کسری خدمت دوره احتیاط پدر
تاریخ : 1399/10/24       

کسری خدمت دوره احتیاط پدر : مدت خدمت سربازی شامل سه دوره است ؛ دوره ضرورت ، دوره احتیاط - دوره ذخیره اول - دوره ذخیره دوم . در زمان های خاص و زمان جنگ و بسیج همگانی در صورت لزوم مشمولینی که در زمان صلح از معافیت خدمت ضرورت استفاده نموده اند به خدمت احضار می شوند و از حقوق مشمولین در دوره احتیاط هم طبقه خود استفاده خواهد کرد. اکنون در زمان صلح مشمولین با مسئله کسری خدمت دوره احتیاط پدر در زمان جنگ ، روبرو می شوند. این مقاله برای اطلاع مشمولین عزیز و خانواده ها از کسری خدمت دوره احتیاط پدر ارائه شده. همچنین پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

کسری خدمت دوره احتیاط پدر

 کسری خدمت دوره احتیاط پدر :کلیه مشمولين قادر به خدمت و بلامانع، به خدمت دوره ضرورت اعزام می‌شوند و پس از فراگرفتن آموزش‌های نظامی لازم در ابتداي خدمت، بقیه خدمت دوره ضرورت را انجام مي‌دهند. تعیین ترتیب تقدم و سهیمه ‌بندی مشمولين وظيفه بين هر يك از نيروهای مسلح، توسط ستاد كل با تصويب فرماندهي كل صورت مي‌گيرد. در حال حاضر مدت خدمت برای مناطق عادی و نظامی 21 ماه می باشد و برای سربازان امریه در ارگان های غیر نظامی 24 ماه می باشد .

همانطور که گفتیم خدمت وظیفه عمومی 30 سال است و مراحل آن برای کلیه مشمولان به شرح زیر است :

  • الف - مدت خدمت دوره ضرورت 24 ماه است ودر صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشد ستادکل با کسب اجازه از فرماندهی کل آن را به کمتر یا بیشتر از مدت دوره ضرورت تغییر می دهد .
  • ب- دوره احتیاط 8 سال
  • ج- دوره ذخیره اول 10 سال
  • د - دوره ذخیره دوم 10 سال 

کسری خدمت دوره احتیاط : در زمان جنگ و بسیج همگانی در صورت لزوم کسانی که به علتی در زمان صلح از معافیت خدمت دوره ضرورت استفاده نموده‌اند، نیز به خدمت احضار و از حقوق مشمولین دوره احتیاط هم طبقه خود استفاده خواهند نمود. در مقابل مدت خدمتی که متجاوز از مدت مقرره در ماده چهار بنا بر مقتضیات و اوامر مخصوص انجام شود دو برابر از ادوار مدت خدمت‌کسر می‌گردد بدین ترتیب که مطابق همان مدتی که اضافه خدمت نموده دوره احتیاط و به همان مدت نیز انتهای مدت خدمت (‌ذخیره دوم) تقلیل‌می‌یابد.

مشمولینی که در اثر تعهد خدمت دائم و یا طی آموزشگاه نظامی و فنی از انجام خدمت زیر پرچم معاف می‌گردند مادام که در خدمت‌ارتش هستند از احضار تعلیماتی و بسیج معاف بوده ولی چنانچه قبل از انقضاء 25 سال ادوار قانونی از خدمت خارج شوند اگر بنا بر علل خدمتی بوده‌باشد با رعایت مقام هر یک در ردیف افسران یا افراد هم طبقه خود منظور و اگر به علل محاکماتی خلع درجه یا اخراج شده باشند در صورتی که مدت‌خدمت آنها کمتر از دو سال دوره زیر پرچم باشد کسر مدت را باید با درجه تابینی خدمت نموده و جزو افراد هم‌طبقه خود منظور شوند و در هر دو‌صورت در بقیه ادوار قانونی تابع مقررات مربوطه به هم‌طبقه‌های خود خواهند بود.

 

مشمولین می توانند برای اطلاع از نحوه در خواست و دریافت کسری خدمت دوره احتیاط پدر ، پیگیری کسر از خدمت اطلاع از انواع کسری خدمت و... با شماره 9099071613 تماس بگیریند تا مشاوره های تخصصی را در این خصوص دریافت نمایند.

 

 

 

آنچه درمورد نیروی ذخیره و احتیاط در ایران گذشت

کسری خدمت دوره احتیاط پدر - برای اولین بار در تاریخ ایران، قانون نظام وظیفه عمومی، نیروی احتیاط و ذخیره در سال1304 مطرح گردید و با اینکه چندین بار تغییراتی در آن ایجاد شده بود اما تا سال1359 (شروع جنگ تحمیلی) موضوع احتیاط و ذخیره عملاً به مرحلة اجرایی وارد نشده بود،‌ ولی همچنان در قانون قید می گردید. تا اینکه در شرایط بحرانی پس از انقلاب و جنگ تحمیلی و کمبود نیروی سرباز در یگان های ارتش، با تشخیص صحیح فرماندهان وقت، تصمیم به فراخوانی یک دوره از آخرین ترخیص شدگان خدمت وظیفة عمومی گرفته شد که کارنامة آن به شرح زیر است:

1)فراخوانی نیروی احتیاط در سال 1359 از بین ترخیص شدگان سال 1356

2)مراجعه حدود 85000 نفر نیروی احتیاط به پادگان های نزاجا

3)انجام آموزش دو هفته ای و اعزام به یگانها بصورت جایگزینی

شایان ذکر است که معایب، محاسن و نواقصی در اثر عدم آمادگی و برنامه ریزی مناسب وجود داشت که هرگز بررسی نشد. ضمناً بایستی اذعان کرد که این نیروها نیز به نوعی داوطلبانه به جبهه های جنگ اعزام شدند، چرا که هیچوقت از متمردین این دوره و کسانی که به هر دلیلی از فرمان احضار و اعزام به جبهه ها سرباز زدند بازخواست نشد.

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com