مبلغ خرید بیمه سربازی 1403-1402
تاریخ : 1399/10/16       

 

هفت درصد از میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف آخرین دو سال قبل از تقاضا ، ضرب در مدت خدمت سربازی به ماه ... . همراهان عزیز سایت نظام وظیفه ، این مقاله برای اطلاع شما عزیزان از قیمت خرید بیمه سربازی در سال 1402 ارائه شده است. همچنین پیشنهاد می شود بعد از مطالعه این مقاله برای محاسبه هزینه لازم خرید بیمه سربازی و دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص مبلغ خرید بیمه سربازی 1402 تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 
9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

مطابق با آخرین آیین نامه مربوطه، نرخ پرداخت بیمه برابر با 30 درصد است که 7 درصد از مبلغ خرید بیمه سربازی توسط متقاضی پرداخت شده و 23 درصد آن بر عهده دولت می باشد.

 

میزان هزینه برای خرید بیمه سربازی با در نظر گرفتن زمان اتمام دوره خدمت نظام وظیفه و درخواست داوطلب تعیین می گردد. فرمول محاسبه این مبلغ را در سال 1402، می توانید در کادر زیر مشاهده کنید.

 7 درصد از مبلغ به دست آمده از فرمول فوق می بایست توسط متقاضی و  23 درصد آن نیز بر عهده دولت خواهد بود.

 

میزان حق بیمه متعلقه = (نرخ) 30% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

 همجنین بخوانید: 

خرید خدمت سربازی 1402 تامین اجتماعی

 

 

 

مبلغ خرید بیمه سربازی 1403-1402

برای افرادی که خدمت سربازی خود را سپری کرده اند و اکنون درجایی مشغول شده و بیمه تامین اجتماعی برای آنها منظور می شود، این دغدغه حس می شود که چرا دو سال خدمت سربازی را به عنوان سابقه بیمه کاری خود محساب نکنیم؟ بنابراین اضافه کردن دوسال از عمر فرد که در دوران خدمت سربازی تحت شرایط نسبتا سخت سپری شده به عنوان سابقه بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در این صورت دو سال زودتر بازنشسته خواهد شد.

 

تنها شرط برای خرید بیمه سربازی آن است که فرد متقاضی می بایست پیش یا پس از تاریخ آغاز یا پایان دوره خدمت نظام وظیفه خود، حداقل دو سال سابقه بیمه داشته و حق بیمه پرداخت کرده باشد. بنابراین اگر فردی به جز دو سال خدمت نظام وظیفه خود که سپری کرده، حداقل سابقه بیمه دو ساله در سازمان یا کارگاه دیگری نداشته باشد فعلا نمیتواند مدت زمان سربازی خود را به عنوان سابقه بیمه به سوابق کاری خود اضافه کند. دلیل این موضوع هم مفاد ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون اصلاح تبصره ماده (14) قانون کار و الحاق یک تبصره به آن، مصوب هیت وزیران است که در آن آمده است، میزان حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه و یا حضور داوطلبانه مشمولین بند ۴ به روش زیر محاسبه میشود:

هفت درصد از میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف آخرین دو سال قبل از تقاضا ضرب در مدت خدمت سربازی به ماه (تا سقف 30 ماه).

 

 

محاسبه قیمت خرید سربازی در سال 1403-1402:

درخواست خرید خدمات نظام وظیفه با مبنای دستمزد 1402 محاسبه خواهد شد.

بر این اساس تنها تا پایان سال گذشته، امکان خرید خدمت نظام وظیفه و اضافه کردن سوابق دوران جبهه به سابقه بیمه با نرخ دستمزد سال گذشته وجود داشت. 

