استعلام نظام وظیفه از ثبت احوال
تاریخ : 1399/10/16       

استعلام نظام وظیفه از ثبت احوال : بخش قابل توجهی از همکاری ها و تعاملات ثبت احوال با سازمان نظام وظیفه ، در ارائه گزارش های استعلامات مربوطه خلاصه می شود. تمامی ایتعلامات نظام وظیفه بر اساس گزارش های استخذاجی از آرشیو اسناد و پایگاه داده ای اطلاعات جمعیت کشور تنظیم و ارائه می شود که این امر اطمینان و دقت کار را تا 100 درصد تامین کرده است. این مقاله در خصوص استعلام نظام وظیفه از ثبت احوال و نحوه استعلام و جزئیات این فرایند ارائه شده است. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور تماس بگیرید. 

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

استعلام نظام وظیفه از ثبت احوال

استعلام نظام وظیفه از ثبت احوال برای رسیدگی به معافیت کفالت به شرح زیر است : 

دريافت دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومی از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامی، به منظور تنظيم و تكميل مدارك مورد نياز ؛

مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامی به همراه كليه مدارك مورد نياز باستثناء نامه استعلام از ثبت احوال ؛

ثبت درخواست درسامانه توسط وظيفه عمومی ؛

بررسی اطلاعات توسط وظيفه عمومی ؛

استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول ، به صورت متمركز از سوي وظيفه عمومي ؛

مراجعه مشمول به وظيفه عمومي رسيدگي كننده جهت دريافت نامه استعلام از ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول 5 روز پس از ثبت اوليه درخواست در دفاتر پليس10+ ؛

ارسال دعوتنامه برای مشمول جهت حضور درهيئت رسيدگي درصورت احراز شرايط معافيت ؛

برگزاري جلسه هيئت رسيدگي بدوي درصورتي كه شخص دربررسي هاي اوليه حائز شرايط معافيت تشخيص داده شود ؛

درصورتي كه شخص معاف دائم شناخته شود، از كارت معافيت برخوردارشده و درصورتي كه سرباز شناخته شود برگ آماده به خدمت براي وي صادر و ارسال مي گردد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 




انواع معافیت کفالت

 

 

  • پدر بالاي 70 سال سن تمام باشد.

 

  • تنها فرزند پسر بالای 18 سال از پدری که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نمی باشد نگهداری کند.

 

  • تنها فرزند پسر بالای 18 سال که پدرش فوت نموده و نگهداری و مراقبت مادر را به عهده داشته باشد.

 

  • تنها برادر تنی که می خواهد سرپرستی خواهری که فاقد پدر، همسر و فرزند پسر سالم باشد را بعهده بگیرد.

 

  • تنها برادر سرپرست برادر بزرگ نيازمند مراقب که فاقدپدر ،همسر وفرزند پسر سالم فاقد شغل باشد.

 

  • تنها سرپرست برادر كمتر از 18سال تمام(صغیر)

 

  • تنها نوه پسر بالای 18 سال مراقب يا نگهدارنده جد فاقد فرزند که به علت بیماری یا نقص عضو و یا کهولت بنا به تشخیص هیات رسیدگی و با کسب نظرشورای پزشکی نیاز به مراقبت و نگهداری داشته باشد.

 

  • تنها مراقب و نگهدارنده جده فاقد شوهر و فرزند.

 

  • مشمولي كه همسرش فوت نموده و از او داراي فرزند صغير بوده مادامي كه ازدواج مجدد نكرده است و يا همسري دارد كه بعد از ازدواج معلول شده ونيازمند مراقبت باشد.

 

  • اگر سرباز درحین خدمت فوت کند یکی از فرزندان ذکور وی می تواند از معافیت استفاده نماید و در صورتی که از فرزندان ذکور خانواده حین خدمت فوت نماید 

 

  • یکی از پسران خانواده می تواند ازمعافیت بهره مند شود.

 

  • از چند برادر واجد شرايط اعزام به خدمت در صورت اعزام يكي از برادران به خدمت، يكي از برادران مي تواند تا اتمام خدمت او از عقب انداختن تاریخاعزاماستفاده نمايد.

 

  • ماده(6)قانون جامع حمایت از حقوق معلولان: یکی از فرزندان اولیائی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان باشد از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردد.

 

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه دریافت معافیت کفالت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

 

نکات مهم در خصوص گرفتن معافیت کفالت

1.مشمولین در حین استفاده از معافیت تحصیلی میتوانند تقاضاي معافیت کفالت نمایند.

2.وجود برادر یا برادران بالاي 18 سال سالم ، طبق قانون مانع رسیدگی به معافیت کفالت می باشد و مواردي مانند ازدواج، مهاجرت، زندانی بودن برادر یا برادران، ایجاد شرایط معافیت نخواهد کرد.

3.به ادعاي کفالت مشمولینی رسیدگی میشود که غیبت نداشته باشند مگر اینکه در موقع احضار و در طول مدت غیبت و حین رسیدگی بنا به تشخیص سازمان وظیفه عمومی حائز شروط معافیت کفالت بوده باشند که در این صورت این قبیل مشمولین از معافیت کفالت استفاده خواهند کرد.

4.مشمولانی که تقاضاي معافیت کفالت نموده و حداکثر ظرف یک ماه براي رسیدگی مراجعه ننمایند، به عنوان انصراف تلقی و براي آنان برگه آماده بخدمت صادر و میبایست بخدمت اعزام گردند.

5.وجود برادري که از معافیت تحصیلی برخوردار است مانع از معافیت کفالت موقت مشمولی که سرپرستی خانواده را برعهده دارد نیست.این معافیت فقط در طول مدت معافیت تحصیلی برادر مشمول که خارج ازشهرستان محل سکونت مکفول به تحصیل اشتغال دارد معتبر است ومشمول پس از آن با رعایت سایر مقررات به خدمت دوره ضرورت اعزام می شود.

6.در صورتی که برادر یا برادران یا پدر مشمول به دلیل بیماري یا معلولیت زمین گیر بوده وبنا به تشخیص شوراي پزشکی وظیفه عمومی فاقد صلاحیت ویا ناتوان براي سرپرستی باشند ومشمول نیز عملاً مراقبت یا سرپرستی را بر عهده داشته باشد، می تواند از معافیت کفالت برخوردار گردد.

7.بموجب ماده 6 قانون جامع حمايت از حقوق معلولان مشمولاني كه داراي اين شرايط باشد با تاييد سازمان بهزيستي مي توانند درخواست معافيت مذكوررا نمايند.

يكي از فرزندان پدر يا مادري كه هردوي آنها يا يكي از آنها معلول باشد و يا حداقل دونفر از فرزندان به شرطی که فرزندان معلول متاهل نباشند .

8.معافیت کفالت مادر فاقد همسر یا مطلقه به صورت موقت سی ماه بوده و این سی ماه از تاریخ ثبت طلاق یا تاریخ فوت همسر محاسبه می شود و در پایان مدت فوق ، در صورت دارا بودن شرایط (مشمول در این مدت، تنها فرزند ذکور بالای هیجده سال خانواده و مادر فاقد همسر باشد)معافیت موقت به دائم تبدیل خواهد شد.

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com