معافیت کفالت همسر معلول چگونه است ؟
تاریخ : 1399/10/15       

معافیت کفالت همسر معلول چگونه است ؟ همراهان عزیز این مقاله در خصوص اطلاع مشمولان و خانواده های عزیز از معافیت کفالت مشمولان دارای همسر معلول و جزئیات، شرایط و نحوه دریافت معافیت کفالت ارائه شده است. همچنین مشاوران ما در سامانه صدای مشاور ، می توانند به شما مشاوره تخصصی در زمینه انواع معافیت ، معافیت کفالت ، معافیت پزکشی ، موارد خاص معافیت و... ارائه دهند. برای این منظور می توانید با شماره های موجود در همین مقاله تماس بگیرید. 

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

معافیت کفالت همسر معلول چگونه است ؟

دریافت معافیت کفالت مشمولانی که همسر معلول دارند : مشمولانی که قصد دارند از معافیت کفالت استفاده کنند ، باید ضوابط مربوط به معافیت کفالت را بدانند و طبق این قوانین درصورتی که واجد شرایط باشند می توانند اقدامات لازم برای گرفتن معافیت سربازی کفالت را انجام دهند : 

مشمولانی که با بانوان معلوم ازدواج کنند، ابتدا از 5 سال معافیت موقت برخوردار می شوند. پس از 5 سال ، درصورتی ازدواج زوجین استمرا داشته باشد مشمول می تواند برای گرفتن معافیت دائم اقدام نمیاد. توجه داشته باشید، اگر مشمول در مدت معافیت موقت، به هردلیلی مثل فوت همسر یا طلاق و... شرایط معافیت ار از دست بدهد، میبایست ظرف مدت 6 ماه خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کند. در غیر اینصورت وارد دوران غیبت می شود و از محرومیت های اجتماعی و... برخوردار می شود.

ملاک محاسبه معافیت موقت، از زمان ثبت تاریخ عقد خواهد بود.

مشمول برای درخواست معافیت نباید دارای غیبت باشد.

در صورت فوت یا طلاق فرد معاف شده(در صورت فوت يا طلاق مشمول) و ازدواج مجدد معلول(زن) استفاده همسر جديداز معافیت نیز بلامانع است (اشكالي ندارد).

برای بهره مندی از این معافیت معلول باید تحت پوشش بهزیستی باشد.

توجه داشته باشید معلولیت ها ذهنی و روانی همسر ، شامل معافیت نمی شود. برای اطلاع از بیماری ها و معلولیت های شامل این نوع کفالت با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

شرایط عمومی احراز انواع معافیت کفالت

احراز سه شرط ذیل برای تمامی متقاضیان معافیت کفالت الزامی است:

  • فرد به سن مشمولیت رسیده باشد (۱۸ سال تمام)
  • فرد فاقد غیبت باشد.
  • تنها مراقب و نگهدارنده شخص مکفول (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) باشد درصورتی‌که شخص دارای برادر بالای ۱۸ سال دیگری نیز باشد، فاقد شرایط معافیت است؛ مگر آن‌که بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومیریال آن برادر قادر به سرپرستی و مراقب از شخص مکفول نباشد. (در معافیت، پدربزرگ و مادربزرگ مکفول، فاقد نوه پسر بالای ۱۸ سال سالم دیگری باشد.)

 

توجه : پیشنهاد می شود برای اطلاع از انواع معافیت ها ، پیگیری معافیت کفالت و... با شماره 9099071613 تماس بگیرید تا از مشاوره تخصصی مشاوران در این زمینه ما بهره مند شوید.

 

 

 

نکات مهم معافیت کفالت

1.مشمولین در حین استفاده از معافیت تحصیلی میتوانند تقاضاي معافیت کفالت نمایند.
2.وجود برادر یا برادران بالاي 18 سال سالم ، طبق قانون مانع رسیدگی به معافیت کفالت می باشد و مواردي مانند ازدواج، مهاجرت، زندانی بودن برادر یا برادران، ایجاد شرایط معافیت نخواهد کرد.
3.به ادعاي کفالت مشمولینی رسیدگی میشود که غیبت نداشته باشند مگر اینکه در موقع احضار و در طول مدت غیبت و حین رسیدگی بنا به تشخیص سازمان وظیفه عمومی حائز شروط معافیت کفالت بوده باشند که در این صورت این قبیل مشمولین از معافیت کفالت استفاده خواهند کرد.
4.مشمولانی که تقاضاي معافیت کفالت نموده و حداکثر ظرف یک ماه براي رسیدگی مراجعه ننمایند، به عنوان انصراف تلقی و براي آنان برگه آماده بخدمت صادر و میبایست بخدمت اعزام گردند.
5.وجود برادري که از معافیت تحصیلی برخوردار است مانع از معافیت کفالت موقت مشمولی که سرپرستی خانواده را برعهده دارد نیست.این معافیت فقط در طول مدت معافیت تحصیلی برادر مشمول که خارج ازشهرستان محل سکونت مکفول به تحصیل اشتغال دارد معتبر است ومشمول پس از آن با رعایت سایر مقررات به خدمت دوره ضرورت اعزام می شود.
6.در صورتی که برادر یا برادران یا پدر مشمول به دلیل بیماري یا معلولیت زمین گیر بوده وبنا به تشخیص شوراي پزشکی وظیفه عمومی فاقد صلاحیت ویا ناتوان براي سرپرستی باشند ومشمول نیز عملاً مراقبت یا سرپرستی را بر عهده داشته باشد، می تواند از معافیت کفالت برخوردار گردد.
7.بموجب ماده 6 قانون جامع حمايت از حقوق معلولان مشمولاني كه داراي اين شرايط باشد با تاييد سازمان بهزيستي مي توانند درخواست معافيت مذكوررا نمايند.
يكي از فرزندان پدر يا مادري كه هردوي آنها يا يكي از آنها معلول باشد و يا حداقل دونفر از فرزندان به شرطی که فرزندان معلول متاهل نباشند .
8.معافیت کفالت مادر فاقد همسر یا مطلقه به صورت موقت سی ماه بوده و این سی ماه از تاریخ ثبت طلاق یا تاریخ فوت همسر محاسبه می شود و در پایان مدت فوق ، در صورت دارا بودن شرایط (مشمول در این مدت، تنها فرزند ذکور بالای هیجده سال خانواده و مادر فاقد همسر باشد)معافیت موقت به دائم تبدیل خواهد شد.

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com