بیمه‌شدگانی که متقاضی بهره‌مندی از این خدمت هستند، جهت ارائه درخواست باید به eservices.tamin.ir مراجعه کنند و نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

***

اگر فردی به طور میانگین در آن دو سال سابقه کار خود در سازمان دیگر حقوق و مزایای ۲ میلیون تومانی داشته و ۲۴ ماه نیز خدمت کرده است مطابق فرمول زیر باید مبلغی بپردازد و در اصلاح سابقه بیمه سربازی خود را بخرد تا در سوابق بیمه کاری وی اضافه گردد: (اعداد زیر فرضی و به عنوان مثال ذکر شده اند)

(۰.۰۷) * (۲ میلیون تومان) * (۲۴ ماه) = ۳ میلیون و سیصد و شصت هزار تومان

این مبلغ را می توانید بصورت اقساط در ۱۲ ماه بپردازید. برای قسط بندی این مبلغ باید در هنگام درخواست در شعبه تامین اجتماعی ۱۲ فیش واریزی با شناسه پرداخت حق بیمه جداگانه دریافت کنید و ماه به ماه آنرا بصورت حضوری و یا اینترنتی پرداخت کنید. برای پرداخت حق بیمه سایت ما را دنبال کنید.

چقدر سابقه بیمه ثبت شده دارم ؟ برای این کار میتوانید به برنامه های موبایلی مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه و میانگین حقوق و دستمزد خود و یا حتی به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. برای دانلود و دریافت این برنامه تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

 

مقاله پیشنهادی: مدارک لازم جهت اقدام به سربازی 1400- دفترچه اعزام به خدمت

 

 

خرید بیمه سربازی برای فردی با کسری خدمت

البته اگر فردی کسری خدمت هم داشته باشد به میزان مدت زمانی که خدمت کرده است با پرداخت هزینه می تواند بیمه خدمت خود را خریداری کند.نوربخش با اشاره به مبلغ پرداختی برای خرید بیمه خدمت به منظور اضافه شدن آن به سوابق بیمه ای گفت:‌ میزان پرداخت برای خرید حق بیمه خدمت برای متقاضیان متفاوت است و به ازای هر ماه با توجه به میزان دستمزد و حقوق، متقاضی باید هزینه ای پرداخت کند.


با توجه به شرح فوق خدمت سربازی در صورتی جزو سوابق بیمه ای فرد محاسبه خواهد شد که چنانچه قبل از تاریخ 7 مرداد 85 شخص دارای سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی به صورت اجباری باشد و پس از ان نیز بیمه شده باشد در این صورت بدون پرداخت حق بیمه مدت سربازی وی جزو سابقه بیمه پردازی وی محسوب می شود و در غیر اینصورت و در بعد از زمان مذکور شخص باید با دارا بودن سابقه 720 روز نسبت به ارایه درخواست مبنی بر خرید ایام سربازی و پرداخت حق بیمه دوره سربازی را به سوابق خود اضافه نماید .

*حق بیمه متعلقه بر اساس میانگین حق بیمه آخرین دو سال در زمان تقاضا به ازای مدت خدمت سربازی یا حضور داوطلبانه در جبهه محاسبه می شود که نسبت به هفت سی ام بیمه شده و بیست و سه سی ام توسط دولت پرداخت می گردد.

 

 

مقاله پیشنهادی: روش محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی

 

 

 

نکات مهم

  • داوطلبان خرید بیمه سربازی 1402 می توانند مبلغ تعیین شده را به صورت نقدی و یا قسطی پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که حداکثر اقساط پرداختی برابر با 12 ماه است.
  • مهلت پرداخت مبلغ مورد نظر برای متقاضیانی که به صورت نقدی اقدام به خرید بیمه سربازی خود می نمایند، حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه آن می باشد.
  • داوطلبانی که می خواهند این مبلغ را به صورت قسطی واریز کنند باید در مدت زمان تعیین شده قسط های مربوطه را پرداخت نمایند.
  • چنانچه این مبلغ در موعد مقرر (به صورت یکجا یا اقساطی) پرداخت نگردد و یا در زمان هایی غیر از تاریخ های تعیین شده پرداخت شود، مشمول محاسبه مجدد می شود.

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com