تازه ترین اخبار خرید سربازی در بودجه 1400
تاریخ : 1400/5/4       

در جریان ارائه لایحه بودجه 1400 دولت ، شائبه بازگشت طرح فروش سربازی تقویت شده است. در لایحه بودجه بار دیگر  شاهد قرار گرفتن سر فصل معمولا به همان طرح خرید سربازی توسط مشمولان غایب بودیم. این طرح در سال های قبل انجام می شد و مشمولان با بیشتر از 8 سال سابقه می توانستند با پرداخت مبلغی بر اساس مدرک تحصیلی خود کارت معافیت خود را دریافت نمایند. رد نهایت این سرفصل با مخالفت اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح همراه شد. این مقاله در خصوص جزئیات این خبر و تازه ترین اخبار سربازی در بودجه 1400 و آخرین اخبار خرید  ، ارائه شده است. 

 

تازه ترین اخبار خرید سربازی در بودجه 1400

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر کمیسیون تلفیق، مبحث خرید سربازی در بودجه ۱۴۰۰ لغو شد.

قوانین و مصوبات تازه ای در رابطه با کسری و خرید خدمت نظام وظیف هبرای کلیه مشمولین عزیز به وجود آمده است که هر یک از این قوانین به تناسب افرادی که شامل آن طرح می شوند، می توانند از قوانین و مصوبات جدید استفاده نمایند. شرایط خرید خدمت سربازی متاهل نیز، با توجه به مدرک تحصیلی آنان تعیین می گردد. که در ادامه به شرایط و میزان هزینه های آن اشاره خواهیم نمود.

طرح مشمولان غائب برای آن دسته از مشمولینی که غیبت داشته اند و برای کاهش آمار غائبین کشور، به صورت کسری خدمت سربازی و همچنین شرایط خرید خدمت سربازی تعیین شده است. لازم به ذکر است که مطابق با آیین نامه های موجود، آن دسته از مشمولینی که متاهل می باشند 5 درصد و افراد دارای فرزند نیز، به ازای هر فرزند 5 درصد از تخفیف جریمه برخوردار خواهند بود.

پیرو مصوبات بودجه سالانه خرید خدمت سربازی برای متاهلین که بیش از 8 سال غیبت دارند، مجاز به خرید خدمت سربازی می باشند. مشمولان متاهل می توانند با استفاده از خرید خدمت سربازی و پرداخت جریمه و مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی تا پایان سال تسویه کرده و معاف شوند. خرید خدمت سربازی برای مشمولان متاهل با توچه به مدرک تحصیلی انجام می شود.

به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌گردد.مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یكسال محسوب می‌شود .برای مشمولان متأهل،پنج‌درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند پنج‌درصد(5% ) از مجموع مبلغ جریمه كسر می‌شود.

 

این مطالب مربوط به قوانین خرید خدمت در سال های گذشته است. بنابراین توجه داشته باشید هم اکنون هیچ قانونی مبنی بر خرید خدمت سربازی در سال 99 - 1400 ، وجود ندارد. در صورتی که قانون خرید سربازی تصویب شود ما در همین مقاله به اطلاع شما می رسانیم.

 


خرید خدمت سربازی در بودجه ۱۴۰۰ :

خرید خدمت سربازی نداریم: آخرین فرصت تکمیل پرونده جریمه غیبت متقاضیان۹۷ :

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سال ۱۴۰۰ آخرین فرصت تکمیل پرونده و تسویه حساب متقاضیان خرید خدمت در سال ۹۷ است.

 

 

آخرین اخبار خرید سربازی

آخرین اخبار خرید : در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر کمیسیون تلفیق، مبحث خرید سربازی در بودجه ۱۴۰۰ لغو شد. دولت پیشبینی درآمد هزار میلیارد تومانی را از این محل داشته است. این سرفصل معمولا به همان طرح خرید سربازی توسط مشمولان غایب اختصاص داشته است. این طرح در سال‌های قبل انجام شد و مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند می‌توانسند با پرداخت مبلغی بر اساس مدرک تحصیلی خود اقدام به دریافت کارت معافیت سربازی کنند. با این حال در نهایت با مخالفت اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همراه شد و سردار موسوی رئیس این اداره طی مصاحبه‌هایی به پایان این طرح و عدم بازگشت آن اشاره کرده بود. 

در لایحه بودجه سال ۹۴ در بخش درآمدهای حاصل از جرایم و خسارت ردیفی به بودجه اضافه شد که نشان از پیشبینی دولت برای شناسایی درآمد از این محل داشت. ردیف ۱۵۰۱۲۸ لایحه بودجه ۹۴ درآمد هزار میلیارد تومانی را پیشبینی کرده بود. در سال ۹۵ این سرفصل درآمدی به ۳ هزار میلیارد تومان و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز دولت پیشبینی درآمدی ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در لایحه بودجه گنجانده بود. در لایحه بودجه ۹۸ و ۹۹ این سرفصل هم‌زمان با توقف طرح جریمه مشمولان غایب حذف شد. اما بار دیگر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که روز گذشته از طرف دولت به مجلس تقدیم شد این سرفصل درآمدی اضافه شده است. البته گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد و نمی‌توان اظهارنظر دقیق و قطعی در این خصوص داشت. برخی کارشناسان از مخالفت نیروهای مسلح با این طرح می‌گویند و ذکر می‌شود که حتی اگر دولت قصد اجرای چنین طرحی داشته باشد با مخالفت‌های موجود امکان‌پذیر نیست. برخی دیگر نیز این طرح را در راستای موارد مطرح‌شده توسط نمایندگان مجلس برای دریافت مالیات از مشمولان غایب عنوان می‌کنند. بر این اساس باید منتظر ماه‌های آتی و اظهار نظرهای دولت و مجلس در این خصوص بود.

 

 

طرح جریمه غیبت سربازی

طرح جریمه غیبت سربازی در بودجه ۱۴۰۰ لغو شد.


همراهان عزیز توجه داشته باشید ؛ طرح جریمه غیبت سربازی در سال 1400 ؛ لغو شده. اگر این طرح باز گردد جزئیات آن در همین مقاله به اطلاع شما خواهد رسید.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com