژه به ایثارگران ، صادره از ستاد کل نیرو های مسلح و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر است. همچنین بعد از مطالعه این مقاله اگر در این خصوص سوالی داشته باشید می توانید با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

تلفیق سوابق آزادگی و جبهه پدر

معافیت فرزندان ایثارگران و نحوه تلفیق سوابق آزادگی و جبهه پدر :

  • به ازای هر 24 ماه اسارت آزادگان ، هر 25 درصد جانبازی جانبازان و هر 30 ماه سابقه حضور درجبهه رزمندگان ، یكی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می گردد .

 

  • استفاده فرزندان ایثارگر از امتیازات متعلقه محدودیت نداشته و متناسب با امتیازات ، فرزندان ایثارگران می توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند .

 

  • ایثارگرانی كه فرزندان آنان برابر مصوبه مقام معظم فرماندهی كل قوا و یا قانون ماده واحده در سال های گذشته و با مقررات زمان رسیدگی ، از معافیت های مربوط به ایثارگران ( جانبازان ، آزادگان و رزمندگان ) استفاده نموده اند درصورت دارا بودن سوابق بیشتر از امتیازات استفاده شده ، به شرطی كه باقی مانده هركدام از امتیازات به تنهایی به حد نصاب معافیت برسد می توانند برای فرزند یا فرزندان دیگر خود تقاضای معافیت نمایند .

 

  • آزادگان و جانبازانی كه براساس ضوابط و مقررات گذشته به دلیل نداشتن فرزند ذكور یا صغیر بودن آن ، برادر آنان از امتیاز استفاده كرده و از خدمت معاف شده اند درصورتی كه مدت اسارت و درصد جانبازی آنان به ترتیب بیش از 48 ماه و یا 50% باشد ، حسب مورد یك فرزند یا فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می گردد .

 

  • ایثارگرانی كه سابقه جبهه ، آزادگی یا جانبازی آنان به تنهایی منجر به معافیت فرزندشان نشود درصورتی كه تجمیع اعداد و یا تمامی عوامل مذكور به عدد 30 و بیشتر برسد تنها می توانند یك فرزند خود را از خدمت دوره ضرورت معاف نمایند .

 

  • كاركنان نیروهای مسلح كه توسط شورای پزشكی مربوط ، جانباز شناخته شده و دارای درصد جانبازی می باشند از درصد جانبازی صرفا درتجمیع باسابقه جبهه یا آزادگی می توانند استفاده كنند و درصد جانبازی نیروهای مسلح به تنهایی منجر به معافیت فرزند آنان نمی شود . بدیهی است درخصوص تلفیق باسایر عوامل نیز محدودیتی برای درصد جانبازی تعیین شده نخواهد بود .

 

  • آن دسته از ایثارگران نیروهای مسلح كه درگذشته براساس ضوابط جاری در قالب تلفیق جانبازی و جبهه فرزند یا فرزندان را معاف كرده باشند و سپس درصد جانبازی آنان توسط بنیاد شهید ثبت و تایید شده باشد ، نمی توانند برای بار دوم و به سبب جانبازی صادره از بنیاد شهید درخواست امتیاز نمایند مگر آن دسته از جانبازانی كه درصد جانبازی تایید شده توسط بنیاد شهید ، بیش از حدنصاب معافیت یك فرزند باشد .

 

  • آن دسته از مشمولانی كه والدین آن ها هردو ایثارگر هستند درصورتی كه امتیاز ایثارگری آنان به تنهایی به حد نصاب معافیت یك فرزند نرسد استفاده از حاصل جمع امتیازات آنان برای معافیت بلامانع خواهد بود .

 

سوالات متداول تلفیق سوابق آزادگی و ایثارگری :

  • فرد ایثارگری كه دارای 60 ماه سابقه حضور در جبهه ، مدت 50 ماه سابقه آزادگی و 60 درصد جانبازی باشد درصورت داشتن فرزندان متعدد ، 6 فرزند وی به شرح زیر از خدمت معاف خواهند شد :

الف ) تعداد 2 فرزند به دلیل سابقه 60 ماه حضور در جبهه .

ب ) تعداد 2 فرزند به دلیل دارا بودن حداقل 48 ماه آزادگی .

پ ) تعداد 2 فرزند به دلیل دارا بودن حداقل 50 % جانبازی .

3- این معافیت صرفا برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده و شامل برادران آنان نمی گردد .

 

  • آزاده ای كه دارای 80 ماه سابقه اسارت بوده است كه به دلیل صغیر بودن فرزندان ، برادرش از خدمت معاف شده ، به سبب 56 ماه مازاد سابقه اسارت 2 فرزند وی نیز می توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند .

 

  • رزمنده ای كه با 20% جانبازی نیروهای مسلح و 45 ماه سابقه حضور درجبهه به صورت تلفیقی 2 فرزند خود را معاف كرده به سبب جانبازی صادره از بنیاد شهید نمی توان برای فرزند سوم وی درخواست معافیت كرد مگر آنكه درصد جانبازی وی توسط بنیاد شهید 50% و بالاتر تعیین گردد .

 

  • رزمنده ای كه دارای 115 ماه سابقه حضور درجبهه می باشد و براساس ضوابط قبلی 2 فرزند خود را معاف كرده صرفا فرزند سوم به لحاظ مازاد سابقه جبهه از 60 تا 90 از خدمت معاف و برای 25 ماه سابقه باقی مانده حضور درجبهه ، برای فرزند چهارم امتیازی تعلق نمی گیرد .

 

  • ایثارگری که دارای 27% جانبازی نیروهای مسلح و دارای 3 ماه حضور در جبهه یا 3 ماه آزادگی باشد می تواند یک فرزند خود را معاف نماید.

 

مشمولان می توانند برای اطلاع از جزئیات و نحوه تلفیق سوابق آزادگی و جبهه پدر ، و دریافت مشاوره تخصصی با شماره 9099071613  تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com